رئیس قوه قضائیه: دشمن شکست بزرگی خورده و درصدد آسیب رساندن است

رئیس قوه قضائیه: دشمن شکست بزرگی خورده و درصدد آسیب رساندن است

روز جدید حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دشمن شکست بزرگی خورده و در صدد آسیب رساندن است، گفت: این آسیب دشمن ممکن است ادامه داشته باشد بنابراین باید بر روی اعمال تمرکز کنیم. قوانین، خدمت به مردم، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، ارتقای امنیت اقتصادی و رفع موانع کسب و کار.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی امروز دوشنبه (25 آبان) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ضمن قدردانی از تدبیر و دولتمردان مردم محور ایران اسلامی که در 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی با حضوری حماسی غیرت دینی و ملی خود را در موکب های سراسر کشور به جهانیان نشان دادند، گفتند: مردم عزیز ایران اسلامی با حضور حماسی خود در راهپیمایی 13 آبان، چندین موضوع و مقوله را به منصه ظهور رساندند. از آن جمله می توان به اصرار بر اقامه حق و عدالت، وفاداری به ارزش های دینی و انقلابی، پیروی از توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری، نفرت و انزجار از دل مستکبران جهان به ویژه آمریکا اشاره کرد.

رئیس قوه قضاییه که در راهپیمایی 22 آبان حضور داشت و با تعدادی از تجمع کنندگان به صورت چهره به چهره گفت و گو کرد، افزود: همچنین مردم در راهپیمایی های حماسی 22 آبان در سراسر کشور از همه نیروها و نهادهای امنیتی خواستند تا برخورد قاطع با فتنه گران و متخلفین امنیت کشور در صحنه و شناسایی و دستگیری عوامل و عوامل ریشه ای قضایای اخیر در کمترین زمان ممکن.

وی تصریح کرد: مردم ما در تمامی راهپیمایی های اخیر خود از جمله راهپیمایی 22 آبان از قوه قضائیه التماس جدی داشته اند که با ترکیب و ریشه جرایم ارتکابی قاطعانه و سریع برخورد کرده و بازدارندگان را تحت تعقیب و مجازات قرار دهند. قانون، دستور اجرایی و عملیاتی.

محسنی آژه ای اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی پرونده های اخیر، مقامات قضایی از دستگاه های امنیتی و انتظامی خواسته اند عوامل اصلی اغتشاشات و اغتشاشات را شناسایی، دستگیر و تولید کنند. پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده و این روند ادامه دارد. بر این اساس بار دیگر تاکید می کنم که عوامل کشته و مجروح در موارد اخیر با خود اسلحه به همراه داشتند، اموال مردم را آتش زدند، نظم عمومی را بر هم زدند، مردم را از تجارت باز داشتند، ترس ایجاد کردند، باعث ایجاد و برهم زدن آرامش مردم شدند. ، باید هر چه سریعتر شناسایی و وارد دستگاه قضایی شوند.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به دستگیری و محاکمه برخی از عوامل قتل در جریان اغتشاشات اخیر تصریح کرد: تمامی افرادی که در اغتشاشات اخیر مرتکب قتل شده اند باید در اسرع وقت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

محسنی آژه ای در ادامه خطاب به مراجع ذیربط قضایی تاکید کرد: همانطور که از روز اول گفتیم صف معترضان و مردم متاثر از عواطف جدا از عوامل اصلی جنایت و دستور دشمن است. لذا همکاران قاضی باید هر چه سریعتر نسبت به مجازات عوامل بازدارنده و عوامل اغتشاشات اخیر اقدام کنند.

در همین راستا رئیس قوه قضائیه به معاون اول خود و دادستان کل کشور دستور داد تا بر روند تشکیل پرونده‌ها با عوامل اصلی اغتشاشات اخیر نظارت و مساعدت لازم را به مراجع قضایی ذیربط که مسئول هستند، داشته باشند. برای تکمیل فایل های این عناصر.

محسنی اژی با اشاره به «روشن شدن ماهیت پرونده‌های اخیر برای همه قضات و مراجع ذی‌ربط قضایی» برای تبیین و تبیین مواد قانون مجازات اسلامی و به‌ویژه مواد ۲۷۹ تا ۲۸۸ این قانون در خصوص جرایم «محاربه» گفت: , هتک حرمت زمین و باگی. و مصادیق و مجازات آنها را مطرح کرد و در این رابطه توصیه های ویژه ای به مراجع قضایی کرد و گفت: در حوادث اخیر افرادی مشمول این مواد و یا حتی بیشتر از این مواد هستند; قضات باید این عناصر را با دقت متعادل کنند. ممکن است شخصی عملی را انجام داده باشد که چندین عنوان در مورد آن اعمال می شود. و در اینجا قانون تکلیف را روشن کرده است; مثلاً شخصی که اسلحه گرم یا سرد را در دست گرفته و از آن برای همراهی با دشمن یا به عنوان عامل دشمن استفاده می کند، امنیت کشور را مختل می کند و در منطقه خاصی ایجاد رعب می کند و در عین حال فردی را می کشد. این شخص را می توان مجازات کرد و عناوین دیگری بر آن اعمال می شود.

رئیس کل دادگستری در این خصوص گفت: واضح است که مستکبران جهان یعنی آمریکا، صهیونیست ها، انگلیس و دیگران با تمام توان و با یک سری اقدامات ترکیبی برای مقابله با نظام و حمله به نظام وارد عمل می شوند. امنیت کشور ما اینها موارد اخیر است و در داخل برخی از وابستگان و تأثیرگذاران آنها با همین قصد از منویات مشابه استفاده می کنند.

محسنی آجی با استناد به خودی ها که می گویند همه این موارد اخیر را نباید به دشمن نسبت داد، تصریح کرد: قطعاً مسائلی وجود دارد که دشمن می خواهد از آنها سوء استفاده کند و باید به آن مسائل نگاه جدی کرد، اما ما شک نداریم که دشمن با تمام تدابیر سخت، نرم و مختلط خود سعی در توقف حرکت انقلاب دارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به «خشم دشمن از تحرکات مترقی و بصیرتی که در نقاط مختلف کشور اعم از دولت و قوه قضائیه رخ داده است»، گفت: دشمن تصور اشتباهی داشت که ما داریم به مردم حمله می‌کنیم. اما وقتی دید که مسئولان و مسئولان و مسئولان قضایی با وجود مشغله سنگین و مشکلات موجود تلاش زیادی برای بهبود وضعیت و ارائه خدمات به مردم دارند، ناامید و ناامید شد.

محسنی آژه ای در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی در دوره گذشته که موجب یاس و خشم دشمنان شد و به ویژه «اجرای مجدانه سند تحول و تعالی»، «تقویت و گسترش نظام قضایی» اشاره کرد. اهداف و ارتباط سیستماتیک قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم، «تقویت تولید ملی و حمایت از فعالان اقتصادی در راستای مبارزه با فساد»، «مبارزه با انواع فساد در دستگاه قضایی و فراتر از آن»، «شناسایی گلوگاه ها و منابع فساد». و آسیب‌پذیری‌ها، «اطلاعات به‌روز و منسجم‌تر»، «استخدام با کمک نخبگان حوزه و دانشگاه»، «بهبود وضعیت زندان‌ها و اجتماعی‌سازی و استخدام زندانیان»، «رفع ابهام از عدم استقلال» قاضی و تبیین رابطه قاضی با ضابطان عام و خاص»، «عدم تمکین» و روزه را ذکر کرد. نظارت دقیق مقامات قضایی بر مراکز و مراجع قضایی اعم از زندانها و بازداشتگاهها، “نظارت مستمر مراجع قضایی ذیربط بر دستورات صادره برای متهم” و “توسعه استفاده از وسایل سازش قضایی برای محکومان”. از جمله استفاده از تعهد الکترونیکی».

محسنی آژه ای همچنین به تلاش دشمن برای حمله به دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمن دیده است که دولت ما با وجود تحریم هایی که فلج کننده می دانند، این منحنی را طی می کند و در صدد گسترش روابط با کشورهای همسایه و برخی است. کشورهای بزرگ جهان و انعقاد قراردادها و پیمان‌های بلندمدت و استراتژیک با آنها. این چیزها برای دشمن قابل تحمل نیست، بنابراین از جنگ ترکیبی خود استفاده می کند و شکست می خورد.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز دشمنی که در جنگ مشترک خود جانبداری نکرده است، با عملیات روانی و نشر اکاذیب و سر و صدا می کوشد توجه و توجه ما را به حاشیه ها معطوف کند و ما را از جریانات غافل کند. حرکت در تضمین مسیر پیشرفت و در نتیجه باعث انحراف می شود. لذا امروز ما موظفیم ماهیت قضیه را برای همگان تبیین کنیم و مواظب باشیم که از حرکت در مسیر پیشرفت و کمال غافل نشویم و با سر و صداهای دشمن توجهمان به حاشیه نرود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که به حاشیه راندن دشمن باعث نشود که وظایف و مسئولیت های اساسی خود را فراموش کنیم. ما در قوه قضائیه باید با تمام قوا و جدیت سند تحول و تعالی را اجرا کنیم و در صورت نیاز نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم. ما به هیچ وجه نباید از مردم غافل شویم و باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنیم و در حد توان به مردم خدمت کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز دشمن شکست بزرگی را متحمل شده و درصدد آسیب رساندن است و ممکن است این آسیب برای دشمن ادامه داشته باشد، بنابراین باید تمام توجه خود را معطوف به اجرای صحیح قوانین، در خدمت باشیم. مردم، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی.» برای حمایت از امنیت اقتصادی و رفع موانع کسب و کار.

محسنی اجیعی با اشاره به برخی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انجام صحیح مسئولیت توسط هر مأمور در هر سمتی گفت: نباید از وظایف اساسی و قانونی خود غافل شویم و در عین حال باید به آن توجه کنیم. دشمن و قطعاً در این شرایط باید به مبارزه جدی با کسانی که مانع پیشرفت و آسیب رساندن به امنیت، اقتصاد و تولید کشور می شوند توجه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید