رمزگشایی از رفتار متناقض احمدی نژاد هیئت امنا اشتباه کرد

رمزگشایی از رفتار متناقض احمدی نژاد هیئت امنا اشتباه کرد

روهر نه وی با انتقاد شدید از رفتارهای محدودکننده شخصیت های سیاسی در ایران گفت: متأسفانه روسای جمهور از فردای واگذاری مسئولیت ها در کشور در جایگاه متهم قرار می گیرند.

تشنگی بی پایان احمدی نژاد برای دیده شدن او را به جایی رساند که نه تنها در ایران بلکه در کانون توجه قرار گرفت. فراتر از مرزها می رود و به جذب مخاطب فراتر از مرزها می اندیشد. امروزه سفر به خارج از کشور آسانتر از قبل شده است و امارات و ترکیه دو مقصد سفر خارجی او در ماه های اخیر بوده اند. این سفرها که امیری فر، یکی از چهره های سابق دولتش، معتقد است باید توسط سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بررسی شود تا مشخص شود این پول از کجا آمده است.

جواد آرین مانش، فعال سیاسی اصولگرا، عقیده و اعتقاد دیگری دارد. در جامعه ای که ادعای دموکراتیک دارد، رفتار شخصی یک سیاستمدار نباید مورد حمله و قضاوت قرار گیرد.

البته او همچنین معتقد است که احمدی نژاد تاکنون یک کار بسیار غیرعادی انجام داده است، اما با تمام این تفاسیر می توان از تجربه هشت ساله ریاست جمهوری و تداوم حضورش در شورای مناسبت بهره برد.

روسای جمهور سابق را در جایگاه متهم قرار دادند و …

جواد آرین منس، فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس درباره اقدامات جدید محمود احمدی نژاد در رسانه های سیاسی از سفر به خارج از کشور تا مصاحبه های جنجالی که زمانی رئیس دولت به شمار می رفت، اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: گاهی توجه می شود که از ظرفیت روسای جمهور سابق علاوه بر مسائل داخلی در کنفرانس های بین المللی به عنوان سفیر و نماینده این کشور استفاده می شود. اما متأسفانه در ایران وقتی فردی به ریاست جمهوری خود پایان می دهد متهم می شود و تبدیل به فردی می شود که باید عصبانی باشد.

رسانه ملی نگاهی مخالف به روسای جمهور سابق دارد

آرین منش در تشریح اقدامات صورت گرفته علیه روسای جمهور سابق در ایران گفت: شاهدیم که رسانه ملی حتی تصویری از گذشته روسای جمهور سابق را نشان نمی دهد. ضمن اینکه از ظرفیت این افراد نه تنها در بخش های مختلف استفاده نمی شود، بلکه طوری پخش می شود که گویی در جایگاه «اپوزیسیون» هستند.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت محمود احمدی نژاد بعد از ریاست جمهوری گفت: اتفاقی که برای احمدی نژاد افتاد این بود که تصویر دیگری از وی در رسانه های حاکم پخش نشد و در دو انتخابات ریاست جمهوری تایید نشد.

وی گفت: البته آقای احمدی نژاد در دوران مسئولیت خود لطف و خطاهایی داشته است اما امروز به عنوان یک فرد در جامعه حق هر کاری را دارد و نمی توان درباره زندگی شخصی اش قضاوت کرد.

احمدی نژاد ذاتاً ساکت نیست

آرین منش تاکید کرد: اگر بخواهیم رفتار احمدی نژاد به عنوان یک سیاستمدار را از منظر دیگری بسنجیم، باید بگویم که او کارهایی انجام می دهد که هنجارشکنی است. اما باید توجه داشت که رفتار احمدی نژاد از شخصیت ذاتی او نشات می گیرد.

وی گفت: نباید انتظار داشته باشیم که احمدی نژاد شیوه زندگی روسای جمهور قبلی را انتخاب کند. مثلاً احمدی نژاد نمی تواند مانند آقای روحانی سکوت کند و رفتار سیاسی نداشته باشد، اما ذاتاً فعال و فعال است و به همین دلیل است که می بینیم بیشتر در معرض دید جامعه و رسانه ها قرار می گیرد.

خاتمی، روحانی و حتی احمدی نژاد باید در سیاست آزادانه عمل کنند

این نماینده مجلس با انتقاد از برخی بی توجهی های سیاستمداران برجسته ایران گفت: واقعا جای سوال است که چرا امروز از ظرفیت افرادی مانند خاتمی، احمدی نژاد و روحانی و این افراد در کشور استفاده نمی شود.

آرین منش در آخرین بخش از گفت و گو با قرن نو با انتقاد از برخورد شورای امنا با برخی سیاسیون گفت: البته شورای امنا حق دارد بر اساس جایگاه قانونی خود و ضوابط آن اقداماتی انجام دهد. جمهوری اسلامی ایران برخی رد صلاحیت ها پرونده آقای علی لاریجانی برای این شورا قابل قبول نیست.

با برکناری لاریجانی، هیات امنا بخشی از تاریخ نظام را زیر سوال برد

وی افزود: کافی است به سوابق مختلف و مهم آقای لاریجانی نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم که شخصیت مهمی در هیئت امنا مغفول مانده است. به جرات می توان گفت شورای نگهبان با رد صلاحیت علی لاریجانی بخشی از تاریخ جمهوری اسلامی را زیر سوال برد.

دیدگاهتان را بنویسید