رئیسی: ما با آنچه که باید بود فاصله داریم

رئیسی: ما با آنچه که باید بود فاصله داریم

روز جدید رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت امروز کردستان بزرگترین نعمت الهی است، تصریح کرد: وحدت بین سنی و شیعه و اقوام بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و در پرتو این نعمت باید خالصانه برای خدمت به مردم تلاش کنیم. .

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه جمعه گفت: در پی برنامه ریزی برای بیست و هفتمین سفر استانی دولت مردمی به استان کردستان، با ادعا و حرف و تند حرف زدن هیچ اتفاقی نمی افتد. ارائه صادقانه کارنامه.

رئیس جمهور افزود: تاریخ کردستان گواه این است که مردان و زنانی معروف و مشهور شدند که حرف خود را عملی کردند و به حرف و گفتار اکتفا نکردند و در مقابل کسانی بودند که فقط حرف می زدند.

رئیسی با بیان اینکه مردم خواهان تغییر هستند و تغییر در گرو عمل است، گفت: آنچه مقام معظم رهبری از من و شما مدیران در هر جایگاهی که هستید، کار است. ابتدا باید خودمان را ببینیم و توجه کنیم که رسالت و مسئولیت ما چیست. چه شما منتظر حرکت از تهران باشید و چه آنها منتظر حرکت شما در تهران باشند، این دقیقا برعکس چیزی است که از ما انتظار می رود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید در برابر خدا، مردم، مشتریان و در سلسله مراتب اداری، سازمانی و نظارتی پاسخگو باشیم، اظهار داشت: این اتفاق افتاده است، احساس می کنند کارها درست شده است.

رئیسی در ادامه سخنان خود به موضوعات مطرح شده از سوی برخی سخنرانان در این جلسه در خصوص ناراحتی مردم از گرانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این حق مردم است و باید تورم مهار شود. در همین راستا دولت لایحه یک فوریتی را به مجلس ارائه کرده است تا برخی از مسائل حقوقی که موجب تورم می شود به آینده موکول شود زیرا اگر امسال برای اجرای آنها اقدام کنیم تورم ایجاد می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر پرهیز از هرگونه اقدام تورم زا در شرایط کنونی، گفت: همه ما در هر کجای مجلس و دولت باید از هر مشکلی که موجب تورم می شود جلوگیری کنیم و هرکسی در توان دارد انجام دهد. مورد.

رایضی در ادامه سخنان خود به بحث سرمایه گذاری و نقش آن در رشد اقتصادی پرداخت و افزود: رشد اقتصادی ما در گرو افزایش سرمایه گذاری است و همه باید برای افزایش سرمایه گذاری تلاش کنیم. همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.

رئیس جمهور افزایش بهره وری را شرط دیگر تحقق رشد اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: با بخشنامه و دستور نمی توان بهره وری را افزایش داد، باید در بخش هایی که بهره وری کافی ندارند تحول ایجاد شود. بهره وری باید حداقل به اندازه ای که از اعتبار و نیروی انسانی استفاده می شود حاصل شود. همه در این زمینه مسئولیت دارند و هیچکس نباید منتظر شخص دیگری باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راهبرد را در رأس نظام قرار می دهند و همه ما مجری میدان هستیم، افزود: آن که جهت دهی می کند مقام ولی فقیه است و من مجری هستم. و اگر صادق باشم می‌توانم از مشکلات باز مردم جلوگیری کنم

رئیسی با اشاره به استقبال پرشور مردم از جلسات مردمی سقز و سنندج گفت: همه این لطف مردم به من شاگردی برای این است که خادم آنها باشم و خود را جز خدمت به مردم افتخاری ندانم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انتظار دارم مدیران با نگاه تحول آفرین کارها را پیش ببرند، تصریح کرد: در این جلسه وزرا و معاونان رئیس جمهور اقداماتی را که باید در استان انجام شود را تشریح کردند. امروز که به نقاط مختلف استان رفتم یاد شهدا و کسانی افتادم که با دندان از این مرز و بوم دفاع کردند. اینها در قبال ما مسئول هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امنیت امروز کردستان بزرگترین نعمت خداوند است. وحدت بین اهل سنت و شیعه و اقوام بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و در پرتو این نعمت باید برای مردم تلاش کنیم و اشتغال ایجاد کنیم. مسئولیت اشتغالزایی صرفا بر عهده وزارت کار نیست و همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دغدغه جدی بیکاری در کردستان، کرمانشاه، لرستان و چند استان دیگر را دارد، خطاب به مدیران دولت گفت: از همه شما خانم ها و آقایان انتظار دارم در عرصه عمل و اجرا خالصانه برای مردم تلاش کنید. هر جا که خالصانه عمل می کردیم یاری خدا به کمک ما می آمد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید نگاه تحول آفرین داشته باشیم، افزود: اگر فردی نگاه تحول آفرین ندارد باید بگوید من یک آدم عادی هستم، حاضرم عادی راه بروم اما حرکت جهاد کار من نیست. اگر فکر می کنید فردی روحیه جهادی ندارد حتما از کسانی که این روحیه را دارند به جای او استفاده کنید.

رئیس جمهور ادامه داد: بحث بر سر دیدگاه سیاسی مردم نیست، بحث این است که آیا به این انقلاب، نظام و مردم پایبند هستید یا خیر؟ این میدان میدان عمل و عمل است نه گفتار و بیان; واقعا از شما مدیران حوزه انتظار اقدام و عمل داریم.

رئیسی با بیان اینکه قصدش از این سخنان نادیده گرفتن زحمات و تلاش هایی است که در این سال ها انجام شده است، گفت: نمی خواهم زحمات را نادیده بگیرم اما با آنچه باید بود فاصله داریم. به خصوص در مناطقی مانند کردستان مردم با سربلندی از امتحانات سخت بیرون آمدند و در دفاع خالصانه از انقلاب و نظام درخشیدند، پس بدهی ما به آنها دو برابر است. ما به همه مردم خدمت می کنیم، اما وظیفه ما برای خدمت به کسانی که عزیزانشان را در راه انقلاب فدا کردند، سنگین تر است.

رئیس جمهور از همه مسئولان قوه مجریه، ارتش، نیروی انتظامی، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و همه مدیران خواست که نگاه تحول آفرین و حرکتشان جهادی باشد و تصریح کرد: رزمندگان ما اراده خواهند کرد. مناطقی مانند کردستان را با نگاه تحول آفرین و حرکت جهادی نابود کردند و ضد انقلاب را پاکسازی کردند و از دست دشمن نجات دادند.

رئیسی گفت: یکی از دلایل مهاجرت روستاییان غیراقتصادی بودن اقتصاد روستایی است و دولت برنامه دارد تا از طریق پرداخت و تضمین خرید محصولات به رونق اقتصاد روستایی کمک کند. و تعدادی اقدامات دیگر روستاییان را به ماندن در روستا تشویق می کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کردستان از زمینه ها و ظرفیت های مناسب برای تحقق شعار سال یعنی تولید، اشتغال زایی و دانش بنیان برخوردار است، گفت: مدیران نقش بسیار موثری در هدایت مجموعه خود و در به این معنا که مهمترین نقش برای فعال کردن یک گروه، نقش رهبری است. اگر مدیریت موثر نباشد، تخصیص اعتبار کارساز نخواهد بود.

رایضی از مدیران خواست تا مدیریت خود را بر اساس انسان دوستی واقعی اجرا کنند و افزود: نگاه دین ما به مدیریت با نگاه حاکم در دنیا متفاوت است. در فرهنگ دینی ما، مدیر در برابر خداوند مسئول است که هر لحظه مراقب اوست و در درجه اول دنیا را حضور خدا می داند. سازوکار این حکومت متفاوت است و اساس آن حب خداست.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیار مهم است که مسئولان احساس مسئولیت داشته باشند و از مدیران دولت مردمی و انقلابی امروز انتظار می رود همه کسانی که به نام این دولت، به نام این مجلس و به نام این نظام، زیر نظر حکیمانه، رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند تا مردم نسبت به حل مشکلات و گره‌گشایی از کار احساس مسئولیت کنند.

رئیسی به مناسبت بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ مشکلی در کشور نیست که راه حل نداشته باشد، تصریح کرد: برای حل مشکلات باید چشم به درون باشد، دست بیگانگان تاکنون گرهی برای ما باز نکرده است و دیگر آنها را باز نمی کنند.» آنها به فکر ملت ایران نیستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور توانمندی های زیادی داریم، خاطرنشان کرد: پیوستن دانش به توانمندی ها گره ها را باز می کند.

رئیسی در ادامه سخنان خود به لیست مصوبات سفر استانی دولت مردمی پرداخت و گفت: در این لیست تمام نیازهای استان در نظر گرفته نشده، بلکه اولویت ها در نظر گرفته شده است. تکمیل پروژه های نیمه تمام که پیشرفت عملیاتی بالایی دارند از اولویت های دولت برای سفر در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید