راهبرد دولت ارائه خدمات درمانی رایگان است

زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922434

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهم ترین راهکارهای دولت سیزدهم درمان رایگان مردم است و از این طریق در حال بسترسازی برای تثبیت آن در سراسر مجموعه پزشکی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلطان مرتضوی در دیدار با اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی، مهمترین دغدغه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: تامین و توزیع منابع باید عادلانه انجام شود. تلاش زیادی برای تامین وجوه انجام شد تا امروز بدهی بیمه به بانک مرکزی به صفر برسد.

مرتضوی با اشاره به درخواست 500 تا 600 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت، گفت: برای حل این مشکل و تعیین مطالبات تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی از دولت راه های مختلفی را طی کردیم.

وی با اشاره به اینکه 73 تا 93 درصد اعتبارات صندوق های اجتماعی توسط دولت تامین می شود، گفت: زمانی که ایشان به این وزارتخانه آمدند صندوق بازنشستگی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با کمک رئیس جمهور حل شد و امیدواریم این مشکلات برطرف شود. تا به جایی برسیم که باید جیب دولت را کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه ضرر برخی شرکت های دولتی چالش بزرگی است، گفت: بنگاه دولتی پاسخگو نیست و باید به سمت تعاونی برویم یا مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهیم.

«علی بابایی کارنامی» رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز در این جلسه گفت: این فراکسیون با 180 نماینده یکی از بزرگترین فراکسیون های مجلس در بحث نیروی انسانی، تولید و اشتغال است.

وی صیانت از صندوق تامین اجتماعی و تقویت حوزه سلامت کارگران و مستمری بگیران را از دغدغه های جدی فراکسیون کارگری در مجلس برشمرد و ضمن قدردانی از اقدامات دولت برای افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران در سال جاری، گفت: هنوز در بحث حقوق این بستگان تاخیر وجود دارد که باید جبران شود.

نماینده ساری و میاندرود در هانه ملت یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توسعه و تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی دانست و از بلاتکلیفی 300 هزار کارگر ساختمانی در حوزه تامین اجتماعی انتقاد کرد. بیمه گفت: بیمه این کارگران در گذشته بنا به دلایلی متوقف شده است و مسئولان تامین اجتماعی می گویند منابع تامین کننده هزینه ها نیست بنابراین می توان بیمه این کارگران را خارج کرد.

دیدگاهتان را بنویسید