دیدار وزیر ورزش با مدیران پرسپولیس و استقلال و عزیزی هادم / تایید حذف توسط امیران; سرخابی ها در روند هستند!

ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780362

فدراسیون فوتبال درباره یک پرونده جنجالی اظهار نظر کرد

جلسه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا نحوه نجات این دو باشگاه بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعلام احتمال سقوط پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، وزارت ورزش و جوانان را به واکنش نسبت به این موضوع و تشکیل جلسه اضطراری در این خصوص برانگیخت.

در پی خطر حذف تیم های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا 2022 به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهدی علینژاد معاون قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش صبح امروز (یکشنبه) در جلسه حضور یافتند. ورزش و جوانان، شهاب الدین عزیزی هادم فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس و مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال برای بررسی وضعیت در وزارت ورزش بازداشت شدند. .

در این جلسه حاضرین در خصوص وضعیت موجود و پیامدهای این وضعیت بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بحث و تبادل نظر کردند تا در صورت امکان از حذف این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا 2022 جلوگیری شود.

این در حالی است که بسیاری معتقدند با توجه به مشکلات ریشه ای هر دو باشگاه، حل و فصل شرایط و احتمال بقای هر دو تیم در آسیا صفر است.

مهم ترین مشکلی که باعث شد این دو باشگاه نتوانند مجوزهای حرفه ای بگیرند، مالکیت مشترک دو باشگاه است که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است. از سوی دیگر مشکلات دیگری مانند پرونده های بدهی خارجی در نهادهای بین المللی و بدهی های پرداخت نشده که رای داده اند، بدهی های مالیاتی، پرونده های جاری از دیگر مواردی است که امکان گرفتن مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس را غیرممکن کرده است.

66c56db5 97d1 4dbb 969f 6901529aa1f0 خبر خاکستری

* فدراسیون فوتبال درباره این پرونده جنجالی اظهار نظر کرد

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگویی کوتاه گفت: فدراسیون فوتبال هیچ تاثیری بر اعضای کمیسیون استیناف برای صدور پروانه حرفه ای ندارد. این افراد مشمول تعهدات به AFC بر اساس پنل هم دادند که AFC مجوز و نام کاربری خاصی به رئیس این کمیسیون می دهند، مجوز حرفه ای صادر می کنند یا صادر نمی کنند و هرگونه دخل و تصرف ممنوع است، در صورت وقوع این تخلف، انتظار می رود که متخلف متوقف و جریمه شود. . سال گذشته فدراسیون به دلیل صدور مجوز چند باشگاهی که مشکل داشتند به دلار جریمه شد و امسال محدودیت ها بیشتر شده است.

932f3e8f 304d 450b 9cd8 81616e8bcc52 خبر خاکستری

* تاییدیه خروج از امارات؛ سرخابی ها در روند هستند!

جالب اینجاست که خبر حذف پرسپولیس و استقلال به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای به یک ترند در اخبار فوتبال آسیا تبدیل شده و تقریبا تمام رسانه های معتبر عربی از عدم دریافت مجوز حرفه ای این دو باشگاه ایرانی خبر می دهند.

امروز رسانه های اماراتی با مانور دادن با این خبر، اسامی باشگاه های اماراتی حذف شده از آسیا را نیز منتشر کردند و نکته جالب اینجاست که در لیست منتشر شده امیری ها نام پرسپولیس و استقلال در صدر فهرست قرار دارند!

به گزارش رسانه های امارات، العین و الوحده دو تیم بزرگ امارات مجوز حضور حرفه ای در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نکرده اند و در کنار پرسپولیس و استقلال قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید