دیدگاه رئیس جمهور و دولت حمایت از ورزش در کشور است/ جوایز و حقوق ورزشکاران آسیایی بررسی شد


ساعت: 17:43
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920116

10 فدراسیون مطمئنا به بازی های آسیایی اعزام می شوند

وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه دکتر رایضی و دولت سیزدهم حمایت از ورزش در کشور است و همه تلاش می کنند تا بهترین اتفاقات در این زمینه رخ دهد. در جلساتی که با وفاداری خسروی به رئیس جمهور به توافق رسیدیم، توصیه مردان بزرگوار خدمت به جامعه ورزش و قهرمانان به بهترین نحو ممکن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی وزیر ورزش به مناسبت نشست کارکنان بازی های آسیایی و پاراآسیایی که امروز با حضور مسئولان کمیته المپیک و پارالمپیک در محل برگزاری مسابقات برگزار شد، گفت: نشست ستاد عالی بازی‌های وزارت ورزش و جوانان که شامل مسابقات المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی است، همواره با حضور فعال و منظم کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک تشکیل می‌شود. یکی از مهم ترین مواردی که در دستور کار جلسه امروز قرار گرفت، انتخاب فدراسیون ها و رشته هایی بود که می توانند با توجه به شاخص های مشخص شده جواز حضور در بازی های آسیایی را دریافت کنند.

وی افزود: امروز در مورد متریک صحبت های زیادی شد. بسیاری از رشته های ورزشی ما در سطح بازی های آسیایی مدال آور هستند و قطعا این رشته ها به مسابقات اعزام خواهند شد. ممکن است برخی از فدراسیون ها و رشته های دیگر در سال های گذشته شانسی برای کسب مدال نداشته باشند، اما مراحل رشد را طی کرده اند و اکنون شانس کسب مدال را دارند و این رشته ها برای ارسال غربال و تایید می شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موضوع دیگری که در این ستاد مطرح شد، خاطرنشان کرد: بحث پاداش و دستمزد احتمالی ورزشکاران آسیایی مانند حقوق در نظر گرفته شده برای ورزشکاران دریافت کننده سهمیه المپیک از دیگر موارد مطرح شده در این ستاد بود. . از سالهای قبل هم همینطور بود که افرادی که سهمیه المپیک می گرفتند در اردوها کمک هزینه داشتند. بحث یارانه ها نیز در این ستاد مطرح شد و اگر بتوانیم منابع لازم را داشته باشیم، این کمک ها برای بازی های آسیایی نیز پرداخت می شود. منابع باید به فدراسیون ها برسد تا برای ورزشکاران و بانوان حاضر در اردوها استفاده شود و بتوانیم بیش از گذشته به قهرمانان خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه در خصوص پیوست فرهنگی کاروان نیز پیشنهاداتی ارائه شد و کاروان اعزامی ما به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی بتواند با بهترین کیفیت حضور داشته باشد. و بازی ها از دو هفته اول مهرماه سال آینده آغاز می شود و سپس به بازی های پاراآسیایی می رویم. اگرچه زمان زیادی باقی نمانده است، اما در عین حال زمان زیادی باقی نمانده است و باید به برنامه هایی که از قبل انجام شده سرعت بخشیده و اجرا کنیم. با تیم جدید کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت.

سجادی ادامه داد: خسروی وفا و تیمش در کمیته المپیک ایده ها و برنامه های جدیدی دارند و از همه این فرصت ها استفاده خواهیم کرد. آنها فصل جدیدی را برای چهار سال آینده ترسیم کرده‌اند و ما در وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم با تعامل، نتیجه‌ای را که همه از ورزش کشور در این دوره جدید انتظار دارند نشان دهیم و نتیجه ورزش در کشور چیست. رضایت مردم عزیز.و خانواده ورزش.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی در قطر خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی هیچ وقت تمام نمی شود و هر روز مسابقات جدیدی در راه است که با پیشرفت چشمگیری همراه است. ما نباید از چرخه توسعه دنیا عقب بمانیم و خود را به روز کنیم و با استفاده از بهترین امکانات در این رقابت ایجاد شده که شامل تغییر، تحول و دگرگونی ورزش است، بتوانیم به اهداف خود نیز برسیم.

وی درباره پاداش سکو نیز گفت: اگرچه ممکن است میزان این پاداش زیاد نباشد اما برای ورزشکار شیرین است. زمانی که ما ورزشکار بودیم این جایزه برای ما ارزشمند بود که از نظر مادی و معنوی حمایت شویم. در مورد نحوه و میزان پرداخت پاداش پلت فرم در جلسه بعدی ستاد تصمیم خواهیم گرفت. یکی دیگر از جوایز قابل پرداخت به مدال آوران، جایزه ای است که طبق مقررات موجود داده می شود. برای تمامی پروازها با توجه به جدول جایزه مشخص می شود که چقدر باید پرداخت شود. زمانی این پاداش ها به صورت سکه ای پرداخت می شد، اما به دلیل تغییراتی که در چند سال گذشته در میزان سکه ها ایجاد شد، سکه ها حذف شده و پاداش ها به صورت امتیازی پرداخت می شود.

سجادی ادامه داد: در نظر داریم جوایزی که از گذشته به جا مانده و هنوز پرداخت نشده است را در صورت وجود منابع به قهرمانان و مدال آوران تا پایان سال پرداخت کنیم. این رویداد باعث ایجاد انگیزه و روحیه در بین قهرمانان ما خواهد شد و تمام تلاش گروهی برای انجام این رویداد به کار خواهد رفت. ما به بازی های آسیایی و المپیک می رویم و در این دو راه مهم فدراسیون ها و ورزشکاران ما باید در مسابقات مختلف شرکت کنند و روحیه لازم است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نگاه دکتر رایضی و دولت سیزدهم حمایت از ورزش در کشور است و همه تلاش می کنند تا بهترین اتفاقات در این حوزه رخ دهد. در جلساتی که موافقت آقای خسروی و وفاداری رئیس جمهور را گرفتیم، توصیه آقایان بزرگوار خدمت به جامعه ورزش و قهرمانان به بهترین نحو ممکن است.

وی درباره اعزام فدراسیون ها و رشته های مختلف به بازی های آسیایی گفت: فدراسیون ها به 3 دسته تقسیم می شوند. در گروه اول 10 فدراسیون حضور دارند که قطعا به بازی های آسیایی اعزام خواهند شد. دسته سوم شانس کمتری برای مدال دارند، ستاد و کمیسیون های تخصصی در ستاد تصمیم می گیرند که کدام یک از رشته های دسته سوم به مسابقات اعزام شوند. این بررسی از زوایای مختلف و با حضور روسای فدراسیون ها انجام می شود.

وی گفت: در جلسات ستاد و بررسی که با حضور روسای فدراسیون ها برگزار می شود، مشخص می شود که چه تعداد مدال کسب می شود. با این حال همه می دانیم که در ورزش نمی توان چیزی را پیش بینی کرد و ورزشکاری که شانس مدال آوری دارد ممکن است بر اثر تصادف مدال نگیرد.

???? برکناری کارکنان جدید وزارت ورزش و جوانان از سجادی

حمید سجادی در جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، احکام سرپرست معاونت حقوقی، مجامع و استان های وزارت ورزش و جوانان، سرپرست مدیر عامل توسعه ورزش و جوانان را ارائه کرد. پشتیبانی سایت های شرکت و مشاور در ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان.

وزیر ورزش و جوانان امشب در جلسه شورای معاونین با قدردانی از زحمات بنیامین شکوفر و علیرضا عاصم یوسفی از احکام سیدهادی کارا سیدرومیانی به عنوان سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و امور استان های مهیار قدردانی کرد. عسگریان به عنوان رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و علی رغبتی به عنوان مشاور وزیر ورزش و جوانان این مقام قهرمانی را تقدیم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید