رئیس جمهور: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منبع اطلاعات مذاکرات هسته ای است

رئیس جمهور: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منبع اطلاعات مذاکرات هسته ای است

روز جدید : رئیس جمهور یکی از مهم ترین مطالب درباره جهاد تبیان را دلگرم کننده خواند و گفت: در این قسمت از رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور گرفته تا تک تک مدیران و کارکنان دولت و رسانه ها، همه ما موظف به ارائه مسئولان هستیم. اطلاع رسانی برای بازگرداندن امید و اعتماد مردم، ارتقای سرمایه اجتماعی حمایت از مشارکت عمومی و نشاط اجتماعی و گام برداشتن در جهت خنثی کردن توطئه دشمن برای ایجاد قانون.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی یکشنبه شب در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه، برگزاری این جلسات را برای دولت بسیار مفید و ارزشمند دانست و از نظرات و ایده‌های آنان استفاده کرد.

رئیس جمهور رویکرد محوری دولت مردمی را تلاش برای اجرای عدالت خواند و افزود: عدالت خواست مردم، وظیفه مشروع دولت، تاکید مقام معظم رهبری و یکی از عقب ماندگی های جدی در جمهوری اسلامی است. ” دولت در تلاش است تا عدالت را در همه زمینه ها از جمله نظام مالیاتی، نظام بانکی، مقررات و روش های جذب افراد، نحوه استفاده و استخدام افراد، نظام پرداخت و سایر حوزه های عدالت اجرا کند.

دکتر رئیسی از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی صادقانه و منصفانه پل ارتباطی بین دولت و مردم باشند و گفت: امید و اعتماد آنها حفظ و تشویق شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز عصر جنگ روایتی است، گفت: رسانه ها در روایت دقیق، شفاف، سریع و تشویق کننده وقایع مختلف نقش موثری دارند و بدون رسانه های حرفه ای، صادق و متعهد نمی توان در میدان جنگ با دشمنان مقابله کرد. جنگ روایی .

رئیسی نقش رسانه ها را در افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی مهم دانست و گفت: البته این بدان معنا نیست که رسانه ها نباید از دولت انتقاد کنند، همانطور که انتقاد و انتقال نظرات، نظرات و انتقادات آنها از دولت است. دولت می تواند کمک کند. «برای حل مشکلات کشور عالی است.

دکتر رئیسی با اشاره به برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه از جمله روند مذاکرات هسته ای، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته ای، راهبرد ابلاغی مقام معظم رهبری است. برخی وانمود می کنند که موضوع مذاکرات هسته ای تنها موضوع سیاست خارجی است، اما به نظر ما این اشتباه است. از منظر دولت، مذاکرات هسته ای یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است نه همه مسائل سیاست خارجی.

رئیسی گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت به عنوان مرجع اطلاع رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه و نخبگان در حوزه مذاکرات هسته ای منصوب شد و رسانه ها در جریان مذاکرات مرتباً با مسئولان مربوطه دبیرخانه دیدار داشتند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی دولت در روزهای نخست آغاز به کار از جمله تامین منابع و پرداخت حقوق کارکنان دولت گفت: امروز شرایط بسیار متفاوت است و دولت در حال اجراي برنامه هاست و براي حل مشكلات بزرگتر است. آن آغاز شده.

دکتر رئیسی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش سرمایه گذاری در کشور ادامه داد: دولت از شرکت ها و مجتمع های بزرگ و بانک ها خواست تا بر اساس یک برنامه مشخص وارد عرصه سرمایه گذاری زیرساختی و پروژه های بزرگ شوند و از ظرفیت نهادهای انقلابی استفاده کنند. اسلام نیز در این زمینه برنامه ریزی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش های دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کار در این زمینه آغاز شده است اما این روند باید به مرحله خاصی برسد تا جزئیات آن افشا شود. انجام این سرمایه‌گذاری‌ها در کنار تلاش برای افزایش بهره‌وری، می‌تواند به دولت برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی هشت درصدی کمک کند.

رئیسی بر تقویت حوزه اطلاع رسانی و تبیین اقدامات دولت تاکید کرد و گفت: همه ما در دولت وظیفه داریم با برنامه ریزی به تبیین بهتر و بهتر دستاوردهای دولت جامعه بپردازیم چرا که قابل اعتماد است. برای مردم و می تواند گام موثری باشد.«مقابله با جریان قانونگذاری دشمن.

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمن به دنبال ناامیدی و ناامیدی مردم است و شما رسانه ها با راهبرد اطلاع رسانی موثق در خنثی سازی توطئه های دشمن و پیروزی در نبرد روایات نقش موثری ایفا می کنید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، آقایان الیاس حضرتی، سردبیر روزنامه اعتماد، محمد شجاعیان، مدیر عامل خبرگزاری مهر، محمدجواد آهوان، مدیرمسئول روزنامه جوان، محمدعلی نادعلی زاده، سردبیر. -سرپرست پایگاه اطلاع رسانی موران امین ایمانجانی سردبیر فرهیختگان، پیام تیرانداز مدیر عامل خبرگزاری فارس، محمد گوچانی مدیرعامل سازندگی، هادی قاسمی مدیرعامل شبکه خبری دانشجو راسه مدیر عامل 9 دی. محمدعلی وکیلی مدیرمسئول سازمان بسیج روزنامه ابتکار، محمدصادق عرب مدیر پایگاه اطلاع رسانی تابناک، حجت الاسلام محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اتلهی و حسین شریعتمداری سردبیر. -نمایش های اصلی

ضرورت توجه به احیای امید، اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی، اطلاع رسانی شفاف و بیان مشکلات و محدودیت های پیش روی دولت، تلاش برای تثبیت فضای عملیاتی و مقررات حاکم بر کسب و کار اقتصادی، تبیین موثرتر اقدامات مهم دولت، به ویژه واکسیناسیون عمومی، تقویت روابط دولت با نخبگان، تدوین نظام مشکلات کشور در حوزه های مختلف با کمک انجمن های علمی و دانشگاهی، حمایت از گروه ذینفعان و ذینفعان به عنوان عقل جداگانه دولت و استفاده از آنها برای تبیین سیاست ها و اقدامات دولت. آنچه در الگوی حکمرانی سطوح پایین حکومتی رخ داد، یکی از مهم ترین دیدگاه ها و نظرات 15 رسانه حاضر در جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید