راهیان نور تاثیرگذارترین برنامه فرهنگی سپاه است


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806526

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه شکست حصر آبادان و آزادسازی هرمشهر دستور امام خمینی (ره) بود و باید اجرا می شد، گفت: امروز با روی کار آمدن انقلابی ها. دولت، باید جنگ تحمیلی وجود داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سردار جهانبخش کرمی امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان با بیان اینکه عملیات بزرگی در فصل زمستان در دوران دفاع مقدس انجام شد، گفت: جزیره جنوبی در مقابل سنگین ترین پاتک ها قرار گرفت دشمن که چندین مورد را شلیک و بمباران کرد. میلیون گلوله و اولین بار از بمباران شیمیایی استفاده کرد، ایستادیم و چهار گردان داشتیم چون امام خمینی به سردار محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی فرموده بودند که بگویند جزایر باید حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای زنجانی در دفاع مقدس حماسه هایی آفریده اند که قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) می نویسد رزمندگان لشکر 31 عاشورا جنگیدند و حسینی شهید شد.

سردار کرمی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و بیان اینکه در آستانه سالگرد عملیات والفجر 8 قرار داریم، گفت: این روزها زمانی بود که رزمندگان زنجانی آموزش های مختلفی می دیدند و در منطقه حضور داشتند. او از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در جهان بسیار مهم بود و سربازان زنجان در لشکر نجف و عاشورا از متخلفان خط بودند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه شکست حصر آبادان و آزادسازی هرمشهر دستور امام خمینی (ره) بود و باید اجرا می شد، گفت: امروز با روی کار آمدن انقلابی ها. دولت، باید جنگ تحمیلی وجود داشته باشد.

او گفت: راه نور یکی از شیرین ترین لحظات است.

سردار کرمی در خصوص اعزام به راهیان نور گفت: پیشنهاد ستاد این است که مانند سال های گذشته مصوباتی داشته باشیم و در صورت احراز شرایط ولیعهد و عدم رعایت شرایط ولیعهد بتوانیم 4000 نفر را به صورت سازماندهی شده اعزام کنیم. اجازه دهید.» یاد و خاطره شهدا باید به طرق مختلف در فضای مجازی حفظ شود.

وی با اشاره به اجرای مرحله اول قرارگاه سپاه در خرمشهر گفت: در صورت کمک و حمایت می توانیم فاز دوم را اجرا و برای برنامه های مختلف آماده کنیم.


* راهیان نور پرمخاطب ترین و تاثیرگذارترین برنامه فرهنگی سپاه است

سید شمس الدین موسوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در این نشست با اشاره به تعطیلی ۲ ساله اردوگاه راهیان نور گفت: امیدوار بودیم که امسال ما موفق به برگزاری این اردو با بهبود وضعیت تاج هستیم.

وی با بیان اینکه 7 میلیون و 670 هزار نفر در سال 1397 به اردوهای راهیان نور در قالب اعزام های مردمی و خانوادگی در کشور اعزام شدند، گفت: در سال 1398 این تعداد 6 میلیون و 160 هزار نفر بود که به اردوهای راهیان نور اعزام شدند. استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و هرمزگان اعزام و سپس تعطیل شدند.

موسوی با بیان اینکه 22 هزار راوی حراست در کشور آموزش دیده اند، افزود: بیش از 350 نفر از استان زنجان در این اردوها روایتگری کردند و قرارگاه راهیان نور و یادمان شهدا بیشترین نظرسنجی را داشته است. برنامه مردمی در حوزه فرهنگ با تاثیر مثبت یکی از موثرترین راه های مبارزه با جنگ نرم اعلام شده است.

وی ادامه داد: از پنج سال گذشته طلاب و دانشجویان مقیم خارج از کشور نیز از اردوهای راهیان نور استقبال کرده و حتی کاروان هایی از عراق و سایر کشورها وارد ایران شده و به زیارت شهدا می روند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اولین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در مردادماه امسال، گفت: و سپاه.


* آمادگی برای تربیت روحانیون متخصص برای بیان زندگی شهدا

حجت الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار گفت: بخشی از برنامه های راهیان نور به قصه گویی و بخشی دیگر به زندگی شهدا می پردازد.

وی بیان کرد: هماهنگی های لازم برای تربیت روحانیون متخصص انجام شده تا زندگی نامه شهدایی را که در صورت برگزاری اردو در مناطق حضور خواهند داشت به صورت منسجم بیان کنند.

حجت الاسلام احمدی گفت: فراخوان حضور این روحانیون طی هفته های آینده منتشر می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: قرارگاه راهیان نور تا حد امکان تعطیل نشود و می توان پروتکل های بهداشتی مناسبی برای حضور مردم در این اردوها ایجاد کرد.

امرولا حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: در صورت تعطیلی اردوی راهیان نور، قصه گویی می تواند در سطح شهر اتفاق بیفتد و هنرمندان تئاتر خیابانی ظرفیت این کار را دارند.

او گفت: «این داستان نباید بسته شود.

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با بیان اینکه در حوزه دانشجویی اگر جا باشد نیاز به حمایت مالی از سوی دانشگاه هاست، گفت: سپاه امکانات دارد اما این قیمت است. در صورت اعزام دانش آموزان بیشتر افزایش می یابد.

علی کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: 120 راوی با عنوان فرستادگان جانباز برای اعزام به راهیان نور تربیت شده اند و در صورت بسته شدن راهیان نور می توانند. حضور در شهر

وی با بیان اینکه گلزار شهدا محوری ترین مکان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، خاطرنشان کرد: روایتگری عملیات در گلزار شهدا قابل برنامه ریزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید