راه سید محسن در دانشگاه و حوزه ادامه خواهد داشت

وی افزود: حاج محسن شفیعی به فرموده زیبای مقام معظم رهبری خادمی سکولار و پرتلاش است. نظر همه کسانی که در این جلسات از ایشان صحبت می کنند نشان می دهد که فضایل این بزرگوار هرگز تکمیل نمی شود، اما مهم این است که مقام و فضایل مرحوم شافعی بدون معامله ذکر شود، همانطور که ارادتمندان داشتند. ارادت قلبی به او

این استاد حوزه های علمیه و دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان صبر است، گفت: صبر در قرآن معنای بسیار گسترده تری نسبت به آنچه در ذهن است دارد. اوج صبر، صبر در مشكلات و مسائلى است كه در دين بيش از همه به چشم مى خورد و هنگامى كه مصيبت وارد مى شود، انسان ياد خدا و رجعت خدا را زمزمه مى كند; نه تنها برای لحظه ای که یکی از عزیزان گم می شود، بلکه برای زمانی که پول از دست می رود یا مشکلاتی به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: صبر در اطاعت خداوند متعال نمونه دیگری از صبر است. صبر در برابر شهوات و آنچه یوسف صدیق داشت از دیگر مصادیق صبر است، اما معنای آن وسیعتر است; از جمله صبر در کسب فضایل اخلاقی ذکر شده در قرآن و صبر در زمان قدرت و … از ابعاد مختلف این مفهوم است و خداوند متعال اجر صابران را از دست نمی دهد.

وی حاج آقا سید محسن شفیعی را اهل صبر و گذشت دانست و یادآور شد: خداوند متعال ثواب ایشان را ضایع نمی کند. او الان در بین ما نیست، اما می بینم که او چه چیزی برایمان گذاشت. رهبر معظم انقلاب در خصوص درگذشت ایشان پیامی ارسال کردند و تسلیت گفتند که محتوای منحصر به فردی دارد و ما در جایی سراغ نداریم که رهبری چنین پیامی داده باشند. فقدان خود را خسران دانسته و از آن به عالم بندگان و بصیرت تعبیر کرده است; این پیام اغراق آمیز نیست.

این استاد حوزه های علمیه و دانشگاه های خوزستان تاکید کرد: آنچه استفاده کردیم و یا استفاده نکردیم مربوط به گذشته است. چقدر از مردی استفاده کردیم که رهبری او را زیرک و نوکر می دانست؟ از آن پس با پیامی که از مقام معظم رهبری دیدیم، این وظیفه بر عهده ما گذاشته شد که ایشان را به عنوان الگو معرفی کنیم. ما باید این مدل را بشناسیم و معرفی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اهمیت الگوبرداری از مرحوم شافعی گفت: اگر بخواهیم در حوزه علمیه، دانشگاه یا مسجد موفق باشیم باید مرحوم شافعی را به عنوان مداح معرفی کنیم. مدل. پیام و فرمایشات مقام معظم رهبری اختیار همگان را در این زمینه از بین برده است. پیام مدیریت در این خصوص سرمشق حاج سید محسن شفیعی بود.

وی خطاب به حوزه های علمیه، اساتید و طلاب گفت: مرحوم شفیعی فضیلت هایی داشت که ممکن است ما برخی از آنها را داشته باشیم، اما قطعاً بسیاری از آنها را به ما نداده است. باید آنچه را که داشت تقویت کنیم. او به همه احترام می گذاشت، از دانشجو گرفته تا کارمند، نظرات متفاوت و حتی متناقضی در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشت که دلیلی برای از دست دادن احترام نیست. در دانشگاه ها و مساجد شاگردان زیادی داشت. شخصیت مرحوم شفیعی معنای کامل وحدت حوزه و دانشگاه بود.

این استاد حوزه و دانشگاه خوزستان افزود: دین را با رفتار خود معرفی کرد. اساتید و دانشجویان به او افتخار می کنند زیرا پناهگاه آنها بود. این اخلاق قرآن است. حوزه و دانشگاه و مساجد و ما عزیزی را از دست داده اند که جایگزینی ندارد. با توجه به بنده و ده نفر با هم نمی تواند آقا سید محسن باشد. کسی که خود را فدا می کند، وجودی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: سید محسن شفیعی زندگی بسیار بسیار ساده ای داشت که برای همه ما افتخار است. راه سیدمحسن در دانشگاه و حورا ادامه خواهد داشت و پیام رهبری برای ما حجت و الگو بود. کاستی هایی که داشتیم را جبران می کنیم و اکثر روش ها و سیره ها و روش های سیدمحسن را ارائه می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید