رئیسی: جبهه مقاومت در حال تغییر موازنه قوا در منطقه و عرصه بین المللی است

رئیسی: جبهه مقاومت در حال تغییر موازنه قوا در منطقه و عرصه بین المللی است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نشانه ها ثابت می کند که امروز نهضت مقاومت قوی تر از همیشه است و دشمنان در آن جبهه در موقعیت ضعیف تر از گذشته قرار دارند، تصریح کرد: پیروزی های جبهه مقاومت تصویر صهیونیست ها را آشکار و ثابت کرد. تلاش برای ایجاد قدرت بازدارندگی فرضی آنها واقعی نیست.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس جمهور و جمعی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی حماس، موفقیت های اخیر جبهه مقاومت فلسطین را تبریک گفت و تاکید کرد که این پیروزی ها نشان می دهد که امروز ابتکار عمل در دستان است. این نشانه‌ها نشان می‌دهد که امروز جریان مقاومت قوی‌تر از همیشه است و دشمنان در این جبهه در موقعیت ضعیف‌تری از همیشه قرار دارند. همچنین پیروزی‌های جبهه مقاومت آشکار و ثابت کرد که تصویری که صهیونیست‌ها از قدرت بازدارندگی مفروض خود می‌خواستند نشان دهند واقعی نبود.

رئیس جمهور با بیان اینکه انسجام و انسجام گروه های مختلف جهادی در فلسطین زیر پرچم مقاومت موهبتی الهی است که باید حفظ شود و برای ارتقای آن تلاش شود، افزود: امروز جبهه مقاومت تنها در سرزمین های اشغالی نیست. ، اما در منطقه و حتی در عرصه بین المللی موازنه قوا و شرایط را به نفع خود و به ضرر جریان سلطه تغییر می دهد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه امروز دیدگاه های سیاسی چه در داخل و چه در خارج از فلسطین در خصوص رویارویی های این سرزمین به انسجام و وحدت رسیده است، اظهار داشت: امروز حتی کسانی که روزی سعی در مذاکره و توافق با رژیم صهیونیستی و حامیان آن داشتند، به طور کامل تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که مذاکره با این رژیم بی فایده است و تنها راه ممکن برای مقابله با آن مقاومت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز هیچکس کوچکترین اعتمادی به رژیم صهیونیستی و حامیان آن ندارد و این یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ جنبش مقاومت است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت فلسطین همواره بر این باور بوده اند که صهیونیست ها و آنها حامیان هرگز به عهد و عهد پایبند نیستند، اما امروز این نکته برای همه جهان روشن شده است.

رئیسی مهم ترین مسئله جهان اسلام را آزادسازی بیت المقدس و هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین و ضربه به جنبش مقاومت دانست و گفت: حامیان رژیم صهیونیستی به دنبال عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی است. بدانند که این کار برای این رژیم امنیت ایجاد نمی کند و این کشورها هم بدانند که این کار باعث ایجاد نفرت از مردم خودشان و ملت های مسلمان نسبت به آنها نمی شود.

در این دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با قدردانی از مردم فلسطین به دلیل حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از آزادی قدس شریف اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت نیست. تنها در غزه، بلکه در کرانه باختری، سرزمین های اشغالی در سال 1948 و حتی در میان فلسطینی ها و دوستداران فلسطین خارج از این سرزمین در حال گسترش و تقویت است.

هنیه با تاکید بر اینکه امروز به سطوح پیشرفته ای از صلابت و اقتدار مقاومت رسیده ایم، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم جبهه مقاومت در فلسطین، دستیابی به انسجام، یکپارچگی و هماهنگی بسیار بالا در بین تمامی گروه های جهادی است که نمونه آن است. ما شاهد نبرد 5 روزه اخیر بین گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی بودیم. ما این نبرد را از یک اتاق عملیات مشترک بسیار دقیق کارگردانی و طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه امروز فلسطین به جریان یکپارچه و مستمر مقاومت در منطقه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تمام توان مقاومتی گروه های جهادی فلسطین و حتی سایر بخش های جریان مقاومت در نبرد اخیر در اختیار گروه های حاضر بود. ما در خط مقدم رویارویی با صهیونیست ها جلسات منظم و جلسات هماهنگی بین همه گروه ها از حزب الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین گرفته تا حماس و دیگر گروه های جهادی فلسطینی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید