راه اندازی 11 مرکز رشد و 40 شرکت دانش بنیان سپاه در خراسان رضوی


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822789

کفاش با اشاره به ایجاد 11 مرکز رشد و 40 شرکت دانش بنیان سپاه در خراسان رضوی گفت: دانشگاه باید از رسالت آموزشی خود خارج شود و رویکرد مدیران، دانشگاه ها و مردم دانش بنیان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود کفاش معاون پژوهشی سپاه امام رضا(ع) در حاشیه افتتاحیه مرکز توسعه مقاومت بسیج نیشابور در گفت و گو با صبح توس، گفت: سازمان پژوهشی بسیج به دنبال گفتمان سازی علمی است.وی گفت: تلاش می کنیم از همه توان علمی، دانش و فناوری خود برای ایجاد و دستیابی به یک جهش علمی بزرگ استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به دغدغه ها و شعارهای مقام معظم رهبری در 10 سال گذشته مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تمرکز بر تولید ملی، باید در این زمینه بیشتر فعال باشیم.

معاون پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: شعار بحث دانش و اشتغالزایی در سال جاری مقام معظم رهبری این است که محصولات تولید شده در کشور باید پشتوانه و مبنای علمی داشته باشد.

کفاش با اشاره به اینکه باید نیازهای جامعه را بشناسیم، مشکلات را بشماریم و سپس پیامدهای آن را بسنجیم، افزود: حدود 6700 تا 7000 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که به گفته مدیریت باید دو برابر شود، اما نوآوری و مرکزی باشد. مشکل و لزوم دیده شدن Axis در آن.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم ما در معاونت پژوهشی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) ایجاد و راه اندازی مراکز رشد خلاقیت و فناوری به منظور تسهیل و پایداری حوزه های مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی است. و کشور. .

معاون پژوهشی سپاه امام رضا(ع) گفت: تاکنون 11 مرکز رشد و نوآوری در استان خراسان رضوی راه اندازی کرده ایم. این مراکز یکی از ابزارهای اقتصادی در جوامع پیشرفته و پیشرفته برای تبدیل زنجیره اندیشه ها به پدیده هستند.»

وی افزود: هدف ما از ایجاد این مراکز علاوه بر تولید محصولات نوآورانه و فناورانه، ایجاد اشتغال و تولید ثروت است.

کفاش با بیان اینکه برای ورود به چرخه بازار، حفظ و تجاری سازی محصول ضروری است، بیان کرد: از این رو مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی که منجر به شرکت های دانش بنیان می شود، مأموریت تجاری سازی محصول و تولید انبوه را بر عهده دارند. و وارد محصولات شوند بازار دارند.

وی با اشاره به اینکه 40 شرکت دانش بنیان و 2 مرکز راهنمایی و پشتیبانی سازمان تحقیقات و فناوری سپاه امام رضا(ع) داریم، خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن به مقوله ای مبتنی بر دانش و دانش، هر یک از این هسته ها باید در افق 1401 تا 1410 به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.

معاون پژوهشی امام رضا علیه السلام در پایان با اشاره به اینکه همه دانشگاه های دنیا با توسعه مراکز علم و فناوری خود محور هستند، گفت: تغییر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید