راهکارهای گسترش عزت ملی بر اساس اعلامیه گام دوم انقلاب


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812466

حیدر ترابی گفت: اگر ایران می خواهد راه خود را به سوی عزت، استقلال، آزادی و پیشرفت ادامه دهد، اولین راه تکیه بر اسلام است که اسلام ناب است. اسلام عدالت خواه، ضد سرمایه داری، سرمایه داری و کمونیسم،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حیدر ترابی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با موضوع عزت ملی، روابط خارجی و جدایی از دشمن، به اتفاقات اخیر جهان از جمله بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی نامیده می شود و بقیه دنیا سعی می کنند به طرق مختلف خود را ارباب دنیا معرفی کنند کشورهای اروپایی که آخرین آنها جنگ در اوکراین است. برخی از آمارها می گویند که تا کنون 76 جنگ در اینجا رخ داده است، از جمله جنگ های جهانی اول و دوم، جنگ سرد و جنگ های نیابتی که در نقاط مختلف جهان به راه می اندازند و همیشه به دنبال غارت سایر کشورهای تحت سلطه خود هستند.

حیدر ترابی ادامه داد: بنابراین سیاست خارجی ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مبتنی بر استقلال، عزت ملی و تکیه بر فرهنگ خودمان باشد. برخلاف آنچه در دانشگاه‌های ما رایج است، جایی که اروپا قاره صلح، ثبات و پیشرفت در نظر گرفته می‌شود، این به دانشجوی ما نشان می‌دهد که اینجا (غرب آسیا) یک منطقه نظامی است و امنیت و حرفه‌های دیگری که آنها در اروپا آموزش می‌دهند وجود ندارد. . جنگی شروع شد که به طور متوسط ​​هر پنج سال یک جنگ اتفاق افتاد و بسیار پرهزینه و شدید بود و تلفات زیادی داشت، مثلاً در جنگ جهانی دوم که نزدیک به 80 میلیون نفر کشته شدند.

وی افزود: حرکت ما بر اساس فرهنگ و هویت می تواند برای ما عزت، استقلال، آزادی و پیشرفت به ارمغان بیاورد و اتفاقاً از زمانی که اروپایی ها مداخله خود را در ایران آغاز کردند، ایرانیان دچار عقب ماندگی شدند. در سالهای حکومت صفویه در ایران هیچ نیروی دیگری در جهان وجود نداشت. ایران، عثمانی و روم. ببینید چه شد که سرنوشت ایران به جایی رسید که حکومتش تبدیل به حکومتی سرکش، عقب مانده و فاسد مثل محمدرضا پهلوی و قاجاریه شد.

ترابی ادامه داد: دلیلش این بود که به جای تکیه بر فرهنگ خودمان یعنی. اسلام و ایران که هویت ماست، آنها را کنار گذاشتیم و از غرب پیروی و تقلید کردیم و به آنها ایمان آوردیم. نتیجه این شد که ایران باسواد بود. «این کشور در انتهای لیست جهانی قرار داشت. تقریباً با همه کشورهای اسلامی این کار را کردند و آنها را بازداشت کردند. نخبگان پیدا شده برای تحصیل به غرب رفتند. اروپا.

این کارشناس ادامه داد: اگر ایران می خواهد راه عزت، استقلال، آزادی و پیشرفت خود را ادامه دهد، اولین راه تکیه بر اسلام است که همان اسلام ناب است. اسلام عدالت خواه، ضد سرمایه داری، سرمایه داری و کمونیسم، اسلام ناب، حامی محرومان و پابرهنگان، برای ما عزت می آورد. فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و قرائت ایشان مبتنی بر بازگشت به اسلام ناب است نه اسلام دروغین و اسلام آمریکایی. اسلامي كه اكثريت فقها و فيلسوفان و مراجع و اكثريت ملت مسلمان تابع آن هستند; این اسلام می تواند ما را به هدفمان برساند که یکی از ویژگی های اصلی آن استقلال است.مسلمان نمی تواند بدون استقلال باشد همانطور که قرآن ما را از پیروی از کافران و پذیرش حکومت ظالمان و جاهل منع کرده است.

وی افزود: نکته دوم این است که محور اسلام ناب و مجری آن انسان کامل است; انسان کامل در عصر ما و در عصر غیبت ولی فقیه، ملت ایران دارای رهبری جسور، پارسا و عالمانه است و البته شخصیت او دارای جنبه های گوناگون است. این محور دوم یعنی اصل اسلام و ولایت فقیه است.

ترابی به مورد سوم نیز اشاره کرد و گفت: اصل سوم که می توانیم به استقلال و عزت برسیم این است که مردم مؤمن و حاکم باشند، همانطور که ثابت کرده اند می توانند برای خود عزت بسازند، استقلال، توسعه و پیشرفت را در کنار خود بیاورند. ، اما فقط در صورتی که فعال باشید، نه تماشاگر. امام راحل (ره) در وصیت نامه خود به دانشگاه و دانشجو می فرمایند «دانشگاه و دانشجو باید در برابر هر انحرافی در کشور به پا خاست و فریاد بزنند» که موجب حفظ و حفظ استقلال و عزت کشور می شود. نمی توان به آن دست یافت، به ویژه پس از اینکه کشور و مردم حق خود را پرداخت کردند، ایران به چنین شخصیت قهرمانی افتخار می کند.

وی در پایان گفت: نکته چهارم این است که اسلام ناب عدالت محور و ضد فساد است. امروز یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که مردم و رهبر انقلاب می خواهند و اسلام هم همین را می گوید اجرای عدالت است. مشکل امروز کشور ما همین است، اگر بتوانیم به آن برسیم عزت برقرار می شود، اما اگر فقط حرف بزنیم و تماشاگر باشیم، با شعار کاری انجام نمی شود، شعار باید با عمل دینی و شعور همراه باشد. ما را به پایان برساند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید