رد پای شیطان در لایحه عفاف و حجاب / جلسه مهم کمیسیون ویژه پس از افشای دستکاری پنهان در لایحه قبل از ارسال به شورای نگهبان

رد پای شیطان در لایحه عفاف و حجاب / جلسه مهم کمیسیون ویژه پس از افشای دستکاری پنهان در لایحه قبل از ارسال به شورای نگهبان

هر چند دستکاری در لایحه عفاف و حجاب همچنان محل بحث و اظهار نظر است، اما برخی از نمایندگان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از احتمال رد قسمت هایی از این لایحه که در جلسه فوق العاده امروز کمیته دستکاری شده وجود دارد.

فرشته صائمی: اواخر آذرماه امسال حسن نوروزی عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب در مناظره با غلامرضا نوری کزالجه رئیس فراکسیون مستقلین شورای اسلامی در محل خبر. کافه خبرگزاری خبرآنلاین برای دستکاری پنهانی لایحه حیا و حجاب در دو مرحله قبل از ارسال به شورای نگهبان و پس از ارجاع لایحه مورد بحث توسط شورای نگهبان به مجلس. در همان مناظره نوری کاسالجه از این ادعای عجیب تعجب کرد و گفت: تعجب می کنم کی جرات این کار را دارد؟!

اما نوروزی برای اثبات ادعای خود گفت که حدود 27.28 نکته در لایحه عفاف و حجاب قبل از ارجاع به شورای نگهبان دستکاری شده و حتی پس از استرداد این لایحه از سوی شورای نگهبان به مجلس، حتی 3 مورد به صورت مخفیانه به آن اضافه شده است.

ادعای نوروزی مبنی بر اعمال مخفیانه تغییرات در لایحه عفاف و حجاب، واکنش هیئت رئیسه مجلس به هیئت رئیسه کمیسیون ویژه بررسی لایحه مذکور را در پی داشت، در حالی که علیرضا سلیمی با رد ادعای نوروزی مبنی بر دستکاری در لایحه عفاف و حجاب خواستار شد. این یک گمانه زنی شخصی است و محسن پیرهادی نیز در تشریح روند رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به مصوبات مجلس، دستکاری در لایحه عفاف و حجاب را تکذیب کرد.

اما موج منکرات تنها به اعضای هیئت رئیسه محدود نمی شود، چرا که موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون ویژه رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب نیز می گوید که چنین اتفاقی رخ نداده است در حالی که هیچ فردی به جز هیئت رئیسه به آن دسترسی نداشته است. تاییدیه آپلود که می تواند آن را دستکاری کند.

واکنش ها به دستکاری پنهانی در لایحه عفاف و حجاب منجر به تکذیب این خبر نشد و برخی از اعضای این کمیته تلویحاً این موضوع را تایید کردند.امیرحسین بانکی پورفرد، عضو کمیته ویژه بررسی عفاف و حجاب بیل، در مورد تغییرات با خبرگزاری صحبت کرد. خبرآنلاین سکوت کرد و تنها گفت که «جز حقیقت نباید گفت، حقیقتی نباید گفت».

تغییرات لایحه عفاف و حجاب قبل از ارسال به شورای نگهبان قطعی است

در فضای رد و تکذیب اینکه دستکاری پنهانی در لایحه عفاف و حجاب به دور از چشم نمایندگان چقدر واقعی است، محمدتقی نقدعلی عضو کمیته حقوقی و قضایی شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در موافقت با نوروزی و اظهارات وی در خصوص دستکاری پنهانی در لایحه عفاف و حجاب گفت: نباید حرفی جز راست بزنید و حق نگویید. گفتن حقیقت مشکلی نیست، اما بین مصوبه کمیته و آنچه به شورای نگهبان ارسال شده تفاوت هایی وجود دارد، این قطعیت است، اما من نمی توانم قضاوت کنم که چه چیزی و توسط چه کسی تغییرات ایجاد شده است، اما تفاوت بین مصوبه کمیته ج آنچه به هیئت مدیره ارسال شد، قطعی است.

وی در پاسخ به اینکه مظنونین دستکاری در لایحه عفاف و حجاب چه کسانی هستند؟ وی افزود: روند ارسال مصوبات به شورای نگهبان مراحل مختلفی را طی می کند، بنابراین باید بررسی شود که تغییرات ایجاد شده در لایحه عفاف و حجاب عمدی یا غیرعمدی بوده اما به طور خلاصه در مراحل ارسال مصوبه است. به شورای نگهبان، بین مصوبه کمیسیون و آنچه به شورا ارسال شده، اختلاف وجود دارد.

نقدعلی در پاسخ به اینکه شخص یا افرادی خارج از کمیته ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب تغییراتی در لایحه مذکور داده اند؟ وی بیان کرد: تفاوت مصوبه کمیته با آنچه به شورای نگهبان ارسال شده را تایید می کنم.

یکی از اعضای کمیته حقوقی و قضایی شورای اسلامی در پاسخ به تکذیب ادعای نوروزی غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: آنچه می گویم بر اساس شناختی است که دارم و اختیار اظهار نظر را دارم.

از سوی دیگر برخی از نمایندگان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اعلام کرده اند که پس از ارجاع لایحه عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان به مجلس، اعضای کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب با حضور در مجلس شورای اسلامی جلسه ای را برگزار کردند. غلامرضا ملابیقی عضو حقوقی شورای نگهبان

بر اساس اظهارات این نمایندگان، در این جلسه یکی از اعضای این کمیته به دلیل دستکاری پنهانی در لایحه عفاف و حجاب عصبانی شد و به شدت خواستار مطرح شدن دست اندرکاران این لایحه شد. در پاسخ به این درخواست، یکی دیگر از حضار گفت که این تغییرات به نظر کار شیاطین است. این نماینده همچنین در پاسخ به این جمله خاطرنشان می کند پس بگو اجنه در استخدام کی هستند؟

در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین همچنین اعلام شد: «اعضای کمیته ویژه مدعی تغییرات محرمانه در لایحه عفاف و حجاب، قصد دارند تغییراتی را که به‌طور محرمانه در این لایحه انجام شده امروز در کمیسیون رد کنند. ملاقات.” “