راه اندازی درمانگاه در مرز خسروی در ایام اربعین


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892648

معاونت فنی ارتقاء یافته مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

سارا شاه آبادی گفت: در مراسم اربعین درمانگاهی در نقطه صفر مرزی کرمانشاه برای ارائه خدمات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در این مراسم در اربعین درمانگاهی در قالب لینک در نقطه صفر مرزی برای ارائه خدمات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایجاد می شود.

وی افزود: همچنین در بدو ورود بازدیدکنندگان، برنامه مراقبت از سندروم اجرا می شود و تمامی مراجعه کنندگان از نظر تب، علائم بیماری کرونا و بیماری های عفونی بررسی می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از استقرار تیم های عفونی و پزشکان در مرز خسروی خبر داد.

شاه آبادی تصریح کرد: آزمایش سریع برای بررسی وضعیت ابتلای زووار به کرونا در مرز خسروی انجام می شود و در صورت نیاز داروهای اولیه در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی گفت: هنوز تصمیمی برای انجام واکسیناسیون در مرز گرفته نشده است زیرا ممکن است مردم بعد از واکسیناسیون در مرز دچار تب و لرز شوند و نتوانند راه بروند.

شاه آبادی گفت: از آنجایی که دو هفته بعد از تزریق واکسن مصونیت ایجاد می شود، پس با انجام واکسیناسیون در مرز، هیچ مصونیتی در بدن ایجاد نمی شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرط لازم برای رفتن به زیارت اربعین تزریق دو نوبت واکسن است اما اگر شش ماه از نوبت دوم واکسن گذشته باشد نوبت سوم تزریق می شود. نیز باید اداره شود.

شاه آبادی اذعان داشت: سالمندان، زنان باردار و کودکان به دلیل گرما و احتمال گرمازدگی مجبورند مراسم اربعین را در فضای مجازی و در شهرهای خود برگزار کنند.

وی افزود: سایر افرادی که قصد رفتن به پیاده روی اربعین را دارند با رعایت نکات بهداشتی از سالم بودن آب و غذا اطمینان حاصل کنند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: همچنین زائران اربعین ساعات پیاده روی خود را به ساعات خنک موکول کرده و پس از طی چند کیلومتر پیاده روی استراحت کنند، همچنین افراد مبتلا به بیماری های خاص اقلام پزشکی لازم را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید