دیواره سد در قسمت مرکزی در حال ترمیم / بازگشایی بزرگراه ها محور عباس آباد – ارزویه / فعالیت دستگاه ها در نقاط حادثه خیز


ساعت: 12:12
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885557

آخرین وضعیت سامانه بارشی فعال در جنوب استان کرمان؛

فرماندار شهرستان جیرفت گفت: در بخشداری اسفنده آبراه های محور عباس آباد به شهرستان ارزوئیه مسدود و عوامل راهداری برای بازگشایی راه ها اعزام شده اند و دستگاه ها در نقاط حادثه خیز مشغول فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد بلادانجار در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص آخرین وضعیت سامانه بارشی فعال شده در جنوب استان و شهرستان جیرفت، گفت: این سامانه طی روزهای اخیر و با حضور به موقع راهداری، بخشداری ها، نقاط مختلف شهرستان جیرفت را با مشکل مواجه کرده است. و مناطق روستایی، راه ها باز شد و مکان هایی که سیل رخ داده بود کاوش و به چالش کشیده شد.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه در قسمت مرکزی سد در حال تعمیر است و جاده ای که دچار آبگرفتگی شده باز است، ادامه داد: از عصر دیروز در قسمت اسماعیلیه طوفان و گرد و خاک داریم و به آن خسارت وارد کرده است. توسط باغداران ساخته شده و خسارت در دست استقرار است.

وی بیان کرد: در منطقه اسفنده آبنماهای محور عباس آباد به شهرستان ارزوئیه مسدود و یک سرپهلو برای بازگشایی مسیرها اعزام شده است و در دهستان جبالبارز به چند روستا خسارت وارد شده است. همچنین روستاهای رامون، بحرآسمان و سراب مسدود است و در صورت اتخاذ تدابیری، مردم روستای رامون پنج هزار نفری می توانند تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه بحر آسمان جاده کوهستانی وجود دارد که در حال بازگشایی هستیم و ماشین آلات در نقاط حادثه خیز مشغول کار هستند، گفت: در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و روستاهایی که مشکل دارند به سمت کوه هستند. در منطقه بودن.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه بارش باران تا عصر روز جمعه ادامه داشت و نیرو در حال پیگیری و بازگشایی است، تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که با توجه به شروع طوفان در مسیر رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند. . از آنجا که آنها می توانند در بالا سیلاب شوند. همچنین کشاورزان مجبور به چیدن خرما هستند زیرا طوفان و گرد و غبار به محصولات آنها آسیب می رساند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه ما باز نگه داشتن راه ها و شریان های اصلی در حوزه سیلاب است تا بتوانیم کمک رسانی کنیم، خاطرنشان کرد: مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و با توجه به بروز طوفان های گرد و غبار و طوفان توصیه می کنیم: بزرگسالان، میانسالان، خردسالان و افراد مبتلا به بیماری های اساسی از خانه دوری کنند تا در روزهای آینده این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید