شکست ناگهانی سکوت / رمزگشایی از انتقادات تند احمدی نژاد از دولت سیزدهم

شکست ناگهانی سکوت / رمزگشایی از انتقادات تند احمدی نژاد از دولت سیزدهم

روز جدید : همه انتقادات احمدی نژاد به دولت سیزدهم را فهرست کرده ایم تا بگوییم برخلاف همه شواهدی که نشان می دهد، رئیس و کابینه او بیشترین شباهت را به دولت او دارند و منشأ آنها با دولت مهرورز یکی است. یک پایگاه پیدا کنید.

معلوم نیست او با دولت جدید بیشتر احساس صمیمیت می کند یا راز دیگری دارد که محمود احمدی نژاد با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی قوت گرفت و خطوط قرمزش جلو رفت، حالا از این اظهارات فراتر رفته و به سفرهای استانی و حتی برون مرزی رسیده است. البته مکاتباتی که قبلاً ثبت شده است.

علیرغم باز شدن فضا برای رئیس جمهور سابق، احمدی نژاد که در ماه های اول ریاست جمهوری خود نیمه سکوت را پشت سر گذاشت، اکنون به شدت از دولت انتقاد می کند که سیاست هایش تا حد زیادی یادآور سیاست های اوست. 4 سال است که در قوه مجریه بوده است. موضوعی که جالب و کمی مرموز به نظر می رسد.

انتقاد از پرداخت یارانه ها

از رفتار رئیس جمهور گرفته تا سیاست های اقتصادی و اجتماعی همه چیز یادآور دولت و رئیس جمهور است که 16 سال پیش به خیابان پاستور آمد و سکان قوه مجریه را در دست گرفت. رفت و آمدها و گفت و گوهای حضوری، وعده عدالت و حالا یارانه بازی آن روزهاست که کابینه را به یکی از شباهت ترین کابینه ها به دولت محمود احمدی نژاد و حتی حضور برخی از وزرای دولت نهم تبدیل کرده است. این دولت شاخه ای از همان دولت احمدی نژاد است.

بحث توزیع پول بین مردم و اجرای سیاست های هدفمندی یارانه ها از همان اقداماتی است که ابتدا در دولت محمود احمدی نژاد انجام شد و اکنون در دولت ابراهیم رئیسی در حال اصلاح و بازتعریف است. اما همین اقدام که نماد عملکرد رئیس جمهورهای نهم و دهم است، بار دیگر مبنای یکی از انتقادات جدی احمدی نژاد از رئیس جمهور قرار می گیرد. او درباره یارانه ها گفت: «در زمانی که این مبلغ را پرداخت کردیم، نزدیک به 40 دلار بود. حالا باید همین را به مردم بدهیم. اگر 100 درصد با قیمت های امروزی عمل می کردیم، ماهیانه 2.5 میلیون تن به هر ایرانی می رسید.

انتقادات احمدی نژاد از دولت رئیس جمهور به پرداخت یارانه ختم نشد و ماجرای حذف ارز ترجیحی که یکی از مواردی بود که او زمانی می گفت در دولتش نیاز است، حالا به یکی از مواردی تبدیل شده است. منتقدان نمی توانید بگویید چون رئیس جمهور هستیم هر کاری می خواهیم انجام می دهیم! نه ملت ایران نگذاشته کسی بدون نظر مردم هر کاری می خواهد بکند!

او ادامه می دهد: «چون گرانی کردی، دلیلی داری که شخصیت ملت را توهین می کند. یکی از آقایان گفت کشور همسایه 3 میلیون تن گندم کم دارد و می خواهد آن را از ایران قاچاق کند. گندم را برای جلوگیری از قاچاق گران کردیم! من محاسبه کردم روزانه 800 کامیون باید از سقف این مقدار عبور کنند! “چطور می تواند باشد؟”

احمدی نژاد نسبت به پارکینگ هشدار داد

هفته گذشته وب سایت دولت بهار نوشت که این مراسم در پارکینگ منزل بوشهری به دلیل “تهدید” برگزارکنندگان سخنرانی احمدی نژاد در بوشهر برگزار شد. احمدی‌نژاد در آن سخنرانی بار دیگر حاضران را به‌عنوان دولتی که بیش‌ترین شباهت به او را دارد خطاب کرد و گفت: «وقتی وضع موجود را به‌طور منطقی انکار می‌کنیم، باید مشخص شود که طرح جایگزین چیست تا بتوانیم بر اجرای دقیق و هدف آن نظارت داشته باشیم. “بیایید نجات او را درک کنیم.”

احمدی نژاد اصلاحات را امری مستمر، بلندمدت و واقعی توصیف کرد و افزود: باید باورها تغییر کند و همه بدانند که به کجا می رویم. «اگر مردم آگاه و مسئول باشند، نمی‌توان عناصر ضعیف و نالایق را در منابع پرونده قرار داد.

وی تبیین، تبیین و آگاهی بخشی را مهم ترین وظیفه عمومی عنوان کرد و گفت: سیل انسانی در سراسر جهان و به ویژه ایران در حال آمدن است و اولین قدم نارضایتی عمومی است. بنابراین برای تغییر شرایط باید حرف درست و منطقی داشته باشیم.»

مصباح مقدم: اعتراضات شنیده می شود اما بیشتر جامعه صبور هستند/ احمدی نژاد اول به اصولگرایان پشت کرد

سیاست خارجی اصلی در مواجهه با انتقادات از احمدی نژاد

انتقادات محمود احمدی نژاد از ابراهیم رئیسی و دولتش تنها به سیاست داخلی محدود نمی شود، بلکه موضوع سیاست خارجی یکی از مواردی است که رئیس جمهور نهم و دهم را مورد انتقاد قرار می دهد. یکی از آنها سیاست ایران در قبال طالبان بود. احمدی نژاد که چند ماه پیش طالبان را یک گروه تروریستی و تهدیدی برای جهان توصیف کرده بود، در یک سخنرانی ویدئویی با انتقاد از سیاست خارجی ایران گفت: «مردم ایران از وضعیت افغانستان ناراحت و ناراحت هستند. اظهار نظر و دخالت هایی می کنند که ربطی به ملت ایران ندارد. ملت ایران خوشحال نیست و اینجا می‌خواهم بگویم که هیچکس حق ندارد در این دعواهای قدرت که پشت آن شیاطین و سلطه‌گران جهانی ایستاده‌اند، جایگاه ملت ایران را بگیرد و پول خرج کند.

احمدی نژاد در سخنرانی اخیر خود در جمع فعالان سیاسی جنوب، بار دیگر به سیاست خارجی دولت رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: آیا از آن حمایت کردید؟ این نشان می دهد که تمرکز قدرت بر کنار زدن مردم است. “قدرت باید در دست همه مردم باشد تا کسی نتواند تسلط یابد و غارت کند!”

همراه با مکاتبه

نوشته احمدی نژاد نه جدید است و نه جدید. او پیش از این برای جرج دبلیو بوش، اوباما، آنگلا مرکل، سارکوزی و پاپ بندیکت نامه هایی هرچند بی پاسخ ارسال کرده بود. در عرصه داخلی نیز نامه های بی پاسخ بسیاری به رهبری نوشته بود و خلاصه در این عرصه انگشتی در آتش دارد. یکی دو سال بیکار ننشست و دوباره قلم و کاغذی برای تکمیل سلسله مکاتباتش فراهم کرد.

در آخرین روزهای سال 1400 بود که بولتن احمدی نژاد خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در صدر نشست او قرار داشت و در آن به پوتین هشدار داد که تمدید دوره ریاست جمهوری او منجر به دیکتاتوری می شود و این روند به نفع کشورش خواهد بود.

اگرچه نامه به پوتین آخرین نامه خارجی او در قرن چهاردهم بود، اما پایان نامه او نبود و در سال جدید بازنویسی شد، این بار به زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین. به گزارش وب سایت دولت بهار، موضوع این نامه تحلیلی از وضعیت موجود و اهمیت مقاومت موثر و قاطع مردم اوکراین برای ساختن نظام بین المللی آینده در راستای منافع آزادی، عدالت و صلح است.

چرا احمدی نژاد نمی خواهد رئیس جمهور شود؟

همه انتقادات محمود احمدی نژاد از دولت سیزدهم را فهرست کرده ایم تا بگوییم احمدی نژاد برخلاف همه شواهدی که نشان می دهد ابراهیم رئیسی و کابینه اش بیشترین شباهت را به دولت او دارند و منشأ آنها با دولت او یکی است، مهرورز دوست ندارد. این شباهت ها در ذهن مردم است و می گویند با ابراهیم رئیسی زمین تا آسمان فرق دارد.

در واقع احمدی نژاد که در آن سال های دور از قدرت به دلیل مخالفت با دولت و سیاست های دولت به اپوزیسیون تبدیل شد و از این طریق طرفدارانی را به خود جذب کرد، می خواهد این چهره اپوزیسیون را حفظ کند و طبیعی است که شباهت هایی با دولت اصلی داشته باشد. از این رقم ساخته و پرداخته احمدی نژاد.

دیدگاهتان را بنویسید