ربط دادن مشکلات اقتصادی کشور به برجام یک اشتباه راهبردی بود/ لزوم برخورد مقتدرانه با نظام سلطه


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809283

زنگنه پیوند دادن همه مشکلات کشور، اقتصاد و معیشت مردم به برجام را یک اشتباه راهبردی خواند و گفت: باید با نظام سلطه و میز مذاکره برخورد مقتدرانه و آبرومندانه داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح توس؛ در این راستا با توجه به اینکه در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی هستیم. وی با اشاره به سوالاتی که این روزها در صحن علنی مطرح می شود در خصوص چرایی مذاکره دولت سیزدهم با غرب گفت: شاید بتوان گفت عده ای می پرسند با وجود مخالفت با مذاکرات دولت قبل چرا این روزها مذاکره می کنید. به صورت عقلی و تحلیلی ارائه می شود، لذا این بحث ها و تحلیل ها باید در جامعه تبیین شود.

وی افزود: ما بیش از 20 سال است که درباره موضوع هسته ای مذاکره می کنیم، انگار مسیر دکتر جلیلی در حوزه انرژی هسته ای در دولت نهم و دهم خوب بوده است، زیرا اگر مذاکرات به درازا بکشد و تقویت کنیم، اشکالی ندارد، اما اگر مذاکرات قفل کردن همه چیز اشتباه است.

زنگنه گفت: ما به سه دلیل عمده با برجام و مذاکراتی که در دولت قبل انجام شد مخالف و انتقاد داریم و به همین سه دلیل با مذاکرات فعلی موافقیم.

وی در توضیح دلیل اول گفت: در تیم مذاکره کننده قبلی عناصر ضعیفی وجود داشت که از مجموع 6 نفر تیم مذاکره کننده سه نفر از آنها جاسوسان غربی بودند و متأسفانه خود وزیر امور خارجه نیز به آنها اعتماد داشت اما قوی بود. در تیم مذاکره کننده فعلی روحیه انقلابی، جهادی و مقتدر.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با روی کار آمدن دولت جدید بابدان و نیمی از آمریکا متوجه شدند که نمی توان این تیم را دور زد و افراد قوی و قدرتمندی هستند.

زنگنه گفت: وقتی علیه نظام سلطه پشت میز مذاکره می نشینیم باید رویکرد مقتدرانه و آبرومندانه داشته باشیم اما خود وزیر امور خارجه در جایی می گوید که اگر آمریکا بخواهد با یک دکمه ایران را نابود می کنند. این نقطه ضعف است و دشمنان نظام اسلامی شجاع شدند.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تعطیلی و تعلیق کشور و همچنین تعلیق را از دیگر دلایل مخالفت با مذاکرات قبلی عنوان کرد و افزود: اما تیم مذاکره کننده جدید رئیس جمهور فعلی هر هفته سفرهای استانی را به صورت راکد و کارگاه های نیمه فعال برگزار می کند. و کارخانه ها در حال راه اندازی هستند، واردات واکسن و واکسن در کشور به خوبی پیش می رود و همچنین در حال مذاکره برای رفع تحریم ها هستند.

زنگنه گفت: امروز آمریکا به صراحت اعلام کرده است که در اعمال تحریم و فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و اذعان دارد که همه متحدان آمریکا با ایران فعال هستند و این به معنای شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران مقاومت است. از مردم ایران.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید