راز سکوت احمدی نژاد یک روز جدید

راز سکوت احمدی نژاد یک روز جدید

اگرچه محمود احمدی نژاد مانند مهره ای سوخته دیگر نفوذ چندانی در فضای سیاسی ایران ندارد، اما برخی از افراد، رفتارها و تاکتیک هایی که او وارد فضای سیاسی ایران کرد، همچنان پابرجاست. برخی از مردانی که در دوران قحطی مردانگی دوران احمدی نژاد جای پایی در سیاست ایران پیدا کردند، اکنون در دولت و مجلس حضور دارند و رفتارهای دوران احمدی نژاد را نیز از خود نشان می دهند. بنابراین برخی از رفتارهای احمدی نژاد مهم است. رفتارهایی که ممکن است بسیاری از نسل او در محیط کنونی از خود بروز دهند. از آن روز به بعد مشخص است که دلیل برخی رفتارهای خود احمدی نژاد در کانون توجه است.

وی پس از خروج از ساختمان ریاست جمهوری، اما اندکی پیش از آن و در ماه های پایانی ریاست جمهوری خود، در 10 سال اخیر رفتارهای مخربی از خود نشان داده، گاه مواضعی از خود نشان داده است که موسوی و کروبی – که نزدیک به سیزده سال در این سمت بودند – را تعطیل کردند. نشان داده نمی شوند. با این حال عضویت وی در دور جدید شورا نیز بر حسب مقتضی تمدید شد.

از این منظر، سکوت احمدی نژاد در یک سال گذشته مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است. شاید کسی که به آن نزدیک بود بهتر توضیح دهد. عبدالرضا داوری که زمانی مشاور وزیر کشور در دولت احمدی نژاد و مدیر خبرگزاری دولتی او بود، معتقد است که راز سکوت او ممکن است در یک معامله باشد.
وی در گفت و گو با دیدارنیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر سکوت این چهره جنجالی پس از این همه جنجال و جنجال با شخصیت های مختلف نظام، گفت که شاید معامله کرده است. داوری درباره دلایل سکوتش به ویژه پس از تمدید عضویتش در شورا از روی مصلحت گفت: شاید نوعی معامله شکل گرفته است، یعنی به نظام کارت داده و امتیاز گرفته است.

دولت الگوی جوانان انقلابی را پیش برد

در این بحث داور سایر پست ها را به شرح زیر مطرح کرد. وی درباره وضعیت دولت رایضی گفت: دولت از الگوی یک جوان مومن انقلابی عبور کرده است. دیدیم که آقای فاطمی امین از وزارت خارج می شود و علی آبادی جایگزین او می شود که در همه دولت ها کار کرده و مورد قبول همه است. این مرد نه تنها مفاهیم اقتصاد و صنعت را مطالعه کرد، بلکه آنها را در زمین به کار برد. در صورت جدایی علی شمخانی، علی باقری جایگزین او نمی شود.

رئیسی با بیان اینکه رئیسی مانند دیگر تندروها در توهم «زمستان سخت در اروپا» بود و به همین دلیل به موضوع برجام پرداختند، گفت: اروپا ایستادگی کرد، سرد شد، حتی تلفات هم داد. ، اما تسلیم نشدند و در سال جدید مشکل انرژی خود را به طور کامل حل کردند. با توجه به انگیزه‌ها و نشانه‌هایی که می‌بینیم، دولت رئیس‌جمهور به تدریج از حالت شعاری و توهم‌آمیز خارج می‌شود و این خبر خوبی است.

از ظریف استفاده کنید

وی در توصیه به حجت الاسلام رئیسی گفت: «سید عباس عراقچی و محمدجواد ظریف از جناح سیاسی شما نیستند، اما تجربه بالایی در دیپلماسی دارند، بنابراین هرکسی باید از ظرفیت خود برای بقای خود استفاده کند». وزیر جوان کاری نمی تواند بکند. از سبک آقای روحانی استفاده کنید. آذری ابتدا جهرمی را به مدت ۴ سال معاون وزیر کرد و در دوره دوم به عنوان وزیر در مجلس حضور داشت.

اگر انتخابات امروز برگزار شود، مشارکت رای دهندگان بسیار کم است

مرجع آینده اقتصاد، سیاست و امور اجتماعی ایران و در پیش بینی کمی و کیفی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402 اظهار داشت: امیدوارم روند جاری ادامه داشته باشد. البته در حال حاضر نمی توان ارزیابی دقیقی از انتخابات مجلس داشت و هنوز زود است. مثل همیشه سطحی از مشارکت در بحث مجلس و مسائل قومیتی و منطقه ای و رقابت های سنتی در این مناطق خواهیم داشت، اما اگر انتخابات امروز برگزار می شد، مشارکت در شهرهای بزرگ بسیار کم بود. اگر مردم احساس کنند شورای نگهبان علنی‌تر عمل کرده است، شاید حضور بهتری نسبت به سال 1397 داشته باشیم. با توجه به پیام‌های رهبری و رمزهایی که از جاهای مختلف دریافت کرده‌اند، در مجموع اراده نظام انتخاباتی متفاوت است. تأثیر اقدامات و تصمیمات شورای نگهبان در بخش سیاسی و جناحی انتخابات و در شهرهای بزرگ خواهد بود.

صدای ضرغامی در دولت ضعیف است

این روزنامه نگار درباره وضعیت حجاب و ارتباط آن با گردشگری گفت: در کره جنوبی برجی به نام برج عشاق ساختند و سالانه صدها هزار گردشگر برای گرفتن عکس یادگاری یا خرید از اطراف آن به آنجا می روند. چرا نباید در ایران اینگونه باشد؟ همه محمدرضا شاه را فحش دادند، من به آقای ضرغامی گفتم فحش ندهد.» جشن های 2500 ساله را مسخره می کنیم و می گوییم شاه پول زیادی خرج کرده است. در سال 1350، شاه 25 میلیون دلار برای جشن 2500 سالگی هزینه کرد، در سال 1951، ایران 200 میلیون دلار درآمد گردشگری کسب کرد که از ارقام دائمی پیشی گرفت. جشن های ذکر شده ایران را به یک برند جهانی تبدیل کرد، حالا نمی خواهید هزینه کنید، از ظرفیت موجود برای جذب گردشگر استفاده کنید. «متاسفانه صدای آقای ضرغامی در دولت ضعیف است و همه باید به او کمک کنیم.

دیدار خاتمی با جورج سوروس دروغ است

وی درباره خبر دیدار سیدمحمد خاتمی با جورج سوروس گفت: این خبر از من نبود، شخصی این خبر را مطرح کرد و من از او شکایت کردم. ملاقات آقای خاتمی با فردی به نام جورج سوروس اساساً دروغ بود. من ممکن است از آقای خاتمی انتقاد کنم اما ایشان را انسان شریفی می دانم. درک خاتمی از توسعه امروز بسیار خوب است و من مواضع و دیدگاه های ایشان را دنبال می کنم، ایشان به این نتیجه رسیدند که ایران به ثبات نیاز دارد و این بسیار مهم است از این نظر که توسعه سیاسی برای آقای خاتمی در حوزه اقتصادی اولویت ندارد. امروز آقای خاتمی چپ نیست، اینها ارزش دارند».

برخی رسانه ها مانند برچسب حزب توده

داوری تصریح کرد: یک جریان رسانه ای در ایران وجود دارد که بر اساس الگوی توده کار می کند. حزب تود به اندازه کافی به مخالفان و منتقدان خود برچسب زده است تا آنها را منفعل کند. می گفتند فلانی از انگلیس سفارش می گیرد، از آمریکا سفارش می گیرد، فلانی است و فلان… سیانوری در کتابش به هر کدام برچسب زده است و شبیه ترین مدل در این دوره این است. وستنیک کیهان. کائنات آنقدر به دیگران برچسب جاسوس زده است که قبح کلمه جاسوس شکسته می شود. هومان مجد مترجم آقای خاتمی در کتاب خود از مردی یاد می کند که با جورج سوروس ملاقاتی داشته و کیهان اجتهاد می کند و آن مرد را – که نامش ذکر نشده – سید محمد خاتمی معرفی می کند. آقای مجد تکذیب کرد و گفت آقای خاتمی نیست بلکه شخص دیگری است.

نظافت را جدی بگیرید

داوری ادامه داد: کلمه کلیدی تطهیر را که علی لاریجانی به کار می برد، بسیار مهم است. من معتقدم دستگاه تطهیر به حذف و حذف لاریجانی و امثال او راضی نمی شود و این شتری است که در خانه هرکسی می تواند زانو بزند، طرح تطهیر دارای موانع مالی و رسانه ای و نفوذ چشمگیری در نهاد قدرت است. بگویم ته طرح تطهیر به رهبری رحم نمی کند، دستگاه تطهیر از لاریجانی، جهانگیری و کلیباف می گذرد و به سراغ دیگران از جمله رهبری می رود. میدونم چی میگم آنها آقای خامنه ای را محافظه کار می دانند. بعد از فوت آقای هاشمی رفسنجانی که رهبری ایشان مداحی کردند، مردم از این جریان تطهیر ناراحت بودند که چرا ایشان چنین پیام مهمی برای هاشمی نوشتند.

دیدگاهتان را بنویسید