رئیسی: منتقدان باید صادقانه عمل کنند/ بدترین موج هجمه ها در انتخابات 96 به من وارد شد اما از کسی گلایه نکردم

رئیسی: منتقدان باید صادقانه عمل کنند/ بدترین موج هجمه ها در انتخابات 96 به من وارد شد اما از کسی گلایه نکردم

روز جدید رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برآوردها و ارزیابی ها نشان می دهد که امروز با وجود همه فراز و نشیب هایی که در کشور وجود دارد، امید مردم به اصلاحات به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این سرمایه ارزشمندی است که باید از آن محافظت کرد.

سیدابراهیم رئیسی شنبه شب در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی گفت: دفاع از این سرمایه ارزشمند این است که مردم بهبود را در عمل ببینند و احساس کنند گره ها باز شده است.

رئیس جمهور کار حزبی و تشکیلاتی در عرصه سیاسی را نه مقصد بلکه راهی برای اصلاح امور و توسعه جامعه دانست و گفت: احزاب و تشکل های سیاسی باید در خدمت تحقق عدالت، اصلاح جامعه و ارزش های حاکمیتی باشند. و اگر حزب مقصد و معبد افراد شده باشد، قبیله گرایی بر فضای فعالیت سیاسی حاکم است و این نقطه شروع انحراف عرصه سیاسی است.

منتقدان حق دارند

او گفت: من همیشه از انتقاد استقبال کرده ام. دولت از انتقادات استقبال می کند و از منتقدان انتظار دارد منصفانه عمل کنند و راه حلی ارائه دهند.

همه مشکلات کشور قابل حل است

رئیسی ادامه داد: معتقدم همه مشکلات کشور قابل حل است و هر چه از ریاست قوه مجریه می گذرد با توجه به اشراف بر ظرفیت و استعدادهای کشور به آینده درخشان کشور امیدوارتر می شوم. کار به منابع طبیعی.”

در برخی مناطق نیاز به واردات داریم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت رونق تولید را محور توسعه اقتصادی و رفع مشکلات کشور می داند، گفت: شخصا یکی از مخالفان اصلی واردات غیرقانونی هستم اما در برخی زمینه ها به دلیل واردات ناچار به واردات هستیم. ظرفیت تولید ناکافی است.”

افزایش 4 برابری حجم روابط تجاری با همسایگان

رئیسی گفت: به عنوان مثال زیرساخت های کشور در حوزه ریلی نواقص زیادی دارد که باید سریعتر برطرف شود. در همین دوره از دولت سیزدهم حجم مراودات تجاری با همسایگان تقریباً چهار برابر شده و ادامه این روند مستلزم توسعه بیشتر زیرساخت های ریلی است که ظرفیت فعلی کشور مثلاً در تولید لکوموتیو جوابگوی این نیازها نیست.

دولت قبل به برخی تعهدات قانونی خود عمل نکرد

وی در خصوص شکایت از افزایش تعرفه خدمات اعم از آب و برق گفت: پشیمانی هر گونه تکلیف قانونی را تحمیل کرد. ناراضی باشید، سکوت کنید و رعایت نکنید.

نباید اجازه داد دولت ها بدون حساب برای دولت بعدی بدهی ایجاد کنند

رئیسی با بیان اینکه دولت قبل نیز لایحه هایی را بدون تعیین محل تامین اعتبارات لازم برای اجرا به مجلس ارائه کرده است، افزود: بعد از اینکه این دولت که کار خود را به پایان رساند باید تدبیری اندیشید، مگر نمی شود ایجاد کرد. حساب دولت بعدی. «دین آهسته آهسته.

دولت سیزدهم از بانک مرکزی وام نگرفت و پول چاپ نکرد

وی گفت: در ابتدای راه اندازی دولت 480 هزار میلیارد تن کسری داشتیم و حتی برای پرداخت حقوق مرداد ماه کارکنان دولت هم پول کافی نبود. اما دولت برای حل این مشکلات از بانک مرکزی وام نگرفت و پول چاپ نکرد.

رئیسی با استقبال از پیشنهاد ارائه شده در این جلسه مبنی بر استفاده از تجربیات دولت های گذشته، گفت: به مرکز مطالعات راهبردی رئیس جمهور ماموریت داده ام که از تجربیات دولت های گذشته در روند تدوین برنامه تحول دولت استفاده کند.

رفع تحریم ها تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور نیست

رئیس جمهور در تشریح اقدامات دولت در شرایط تحریم گفت: رفع تحریم ها از نگاه دولت تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور نیست. تلاش برای افزایش فروش نفت و گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه و به طور کلی ارتقای سطح همکاری های اقتصادی در کشور برای خنثی کردن اثر تحریم ها و تسهیل رفع تحریم ها بوده است.

وی گفت: دولت از هیچ تصمیمی برای حل مشکلات اقتصادی کشور غافل نبوده و اقدام و برنامه ای که بتواند به حل مشکلات کمک کند انجام شده است.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با تشکر از دیدگاه های حاضران گفت: از همه شما می خواهم همچنان با دلسوزی و دغدغه به ارائه نظرات خود ادامه دهید و این قول را به شما می دهم که دولت نیز حتماً با شما موافق خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، 17 تن از فعالان سیاسی حاضر به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مشکلات کشور و عملکرد دولت پرداختند.

لزوم توجه جدی به کاهش اعتماد عمومی به کشور، ایجاد ثبات در تصمیمات اقتصادی، پیگرد قانونی دولت برای اجرای صحیح و کامل قانون اساسی، یافتن راه حل برای گرانی کالاها و خدمات، لزوم اصلاح سیاست های کلان اقتصادی. تسریع در انتصابات در قوه مجریه، تلاش برای مشاهده آثار گشایش های اقتصادی در زندگی مردم، ارتقای سهم و نقش اجتماعی زنان، ارزیابی رفع تشریفات غیرضروری توسط دولت، لزوم ارائه برنامه شفاف برای رفع مشکلات اقتصادی. ، لزوم هماهنگی در حوزه فرهنگی، تشکیل اتاق فکر متشکل از افراد مجرب در این نشست.

دیدگاهتان را بنویسید