راه اندازی سامانه الکترونیکی ارائه خدمات عمرانی به شهرداری اهواز


ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890183

حمید دغاغله گفت: ایجاد سیستم تک مرحله ای برای صدور مجوز از بسیاری از مفاسد اقتصادی در شهرداری جلوگیری می کند و هیچکس نمی تواند از مردم چیزی را که حقش نیست بخواهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، حمید داغگله رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز برگزار شد، با بیان اینکه از آغاز ششمین دوره شهرداری امنا تا کنون، شهرداری اهواز در سال 1380 در حال اجرا است، اظهار داشت: به ویژه در حوزه شهرسازی دستور کار تعیین شد.

وی افزود: دستور اجرایی پنجره واحد مجوز، خدمات مرتبط با اموال را به شهروندان برون سپاری می کند، به این معنی که درخواست های مردم در حوزه های مختلف از جمله صدور مجوز، وام، منطقه بندی، تعمیرات اساسی و به طور کلی خدمات مرتبط با املاک انجام می شود. به صورت الکترونیکی خواهد بود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حدود 70 تا 80 درصد شهروندان برای نقل و انتقال اسناد به شهرداری مراجعه می کنند و با فعال شدن این سامانه دیگر نیازی به مراجعه مردم به شهرداری نیست. شهرداری به صورت حضوری کار خود را انجام دهد در نتیجه هزینه های مردم و حتی شهرداری کاهش می یابد.

دغاغله ادامه داد: این سامانه امکان دسترسی آسان به دستگاه های نظارتی نظام مهندسی، اداره حراست و سایر ادارات را می دهد و عملکرد آن رصد می شود.

وی بیان کرد: راه اندازی این سامانه از بسیاری از مفاسد اقتصادی در شهرداری جلوگیری می کند و هیچکس نمی تواند از مردم چیزی که مال او نیست بخواهد.

احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز گفت: این کار باید با دقت و نظارت بهتر و شفاف تری انجام شود تا دیدگاه های مفسده یا احیاناً مبهم در این مسیر وجود نداشته باشد.

هدایت الله زارع زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز نیز گفت: در قوانین مختلف موضوع تعیین تکلیف خدمات قابل ارائه به شهروندان خارج از دستگاه های اجرایی به همه شهرداری ها و دستگاه های دولتی واگذار شده است.

وی افزود: این سامانه با هدف حذف فعالیت های زائد و موازی، کاهش و رفع شکایات شهروندان از شهرداری و کاهش مواجهه شهروندان با کارشناسان و مدیران شهرداری راه اندازی می شود.

زارع زاده جرز با اشاره به بارگذاری آزمایشی این اثر تصریح کرد: پس از تصویب لایحه، کار این سامانه از منطقه 2 شهرداری اهواز آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید