روایتی از دوست پنهانی احمدی نژاد روز جدید

روایتی از دوست پنهانی احمدی نژاد  روز جدید

روز جدید اعضای شورای مرکزی انجمن علمای ایران اسلامی چند روز پیش انتخاب شدند و سید محمد حسینی به عنوان دبیرکل انتخاب شد. این مرکز در سال 1384 از وزارت کشور مجوز رسمی دریافت کرد. یعنی همان سالی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد و حسینی برنامه بلندمدتی در سر داشت. تا قبل از سال 1984 کاری با حزب نداشتند، اما به تدریج نظرشان تغییر کرد و وارد سیاست شدند زیرا می دانستند این راه رسیدن به قدرت است. یکی از این افراد سید محمد حسینی معاون فعلی رئیس جمهور است که در دولت احمدی نژاد در ستاد وزارت ارشاد نشسته و به خاطر عملکردش مورد انتقاد قرار گرفته است. پس از دولت احمدی نژاد، یاران او تلاش کردند که کشیش را رها نکنند، بنابراین اگرچه احمدی نژاد از شرکت در انتخابات منع شد، اما برخی از نزدیکان وی راه خود را در پیش گرفتند. جریان یا جبهه متحد متشکل از برخی از وزرای سابق احمدی نژاد با هیاهوی زیادی اعلام حضور کردند اما هیچ نشانه ای از اقدام موثر دیده نشد. این جنبش اصرار داشت که حزب نیست. این یک گفتمان است. اما مشخص نشد این گفتمان چه ویژگی هایی داشت و ظهور گفتمان آن در عرصه سیاسی و قدرت چگونه بود. فراکسیون یکتا در انتخابات مجلس سال 94 تلاش زیادی کرد تا با نزدیک شدن به سایر اصولگرایان سهمی از لیست انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. اما صف به قدری طولانی و طاقت فرسا بود که او چیزی نگرفت. سپس برخی از اعضای یکتا مصاحبه می کنند و در مورد برنامه های خود برای آینده صحبت می کنند. به عنوان مثال سید محمد حسینی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به برنامه های جبهه متحد گفت: دارد اتفاق می افتد. در جلسات جبهه یکتا ملاک های لازم به ویژه ضوابط ذکر شده در قانون اساسی به عنوان یک فرد سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن و همچنین ضوابط ارائه شده از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است. در این راستا گزینه هایی در نظر گرفته شده است.» سپس جمنا شروع به کار کرد. محمد حسینی، وزیر جهت گیری احمدی نژاد و یکی از اعضای شورای مرکزی جمنا، گفت جلیلی از سال 92 چنین سازوکاری را دنبال می کرد. او از تشکیل یک دولت تمام عیار حمایت کرد، اما گفت موضوعی در جمنا مطرح نشده بود.

احمدی نژاد دوست پنهان ماند

لحظه ای قابل توجه به رابطه او با احمدی نژاد پس از پایان دولت دهم بازمی گردد. او هرگز سعی نکرد جدایی خود از احمدی نژاد را اعلام کند و همیشه نقش دوست پنهانی خود را بازی می کرد. جایزه محمد حسینی این بود که احمدی نژاد در سال 88 آقای حسینی را به وزارت ارشاد منصوب کرد، اما اختیارات معاونت مطبوعاتی و سینمایی را لغو کرد و محمدعلی رامین و جواد شمکداری را منصوب کرد. در برخی سایت ها آمده است که در آذرماه سال 90، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت، سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد را به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی دولت منصوب کرد. پیش از این اسفندیار رحیم مشایی عهده دار این سمت بود. رئیس وقت مرکز ارتباطات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات دفتر رئیس‌جمهور گفت: اسفندیار رحیم مشایی با پیشنهادی از ریاست کمیسیون فرهنگی دولت استعفا داد و نقش وی در جایگزینی حسینی را نمی‌توان به راحتی انکار کرد. در مورد دیگر، در 19 خرداد 92، لیست ستاد انتخاباتی «مشایی و احمدی نژاد» برای انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد. اسامی اعلام شده به شرح زیر است: عبدالرضا شیخ الاسلامی، پروین احمدی نژاد، سید یاسر زواره ای، سعید کریمی، الهه رضایی، مهندس افشین نیلی، روحیه … هدایتی، علی ذبیحی، محمد ابوالحسنی، هما فلاح، دکتر جانان مختارعلی. بهرامی، آتنا علیاسین، اسدا … حیدری، مهندس ناصر بختیاری، مسعود رهنما، مهدی طیبی شیرمرد، فاطمه زرین ماه، علی طهماسبی، مهرداد کارگری، علی حسینی، نزوید، نزوید محمد محمد محره حسینی، محمّه مخلی،… جباری. در این مثال، حسینی رسماً با مشایی یکی شده است. عبدالرضا داوری مشاور احمدی نژاد نیز با یادآوری حسینی در سال 95 گفت که قرار بود در شب 12 شهریور 88 به عنوان وزیر فرهنگ و رهبری دولت دهم به مجلس شورای اسلامی احمدی نژاد معرفی شود. در همان روز برخی از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور وقت مراجعه کردند و در مورد دکترای حسینی تردید کردند. در سال 96، عباس امیری فر، مشاور سابق احمدی نژاد، گفت که اخباری شنیده است مبنی بر اینکه احمدی نژاد به دیگران از جمله الهام و حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و هلیلیان، وزیر سابق کشاورزی، گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند. وی گفت: با این تغییر دیدگاهی که هر روز در احمدی نژاد شاهد آن هستیم، فکر می کنم خودش می تواند در آخرین لحظه به انتخابات بیاید و این در حالی است که از احتمال رد صلاحیت آگاه است.

برنامه حسینی طولانی است

حسینی همچنان در حال پیشرفت است و سعی می کند روسای جمهور و حاکمان را از خود راضی نگه دارد. زمانی که وزیر احمدی نژاد بود هر طور که می خواست عمل می کرد و حالا که نخست وزیر است می گوید: «رئیس جمهور با مردم صحبت می کند. سوال تاج بر اساس آرمان های امام و رهبری گفته شد. رئیسی معتقد بود که نباید به وزارت خارجه به دید ضعف نگاه کنیم، باید بتوانیم با اقتدار منافع ملی را تضمین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید