ردپای شرکت هرمی دهه هشتاد در مفقود شدن پسر 20 ساله / 20 نفر دستگیر شدند

ردپای شرکت هرمی دهه هشتاد در مفقود شدن پسر 20 ساله / 20 نفر دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری 20 نفر از اعضای یک شرکت هرمی در تهران خبر داد.

سردار علی ولی پور گودرزی در حاشیه دستگیری این افراد در جمع خبرنگاران گفت: روز 13 آذرماه امسال خبری مبنی بر ناپدید شدن جوانی 20 ساله به پلیس آگاهی اعلام شد و پس از آن تحقیقات انجام شد. رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان این نیروی انتظامی قرار گرفت. در اولین قدم از خانواده این مرد برای حضور در مقر پلیس دعوت شد و آنها به کارآگاهان گفتند که پسرشان مدتی پیش به آنها مراجعه کرده و گفته به دلیل مشکلات مالی به پول نیاز دارد و به همین دلیل با او درگیر شده است. خانواده اش اما با دریافت این پول خبری از او نیست.

وی با بیان اینکه کارآگاهان به فعالیت این فرد در شرکت های هرمی مشکوک شدند، گفت: کارآگاهان تحقیقات میدانی و اطلاعاتی گسترده ای را با توجه به اظهارات خانواده فقدانی آغاز کردند و توانستند سرنخ هایی را به دست آورند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: تحقیقات ادامه یافت و سرانجام پس از چند روز ماموران موفق به کشف حضور و ناپدید شدن این جوان 20 ساله شدند. علاوه بر این، با توجه به حساسیت موضوع و احتمال گروگان گیری، طی یک عملیات ویژه، جوان مفقود شده را شناسایی و دریافتند که تیمی متشکل از 20 نفر با میانگین سنی 20 سال در یک شرکت هرمی مشغول به کار هستند و به گفته مقررات این شرکت به آنها اجازه داده شد که راهی برای خروج از مخفیگاه خود نداشته باشند. اکثر افراد این شرکت متولد دهه هشتاد هستند.

ولی پور گودرزی اظهار داشت: تمامی اعضای این شرکت هرمی در مخفیگاه خود دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. پذیرفته شدند و گفتند به دلیل مشکلات مالی و کم کاری به این کار روی آورده اند و فکر می کردند در مدت کوتاهی پولدار می شوند.

وی درباره نحوه فعالیت این شرکت هرمی نیز گفت: این افراد تشخیص داده شدند که ابتدا با درج آگهی در سایت های خرید و فروش و یا از طریق دوستان و آشنایان اقدام به عضوگیری کرده و پس از جلب اعتماد و دادن قول، آنها را به داخل کشانده اند. این جهت و از آنها سوء استفاده کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یک جوان فقدانی نیز جزو اعضای این شرکت هرمی بود، گفت: برای متهم دستگیر شده پرونده تشکیل و برای ادامه رسیدگی به جنایت به مراجع قضایی معرفی شدند. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر همدستان و اعضای این شرکت هرمی ادامه دارد.