دیپلماسی را گسترش دهید، به شرق نگاه کنید


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810776

سفر رئیس جمهور به قطر با هدف گسترش دیپلماسی شرق و راهبرد منطقه ای و فعال سازی ظرفیت های منطقه هدف بود که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، در سفر رئیس جمهور به قطر به مقاطع مهمی اشاره شد که به اختصار به آنها اشاره شد، مشارکت در مجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز در جهان، همچنین در سفر اصلی به قطر، 14 سند همکاری در سیاست خارجی، رادیو و تلویزیون، ورزش، حمل و نقل، برق، استانداردها، فرهنگ و آموزش بین دو کشور به امضا رسید.

سفر رئیس جمهور به قطر از چند جهت قابل توجه است. یکی این که مجمع کشورهای صادرکننده گاز شامل 11 کشور عضو و هفت کشور ناظر است که در مجموع 44 درصد از تولید گاز، 67 درصد از ذخایر گاز و 64 درصد خط لوله را شامل می شود و 66 درصد تجارت جهانی را حفظ می کند. گاز طبیعی، حل مشکلات داخلی با حضور در این مجمع، می تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری بیشتر در حوزه های مختلف تولید، تولید، انتقال و فروش گاز طبیعی، احداث خطوط لوله باشد. مرز و تبدیل ایران به هاب گازی در منطقه.

از سوی دیگر رئیس جمهور کشورمان برای فعال سازی ظرفیت های منطقه که در گذشته مغفول مانده بود به قطر سفر کرد و ارزش تجارت ایران با قطر بسیار پایین است و در رتبه چهاردهم قرار دارد. کشور را تسهیل می کند.

همایون رهبر; کارشناس سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید