رئیس قوه قضائیه: انتقام شهادت سردار سلیمانی محقق می شود

رئیس قوه قضائیه: انتقام شهادت سردار سلیمانی محقق می شود

روز جدید رئیس قوه قضائیه گفت: باید انتقام ظالمانه شهادت حاج قاسم سلیمانی را از دشمن بگیریم و این انتقام قطعا محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در دیدار اعضای این تیم در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سوگواری ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: یک روز در سال؛ یک روز در سال 2017، 2017، 1388، 1388، 1386، 1388، 1388، 1388، 1388، 1388، 1388، 1388، 1388، 1383. بلکه در ایام سال برای معرفی و تبیین مکتب حاج قاسم تلاش شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم عزیز در دوران حیات و در عین حال شهادت مورد عنایت الهی قرار گرفت و می توان گفت به دلیل اخلاص، عبادت، استقامت و جامعیت این شهید بزرگوار. ، دعای همیشگی او «الله اکبر» است. «محیا محمد و آل محمد و رحلت مامت محمد و آل محمد» به حق حاج قاسم پاسخ داده شد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با وجود گذشت دو سال از شهادت حاج قاسم، به نوعی نمی توان همه ابعاد و ابعاد مکتب حاج قاسم را در زمینه های مختلف و ابتکارات و آثار این مرد الهی بیان کرد. در زمینه های مختلف یک فرآیند زمانی کامل شده است. بر این اساس، مکتب حاج قاسم به مرور زمان بیشتر شناخته می شود و در طول یک سال و دو سال و چند سال نمی توان همه ابعاد و ابعاد شخصیتی حاج قاسم و مکتب او را ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی تأثیر انقلاب اسلامی را در رشد الگوهایی چون حاج قاسم و تأثیر آن در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی بسیار مهم دانست و افزود: امام بزرگوار ما فرمودند که انقلاب اسلامی را باید صادر کرد) ظاهراً با اقدامات و مبارزات حاج قاسم سلیمانی عینیت یافت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تعبیر قرآن «یُخْرِجُونَ مِنَ الظُلَیکَمَا الْأَنْوَیْسَهُ»، گفت: منش و بینش بسیاری از انسان ها نه تنها در کشور ما و کشورهای اسلامی تغییر کرده است، بلکه تغییر کرده است. همچنین در سراسر جهان امام خمینی. این راه و راهیان نور امام زمان(عج) ادامه دارد و یکی از کسانی که در این راه قدم گذاشت و باعث ظهور بسیاری از مردم از تاریکی به روشنایی در پهنه وسیعی شد، حاج قاسم سلیمانی بود.

اخلاص شهید سلیمانی و خودداری از مداحی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی و پرهیز جدی ایشان از قرار گرفتن در معرض مداحی و تجلیل گفت: در شرایطی که پاسخگویی برای ایشان مقدور نباشد مافیای خود را ارائه می کنم. الضمیر تنها در حاج قاسم. یک بار به او گفتم می خواهم تمام زندگی من یک لحظه باشد و این لحظه به زندگی تو اضافه شود.

رئیس قاضی با اشاره به شهرت حاج قاسم در سراسر جهان به مبارزه با مستکبرین و قدرتمندان و حمایت از مظلومان و مستضعفان، گفت: ظالمان و خائنین.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با اشاره به شخصیت و ابعاد چندوجهی شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم اگرچه از نظر قدرت نظامی در سطح بالایی قرار داشت، اما صرفاً یک نیروی نظامی نبود، بلکه از نظر قدرت نظامی در سطح بالایی قرار داشت. بلکه عارفى بود که به برکت سرورش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با همه، حتى دشمنان، دلسوز و مهربان بود، به گونه اى که اگر احساس مى کرد مردى از جبهه دشمن مى تواند به جرگه بپیوندد. جناح راست و راست، دریغ نکرد.

حاج قاسم هم اهل مقاومت بود و هم اهل صاعصدر و تدبیر

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عزم و دوراندیشی حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی اهل تدبیر بود و افق دیدش وسیع بود و به مسائل مهم آینده توجه داشت. این شهید بزرگوار هم سینه عجیبی داشت و با سینه و سینه پهن با همه روبرو می شد. حاج قاسم اهل منطق بود و با نیروی عقل سعی می کرد مخالف خود را قانع کند اما در عین حال هر جا که نیاز به مقاومت داشت از موضع حق کوتاه نیامد و مقاومت کرد.

رئیس قوه قضائیه در تشریح هویت شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم به عنوان یک سیاستمدار چیره دست و پیشکسوت در مواجهه با سیاستمداران ظاهر شد و در روابط دیپلماتیک تبحر و زبردستی خاصی داشت. از طرفی در میدان نبرد طبق آیه شریفه «کم از اندک، بسیار فتح کردی به اذن خدا و خدا بزرگ است، دشمن با توست و تو ایمان نمی آوری و اعتماد نمی کنی». توکل به خدا و توکل بر خدا و توکل بر خداست.» قدرت و استعداد نظامی فوق العاده ای در برابر دشمن نشان داده شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی مصداق چندین آیات الهی است، اذعان داشتند: هنوز خیلی ها مجهول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در تبیین وجه دیگری از شخصیت شهید سلیمانی گفت: ایشان چنین کرد اما نسبت به مردم متواضع و مهربان بود و این تواضع و خشم در رویارویی با فرزندان شهدا. و شهدا به ویژه فرزندان شهدای مدافع حرم را دو چندان کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به محبت متقابلی که بین حاج قاسم و مردم وجود داشت، تشییع شهید را بی نظیر توصیف کرد و گفت: شهید سلیمانی رفت و با ابراز محبت، حزن و اندوه، صحنه های بی نظیری را به یادگار ثبت کرد. تاریخ و خدا با توجه به دل های حاج قاسم که پیکر مطهرش را در حماسه ای باشکوه و میلیونی به نمایش گذاشت، توطئه دشمنی را که تصور می کرد به خاک سپرد. وی با حذف فیزیکی حاج قاسم به موضوع مقاومت پایان داد و خون تازه به رگهای ملت ایران و جبهه مقاومت تزریق شد.

مدرسه حاج قاسم باید زنده بماند

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با بیان اینکه کتاب مدرسه حاج قاسم تعطیل نیست، گفت: مدرسه شهید سلیمانی را باید زنده نگه داشت. باید به تفصیل و ابعاد مختلف آن از جمله ارتباط قلبی و عاطفی شهید با ولایت، نگاه او به ایران و جمهوری اسلامی به عنوان حریم و حسادت و شجاعت او در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تفسیر شود. ) خوب نیاز به توضیح دارد. این مکتب روشنگری نباید مورد هجوم بدخواهان مخالف ایمان حاج قاسم قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با تشکر از زحمات ستاد برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها و زمینه سازی مشارکت مردمی در برنامه های سالگرد شهادت شهید سلیمانی، با اشاره به پیروزی حاج قاسم در دو میدان نبرد، اظهار داشت: در این راستا با حضور مردم در برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. میدان یک جهاد و شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت این شهید والامقام، وی را به تثبیت و مبارزه با هوای نفس دعوت کردند و گفتند: یکی از بارزترین ویژگی ها و ویژگی های حاج قاسم، اطاعت از ولی فقیه و نایب رئیسی بود. امام تا عصر (عج) و واقعاً مثل ما اگر می خواهیم در عرصه دفاع از خود و مقابله با شیطان سربلند باشیم، باید راه پیروی و اطاعت از ولی فقیه و نایب مشروع امام زمان (عج) را طی کنیم. ).

ضرورت محاکمه و محکومیت تروریسم آمریکایی

وی در پایان بر پیگرد مجدانه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه عاملان و عاملان و همدستان آنها تاکید کرد و افزود: وزارت امور خارجه همواره وضعیت قتل شهید سلیمانی و همرزمانش را زیر سوال می برد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: طبق آخرین پیگیری هایی که داشته ام، پرونده های مربوط به قتل شهید سلیمانی در راه است. البته اگر اعضای تیم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در این روند و روند قانونی مشکلی احساس کردند، به آنها اطلاع دهند تا بتوانیم ادامه دهیم.

پیش از سخنان «زینب سلیمانی» رئیس قوه قضائیه، فرزند شهید سلیمانی با ارزیابی اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برای رسیدگی به قتل شهید سلیمانی و یارانش گفت: باید انجام شود. پیگرد قتل این شهید بزرگوار.

وی افزود: اگر پیگیری ترور شهید سلیمانی و یارانش را به موقع رها کنیم و او را رها کنیم از اهمیت موضوع کاسته شده و دشمن از آن سوء استفاده خواهد کرد.

فرزند شهید سلیمانی همچنین به گوشه هایی از پرونده ترور شهید سلیمانی اشاره کرد و خواستار رسیدگی جدی و پیگیری این پرونده از طریق دستگاه قضایی کشور از طرق مختلف شد.

مقدمه: دبیر دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سخنانی در خصوص تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی در سال 1377 گفت: این تشییع نشان داد که همه اقشار جامعه فارغ از گرایش های سیاسی، قومی و مذهبی. سردار سلیمانی هستند.

مقدم فر همچنین به پیش بینی برنامه ها و آیین های مختلف و حرکت های اجتماعی و مردمی برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: البته اجرای این برنامه ها با اقشار مختلف مردم باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه می شود. و مانند تشییع پیکر شهید در یوم الله بقای انقلاب به رخ دشمنان خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید