رسانه ملی را محدود به مرزهای ایران نمی دانیم / سیاست اخبار مجازی


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814145

مدیر صدا و سیما در این مراسم از گسترش رویکردهای صدا و سیما به مخاطبان بین المللی و اینکه فکر نمی کند رسانه ملی محدود به ایران باشد، گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه خدمات جدید سامانه رسانه ای تلبیون با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی، احمد خورشیدی مدیر عامل شبکه و سیما برگزار شد. مدیران رسانه ملی در مرکز همایش های بین المللی.

رئیس رسانه ملی در این مراسم تلویزیون را مهم ترین وسیله برای تولید محتوای سالم خواند و گفت: تلویزیون به شیوه معمول و در فضای سنتی سالیان متمادی محتوا تولید می کند و باید از فضای پخش عبور کرد و وارد پهنای باند شد. در رقابت با رسانه های دیگر موفق شوید.

پیمان جبلی افزود: با شکل‌گیری تل‌آویو و توسعه آن به‌عنوان یک رسانه واقعی در فضای مجازی، نشانه‌هایی از تحقق این آرزوی بزرگ نمایان می‌شود و اکنون شاهد هستیم که تلویزیون از مرزهای پخش عبور کرده و به پهنای باند گسترش می‌یابد.

وی با مقایسه تلویزیون و تلویزیون گفت: ارتباط تلویزیون و تلویزیون فقط همکاری رسانه ای نیست، بلکه این دو رسانه مکمل یکدیگر هستند و مکمل یکدیگر هستند.

جبلی حضور در فضای مجازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید قدر این فضا و نعمت را بدانیم. اکنون که حضور تلوبیون راه را برای استفاده بهتر از محتوای سالم هموار کرده است، از تمامی کسانی که برای تولید محتوای سالم تلاش می کنند نیز حمایت می کنیم.

رئیس رسانه ملی شناخت فضای مجازی و دنیای رقابتی رسانه ها را ضروری دانست و گفت: در سال های اخیر شاهد تلاش های خوبی برای شناخت این فضا بوده ایم. بخش‌های فنی مسئول آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ورود به این حوزه، با ارائه خدمات زیرساختی ما را به این نقطه رسانده‌اند و اکنون این بستر و بستر قابل لمس و دیدن است.

جبلی گفت: آنچه این زیرساخت را تکمیل می کند و به نتیجه می رسد، تولید محتوا است. در سال های اخیر شاهد کمبود محتوا در این زمینه بوده ایم. اگر محتوا را نادیده بگیریم، مخاطب به سرعت محتوای دیگری را از پلتفرم های دیگر دریافت می کند و این وظیفه ماست که محتوای سالم را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

وی با اشاره به دوران تحول در سازمان صدا و سیما گفت: تلوبیون یکی از بسترهای مهم رسانه ملی در دوره تحول خواهد بود. در این دوره با برنامه ریزی های کوتاه مدت نگاه اکوسیستم محور را خواهیم دید و شناخت.

جبلی با اشاره به شعار هویت و عدالت در رسانه ملی، دسترسی دهک های پایین جامعه به محتوا را مهم دانست و گفت: شعار ما عدالت رسانه ای برای همه اقشار جامعه است و از این رو تلاش می کنیم مطالب مورد نیاز جامعه را تامین کنیم. مخاطبان با قیمت پایین. «آن را به راحتی در دسترس قرار دهید.

رئیس رسانه ملی اقتدار اخبار و اطلاعات در فضای مجازی را مهم دانست و گفت: در دوره جدید باید حداقل 5 میلیون کاربر و مخاطب در حوزه خبر داشته باشیم و رسانه ملی در تولید به این هدف نزدیک شد. از محتوای آموزشی تاج.

جبلی گفت: در دوره جدید رسانه ملی را محدود به مرزهای ایران نمی دانیم و خود را رسانه بین المللی می دانیم. این مختصات جغرافیایی ما را محدود نمی کند، بلکه پیام انقلاب اسلامی را فراتر از مرزهای دیگران خواهیم رساند.

وی افزود: تاثیر انقلاب اسلامی انکارناپذیر است و ما خود را رسانه ای ملی محور با حضور فعال در فضای بین المللی با محوریت جبهه مقاومت می دانیم.

گلمرضا نوری معاون فضای مجازی نیز به تغییرات فضای مجازی در دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت: باید اکوسیستمی ایجاد کنیم که محتوای سالم در اختیار خانواده ها قرار دهد. اکنون ما در این راه موفق بوده ایم و می بینید که پرمخاطب ترین مطالب در تل آویو، محتوای کودکانه است که خانواده ها با خیال راحت تماشا می کنند و ما به این موضوع افتخار می کنیم.


2 میلیارد دقیقه برنامه تلویزیونی را تماشا کنید

احمد هورشیدی، مدیرعامل تلویزیون تعاملی تلوبیون با ارائه آمار و تشریح فضای کنونی تلوبیون با اشاره به بارگذاری 577 هزار محتوای حرفه ای در تلوبیون گفت: رتبه تلوبیون بین 2 تا 4 در الکسا در نوع خود رضایت بخش است. . در سال 1400، حداقل 42 میلیون شناسه یا کاربر به این تلویزیون تعاملی متکی بودند.

هورشیدی وضعیت تلبیون را در کنار رقبا به خوبی تشریح کرد و تعداد بازدیدکنندگان کافه بازار را بالغ بر 8 میلیون نفر تخمین زد و گفت: از میزان دانلود و نصب فعال تلویزیون تعاملی تلبیون تاکنون بیش از 20 میلیون کاربر فعال در بازار حضور دارند. کافه آنها به پلتفرم دسترسی دارند و ویژگی که امسال به آن دست یافتیم یک شیفت کاری 5 تا 12 ساعته بود که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

مدیرعامل تل‌بیون با استناد به پخش زنده 84 شبکه تلویزیونی، رکورد همزمان تل‌بیون و تلویزیون را یک میلیون و 50 هزار نفر در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2022 اعلام کرد و تعداد بینندگان را در 1400 نفر 2 میلیارد بار ذکر کرد.

در پایان مراسم افتتاحیه کتاب «بیوگرافی مجازی» از برنامه های مطرح تلویزیونی که بیشترین همکاری را با تلوبیون داشته اند از جمله «فتق عمو پورنگ»، «سریال»، «شبیه سازی»، «دست فرمون» “,” Video Check “و” Star “” Instrument “رده بندی شد. احمدرضا درویش نیز مهمان ویژه مراسم اهدای جوایز بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید