رد صلاحیت رئیس فدراسیون المپیک و سناریوی عجیب برای ماندن در قدرت؛ پسرخاله داره میاد داخل!

زمان: 08:12
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798615

حاشیه های عجیب در انتخابات فدراسیون های ورزشی و لزوم ورود به وزارت ورزش;

خبرهایی مبنی بر انتخاب رد صلاحیت رئیس یکی از مهم ترین و المپیکی ترین فدراسیون ها منتشر شد که جالب و البته قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ انتخابات فدراسیون های ورزشی در ایران به شکل عجیبی برگزار می شود. در حاشیه این انتخابات اتفاقات عجیبی می افتد که انتخابات را کاملا زیر سوال می برد و میدان های عجیبی را شکل می دهد.

شاید یکی از عجیب ترین اتفاقات سفر رئیس رقیب فدراسیون به ترکیه با هزینه رئیس جمهور بود. آقای رئیس جمهور در این سفر به رقیب خود پیشنهاد رشوه دلاری برای انصراف از انتخابات به نفع خود داد که در نهایت این دیدار با درگیری لفظی شدید رئیس فدراسیون و رقیبش همراه بود. کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک باید وارد می شد اما ظاهرا توصیه هایی باعث شد که آقای رئیس جمهور با رای لازم دوباره رئیس انتخابات نشوند!

این بار حول و حوش انتخابات یک فدراسیون مهم و المپیکی دیگر اتفاقاتی افتاد که جالب و البته در خور توجه است.

گفته می شود رئیس این فدراسیون رد صلاحیت شده و حتی در جریان این موضوع قرار گرفته است. اما با توجه به ارتباطاتی که در وزارت ورزش داشت، موفق شد از اعلام رسمی اسامی کاندیداهای واجد شرایط فدراسیون جلوگیری کند. این اتفاق به شایعات تاخیر در انتخابات فدراسیون دامن زده است. از سوی دیگر رئیس فدراسیون مدت ها احتمال رد صلاحیت خود را پیش بینی کرده و به همین دلیل قبل از وقوع حادثه برخورد می کند و یکی از نزدیکان خود را جایگزین می داند، بنابراین اگر در انتخابات شرکت نکند آقای خانواده عنان مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت و فدراسیون همچنان در قدرت خواهد بود. طبق برنامه ریزی های آقای رئیس، پسر عمویش کاندیدای این فدراسیون شده است!

گفته می شود رئیس فدراسیون سوابق مالی سنگینی دارد. بنابراین در صورت قطعی شدن رد صلاحیت و عدم حضور وی در انتخابات فدراسیون، پسر عموی او برای ریاست فدراسیون تلاش می کند.

جالب اینجاست که آقای رئیس 4 سال پیش در انتخابات این فدراسیون سناریوی مشابهی را برای رئیس سابق این فدراسیون تدارک دید و به ریاست آمد و در دوره 4 ساله ریاست خود با عملکرد عجیب و غریب خود آشالیای این رشته فدراسیون به وی اعتراض کرد. .

اینکه چنین اقداماتی برای ریاست فدراسیون ها انجام می شود تنها یک پاسخ دارد و آن اینکه برخی از روسای فدراسیون ها به دلیل مسئولیتی که دارند از رانتی که دریافت می کنند بهترین استفاده را می کنند و این یکی از عوامل فساد در ورزش کشور

مشخص نیست وزارت ورزش تا چه حد این مسائل را کنترل می کند و آیا به درستی با آنها برخورد می کند یا خیر. اما اگر درست انجام شود، کمتر رایج خواهد بود.

به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان باید به رفتار نامزدها توجه بیشتری داشته باشد و نهادهای نظارتی نیز با ورود به انتخابات فدراسیون های ورزشی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید