دیپلماسی دولت منطقه ای به حل مشکلات زیست محیطی کمک می کند


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883151

حمیدرضا ترگی گفت: با دیپلماسی فعال و منطقه ای دولت سیزدهم می توان به حل مشکلات زیست محیطی منطقه امیدوار بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز در خصوص دیپلماسی محیط زیستی دولت سیزدهم گفت: سیاست خارجی دولت قبل تماماً محدود به تنش زدایی با آمریکا و غرب بود و در هیچ راه به مسائل اقتصادی، محیط زیست و مسائل دیگر مربوط می شود و دیگر قابل تعمیم نبود و به همین دلیل فرصت های مهم سیاست خارجی را در زمینه های مختلف از دست دادیم.

وی افزود: مهمترین مشکلی که در دولت قبل شاهد بودیم معضل ریزگردها است که علل و عوامل آن ریشه در بی توجهی کشورهای همسایه به مشکلات زیست محیطی دارد اما اگر دولت دوازدهم مشکل محیط زیست را حل می کرد. از طریق دیپلماسی و گفتگو با کشورهای منطقه که در این زمینه گشوده شده است، قطعاً شرایط محیطی امروز بسیار متفاوت و بهتر خواهد بود.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب متحد اسلامی گفت: به نظر می رسد دولت آقای رئیسی با در نظر گرفتن تنوع در سیاست خارجی، دیپلماسی فعال و متنوعی را در منطقه و جهان دنبال می کند و بدون توجه به مسائل مهم به مسائل مهم رسیدگی می کند. موضوع برجام که می تواند بسیاری از مشکلات منطقه ای را حل کند و محیط زیست را سامان دهد.

ترگی بیان کرد: با دیپلماسی فعال و منطقه ای دولت سیزدهم می توان به رفع مشکلات زیست محیطی منطقه امیدوار بود به ویژه اینکه معضل ریزگردها موجب نگرانی هموطنان ساکن خوزستان و شرق کشور شده است. و به همین دلیل تمام تلاش دولت سیزدهم این است که با تقویت دیپلماسی منطقه ای و مذاکره با کشورهای منطقه مشکلات زیست محیطی منطقه را حل کند.

وی در پایان گفت: دیپلماسی منطقه‌ای فرصت‌های بسیاری را برای دولت برای حل مشکلات زیست‌محیطی و یافتن بازارهای اقتصادی جدید برای کشور فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید