رئیسی حل مشکل را به ظرفیت مردم گره زده است


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890227

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت روحانی مسائل را به FATF و برجام گره زد و در نهایت اتفاقی که نباید می افتاد، اما دولت فعلی بر ظرفیت مردم تمرکز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود معالمی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+4 گفت: این مذاکرات تاکنون با فرافکنی و مانع تراشی از سوی کشورهای غربی به پایان رسیده است و این در حالی است که ایران خواسته هایی از طرف های مذاکره کننده دارد که باید پرداخت کند. “

وی افزود: دولت قبل با برجام امتیازات زیادی به طرف های غربی داد در حالی که تحریم ها پابرجا بود و مشکلات اقتصادی روز به روز بیشتر شد.

این کارشناس سیاسی، عملکرد دولت سیزدهم را در موضوع برجام چگونه ارزیابی می کنید؟ وی گفت: زیبایی دولت فعلی این است که از اهداف خود یک قدم عقب نمانده و بر رفع تمامی تحریم ها پافشاری می کند.

اوچیتل خاطرنشان کرد: دولت روحانی مشکلات را به FATF و برجام ربط داد و در نهایت اتفاقی که نباید می‌افتاد تا تحریم‌ها تقویت شود و برجام کشور ما را گرم نکند، در حالی که دولت فعلی بر منافع سخت می‌گیرد. مردم کشورمان حفاظت می کنند و آب آشامیدنی مردم را به برجام ملزم نکرده است.

وی تاکید کرد: تولید داخلی یکی از راه های باز شدن آغوش ما به روی کشورهای غربی است و به همین دلیل چندین سال است که مقام معظم رهبری بر «تولید داخلی» تاکید دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اقدام دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم، یادآور شد: در این شرایط طرف های غربی حرفی برای گفتن نخواهند داشت و ایران با تقویت «تولید داخلی» اروپایی ها و آمریکا را تحقیر می کند.

اوچیتل همچنین در تشریح سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: خوشبختانه سیاست خارجی دولت فعلی با منافع کشور گره خورده و مبتنی بر «عزت، حکمت و مصلحت» است و قطعا در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. سطح در آینده

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید