رحلت امام خمینی(ره) و نیز حیات ایشان مایه بیداری مسلمانان جهان شد.


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843591

این موضوع در گفتگو با علمای اهل سنت خراسان شمالی مطرح شد.

تعدادی از علمای اهل سنت شمال خراسان با بیان برخی از ویژگی های شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، ایجاد وحدت بین مسلمانان و بیداری مسلمانان جهان را ارزشمندترین یادگار امام خمینی (ره) خواندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک، امام خمینی (ره) نه تنها یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان بود، بلکه عالمی بزرگ، رهبری مردمی و ساده لوح و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی بود. لذا علیرغم گذشت 32 سال از رحلت امام خمینی(ره) هنوز یاد و خاطره ایشان در دل ما زنده و رهنمودهای ایشان آموزنده است.


رحلت امام خميني و حيات آن حضرت مايه بيداري مسلمانان جهان شد.

امام جمعه روستای حصارچه در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک گفت: سی و سومین سالگرد قیام 15 خرداد امام خمینی (ره) را به حضرت امام خامنه ای و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنیم.

محمد آهوند پروانه گفت: جهان اسلام در عصر امروز مدیون امام خمینی (ره) و آرمان های بلند ایشان است و ایشان بودند که اسلام ناب اسلامی را در مقابل اسلام آمریکایی قرار دادند و پیروز شدند.

وی افزود: امام خمینی رهبری است که در مبارزه با رژیم های طاغوتی و خودکامه به مظلومان کمک کرده و به جهان اسلام جان تازه ای بخشیده است.

وی ادامه داد: رحلت امام خمینی (ره) و همچنین حیات ایشان مایه بیداری مجدد مسلمانان و نهضت شد، زیرا ایشان همیشه زنده بودند و در مسیر پیروزی و عزت مسلمین به ما آموختند و به ما آموختند که با عزت زندگی کنیم. بهتر از زندگی با تحقیر است.


64ad20f8 ef7d 417d bed7 2a360ae693ee خبر خاکستری

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تاکید کرد: امروز مسلمانان جهان این شعار امام راحل را الگوی خود قرار داده اند و زیر بار ذلت نمی روند و در مقابل آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث متحد هستند.

«نباید فراموش کرد که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران همواره مردم را به احیای احکام الهی و التزام به دین مبین اسلام به عنوان امانت و تلاش برای معرفی و ترویج معارف اسلامی و همبستگی و وحدت علیه اسلام دعوت کرده است. . دشمنان، “او گفت. توصیه می شود.


امام خمینی(ره) همچون چراغی بود که راه را به نسل های تشنه آزادی نشان می دهد

یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی اهل سنت شهرستان بوینورد نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرترک اظهار داشت: در سی و سومین سالگرد درگذشت معلم و پزشک قلب؛ معلمان و معلمان و پزشکان متخصص قلب و عروق در حال گذراندن دوران دفاع مقدس هستند. در سفر به سوگ می نشینیم که به برکت لطف و هدایت و درس بیکران مکتبش سکان رهبری و رهبری و ملت آزاده و بزرگ ایران اسلامی را به دست گرفته و به سرای سعادت می رساند.

نورمحمد مرادی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود در 22 بهمن 57، دقیقاً یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در میان مسائل متعدد و پیچیده آن روزها، به این موضوع اساسی اشاره کردند. ما یکی هستیم و اگر کسى سخنى بگوید که بین ما مسلمانان تفرقه افکند، بدانید که او یا جاهل است یا مى خواهد میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند.

وی ادامه داد: امام با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات جهان را زیر پا گذاشت به گونه ای که قبل از ابرقدرت ها; جهان به شرق و غرب تقسیم شد، اما بنیانگذار جمهوری اسلامی با این اقدام گفتمان جدیدی ایجاد کرد.


3cf4ad29 23bb 4781 8ab7 41d7d3f91816 خبر خاکستری

این فعال اجتماعی اهل سنت تاکید کرد: آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر عواملی که با پیروزی انقلاب اسلامی احساس خطر و ناامنی می کردند، خواستار راه اندازی جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی و ایجاد شورش و درگیری مذهبی توسط گروه های تروریستی بودند. مانع از توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان می شود، در حالی که این اقدامات غیرمنطقی کشورهای استکباری شکست خورد و انقلاب اسلامی باعث پیروزی سایر کشورهای اسلامی شد.

مرادی خاطرنشان کرد: باید به این اقدام مهم نیز اشاره کنم که امام راحل ملت های اسلامی را متحد کرد و توده های پراکنده مسلمانان را متحد کرد و آنها را در مقابل دنیای کفر و استکبار متحد کرد تا اندیشه های ایشان مانند فانوس دریایی باشد. او راه نسل های تشنه آزادی و عدالت را در سراسر هستی و به ویژه جهان اسلام روشن کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید