رسانه های دشمن طاقت دیدن افتخارات ورزشی ایرانی ها را ندارند


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909356

رسانه های دشمن که طاقت رجز خوانی ورزشکاران ایرانی را نداشتند با حاشیه سازی و عدم بیان افتخارات ورزشی ایرانیان در عرصه جهانی سعی در نیش زدن داشتند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، دشمنان سیاست دوگانه ای را در قبال ورزش و ورزشکاران ایرانی در پیش گرفته اند و سعی دارند برخی از ورزشکاران را به عنوان رهبران معترضان به مردم معرفی کنند و آنها را با اعتراضات و اغتشاشات همراه کنند و از یک سو در صدد تضعیف نظام هستند. روحیه ورزشکاران ایرانی و عدم نمایش موفقیت های ورزشی ایران در عرصه های مختلف.


سری عدم صدور ویزا برای ورزشکاران ایرانی

در دوره اخیر تعدادی از کشورها با عدم صدور روادید برای ورزشکارانمان سعی در تضعیف روحیه ورزشکاران و ضربه زدن به کشورمان داشتند.

سیزدهم مهرماه بود که علی اکبر جیرسرای رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی کشورمان در گفتگو با یکی از رسانه ها از عدم اعزام تیم 90 نفره کشتی گیران ایران خبر داد. به مسابقات جهانی به دلیل عدم صدور ویزا از سوی بلغارستان.

وی بیان کرد: همه کارها طبق روال عادی به موقع انجام شد و برای هر یک از این 90 نفر 200 یورو ویزای و مجوز مسابقات پرداخت شد اما سفارت بلغارستان از صدور روادید برای پیشکسوتان ایرانی برای غیبت در مسابقات جهانی خودداری کرد. .

جیرسرای اضافه کرد: حتی بلیط هواپیما نیز خریداری شد و به دلیل اینکه سفارت بلغارستان به ما ویزا نداد، به دلیل کنسلی بلیت ها ضرر کردیم.

عدم اعزام نمایندگان گلف به مسابقات جهانی فرانسه، اعزام نکردن داور تیراندازی با کمان به ایتالیا و… نمونه های دیگری از این تحریم های ظالمانه در عرصه ورزش است که اخیراً به دلیل عدم صدور ویزا به وجود آمده است. این در حالی است که در دقیقه 90 ویزای تیم ملی تیراندازی برای جام جهانی مصر و ویزای بازیکنان خارجی برای جام جهانی زیر 23 سال اسپانیا صادر شد.

جام جهانی کشتی آزاد روزهای 19 و 20 آذرماه در آیووا برگزار می شود. تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان نایب قهرمان جهان یکی از مدعوین این دوره از مسابقات است.

با وجود اینکه نماینده فدراسیون کشتی آمریکا و همچنین ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون این کشور در جریان مسابقات جهانی بلگراد از علیرضا دبیر برای حضور در جام جهانی تیم ملی ایران به طور رسمی دعوت کردند. آنها همچنین قول مساعدی برای صدور روادید برای تیم اعزامی دادند، اما تاکنون هیچ چیزی خوب پیش نرفت و فدراسیون نتوانسته با سفارت ملاقاتی داشته باشد. با وجود اینکه بلیط سفر به دبی برای بازدید از سفارت رزرو شده است، اما هنوز از زمان سفارت خبری نیست و حضور تیم کشتی آزاد ایران در جام جهانی آیووا همچنان نامشخص است.

اگرچه در گذشته این تحریم های ظالمانه وجود داشت، اما امروز این موارد افزایش یافته و در گذشته اکثر ایالات متحده از صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی خودداری می کردند، اما امروز شاهد پیوستن برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی به این سیاست ظالمانه و تحریم هستیم. .

این عدم صدور روادید جدا از هزینه های هنگفتی که برای متولیان ورزش کشور و فدراسیون ها به همراه دارد، از طرفی باعث سرخوردگی ورزشکاران و ضایع شدن حقوق و زحمات آنها و تعداد اندک می شود. این گروه ممکن است نتوانند ویزا بگیرند و در عرصه های بین المللی شرکت کنند. ، دست به اقدامات نامناسب و یا اتخاذ مواضع نامعقول مطابق با سیاست های دشمن و به نوعی خود گلزنی کنند تا ذائقه جبهه مقابل را خوشایند کنند.


حذف حاشیه بر متن در رسانه معاند

شامگاه یکشنبه 24 آبان ماه شاهد درخشش ورزشکاران ایرانی در سه رشته فوتسال، بدنسازی و کشتی بودیم اما رسانه های امپراتوری دروغ به جای انعکاس موفقیت های ورزشکاران ایرانی سعی در اخاذی و بازگویی بیشتر داشتند. در مورد حواشی این مسابقات

تیم ملی کشتی ایران قهرمان جام جهانی شد و جمهوری آذربایجان میزبان این مسابقات را شکست داد.

در رویدادی دیگر تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با غلبه بر برزیل قهرمان جام بین قاره ای شد و تیم ملی پرورش اندام ایران در اسپانیا 29 مدال رنگی به دست آورد.

رسانه های دشمن از یک سو سعی در کم اهمیت جلوه دادن این جشن ها داشتند و از سوی دیگر با مطرح شدن شایعاتی مبنی بر همراهی نکردن ورزشکاران در اجرای سرود ملی، تلاش کردند ورزشکاران ایرانی را نیز به حاشیه برانند.

پخش نشدن سرود جمهوری اسلامی ایران و همچنین پخش سرود نادرست و توهین به هویت ایرانیان در میادین ورزشی اتفاقی است که پیش از این نیز رخ داده و رسانه های معاند نیز از آن سوء استفاده کرده اند، اما یک نکته مهم این است. همسویی زنجیره‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلب در حاشیه‌سازی مسابقات ورزشی با غول‌های امپراتوری رسانه‌ای کذب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید