رئیس مرکز مانیتورینگ تیم ملی هفته آینده انتخاب می شود/برای تصمیم گیری درباره تیم امید با تاج جلسه خواهیم داشت.


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905757

کمیته برای سال آینده حداقل 500 میلیارد تومان نیاز دارد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای تصمیم گیری درباره تیم امید با تاج جلسه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنفرانس مطبوعاتی مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک از ساعت 10:30 امروز (سه شنبه – 12 آبان) جلسات کمیته ملی المپیک با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


هاشمی وی در ابتدای این جلسه گفت: امروز ششمین جلسه شورای اجرایی برگزار شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. موضوع حضور خسرویوا در جلسه خنوخ مطرح شد و وی گزارشی از دیدار خود ارائه کرد. بحث های مختلفی مطرح شده است و من درباره آن صحبت می کنم. موضوع اصلی انوک محیط زیست، توسعه پایدار و المپیک پاریس بود که به خوبی گزارش کردند. جلسه ویژه ای با توماس باخ برگزار شد که بحث در مورد آن یکی از دستور کار جلسات ما بود و توصیه شد برای داشتن صندلی های بهتر و ارتقای جایگاه های قبلی حضور خود را در عرصه بین المللی افزایش دهیم.


دبیرکل کمیته ملی المپیک وی در ادامه گفت: صورت‌های مالی دوره قبل نیز در جلسه شورای اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آن جزئیات پرداخت‌های خارج از سهمیه و تسهیلات به فدراسیون‌ها بررسی شد. IOC جداگانه بحث شد. ارقام تخصیص اعتبارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد سهم فدراسیون ها برای سال 1402 در هیات اجرایی مشخص شود و اختیارات خارج از سهمیه برای شرایط بحرانی در اختیار هیات اجرایی و رئیس جمهور باشد. و دبیرکل کمیته ملی المپیک. به بازی های آسیایی و المپیک نگاه می کنیم و فدراسیون هایی که شرایط بهتری دارند دسته بندی شدند و 3 دسته قبلی مطرح شد.


هاشمی عنوان شد: توجه ویژه ای به فدراسیون ها و ورزشکاران داریم و تا 2 تا 3 ماه آینده این موارد را شناسایی و تصویب خواهیم کرد. ما متعهد شده‌ایم که اعتبارات باقی‌مانده پایان سال را علی‌رغم منابع محدود، بر اساس اهداف آسیایی و المپیک اختصاص دهیم. همچنین در مورد پرداخت بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تا پایان هفته صحبت کردیم، اسناد پرداختی و پاداش ها انجام می شود و منابع مالی نیز دریافت کرده ایم. جدا از دستور، در مورد کسب سهمیه هم بحث شد، قرار شد حقوق آنها توسط ما و وزارت ورزش در ستاد بازی ها مشخص شود. کسانی که سهمیه را کسب کردند 30 میلیون تومان پاداش فوری دریافت می کنند و از همان تاریخ پرداخت می شود.

وی با اشاره به حمایت های المپیکی ها گفت: 20 ماه مانده به المپیک برای کاهش نگرانی ها به حقوق نگاه خواهیم کرد و این خارج از حقوق فدراسیون ها است. بورس تحصیلی IOC برای برخی از رشته‌ها این امکان وجود دارد و برای هر فدراسیونی که غیر از بحث حقوق شرایطی دارد، این کار را انجام می‌دهیم. برای هانیه رستمیان به عنوان خواهری که سهمیه اول را کسب کرد 50 میلیون جایزه تعیین کردیم و به نفرشان می دهیم. ما 2 پیشنهاد حقوق داریم و باید توسط Games HQ تصمیم گیری شود. بین 5 تا 10 میلیون در نظر گرفته شده و 2 حقوق در نظر می گیریم.


مناف وی در پاسخ به کمبود ورزشکارانی مانند رستمیان که با اسلحه قرضی سهمیه گرفتند، تاکید کرد: ما نگران سلاح رستمیان هستیم و برای همه فدراسیون هایی که نیاز به تجهیزات دارند این یکی از خواسته های ماست. ما باید آنها را با منابع آماده کنیم. تمام مایل هایی که سهمیه می گیرند، ارتباط نزدیکی با فدراسیون ها برقرار می کنیم و مشکلات آنها را حل می کنیم.


2169552


دبیرکل کمیته ملی المپیک امید درباره وضعیت تیم فوتبال گفت: در مورد فوتبال هم بحث شد، انتظارات ما برای بازی های آسیایی است. المپیک توجه داشته باشید که برای تصمیم گیری جلسه ای جداگانه بین ما و مهدی تاج برگزار خواهد شد. فوتبال طرفداران زیادی دارد و این رشته تیمی است که تولید آن تا 2 هفته آینده اعلام می شود. به امید عملکرد بهتر تیم امید در بازی های آسیایی المپیک و با رئیس فدراسیون در این مورد صحبت می کنیم. اصلا بحثی در مورد مهدوی کیا و سرمربی تیم ملی نبود و در مورد جام جهانی هم صحبتی نکردیم.


هاشمی وی در خصوص انتصاب روسای کمیته ملی المپیک نیز گفت: در مورد روسای کمیسیون های 17 گانه نیز صحبت شد، پیشنهادات و انتظارات را می دهیم و تصمیم می گیریم. علی سرلک به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته انتخاب شده و ما در هر جلسه 16 کمیته دیگر را تعیین و تصویب می کنیم. در جلسه قبل درباره رئیس مرکز مانیتورینگ تیم های ملی صحبت کردیم اما این جایگاه بسیار حساسی است زیرا آنها در المپیک و بازی های آسیایی حضور دارند. همین تیم فعلا تا تصمیم گیری ادامه خواهد داد، اما فکر می کنم تا هفته آینده از بین گزینه های پیشنهادی هیات اجرایی، رئیس کمیته نظارت مرکز را تعیین کنند. الان حرف زدن در مورد مردم درست نیست.


دبیرکل کمیته المپیک وی درباره گلایه فدراسیون ها در بحث بودجه و اعتبارات گفت: اکنون مبلغی که کمیسیون به فدراسیون ها دارد حدود 100 میلیارد است که رقمی برای تهیه در آن نیست. المپیک و کمیسیون آسیا برای سال آینده حداقل 500 میلیارد تومان نیاز دارد و در حال تکمیل گزارش ها و رایزنی های مجلس هستیم. امیدواریم به این عدد نزدیک شویم. ما باید تلاش کنیم و منتظر بمانیم و دولت مشکلات مختلفی دارد اما این رقم برای دولت رقمی نیست.


هاشمی وی مشکل عدم صدور روادید برای تیم های ورزشی را برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز جلسه روادید ورزشکاران تشکیل می شود و رایزنی های ما به مسیر خود ادامه می دهد. ما با شرایط جدید مشکل پیدا کرده ایم و اگر وزارت خارجه بهتر وارد عمل شود، گره ها باز می شود. ماموریت ها و کسب سهمیه بسیار مهم است و ما به دنبال آن هستیم.

وی درباره عدم حضور تیم بسکتبال استرالیا در تهران برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی گفت: از عدم حضور بسکتبال و استرالیا در تهران اطلاعی ندارم.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید