رسانه های عربستان به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده اند/ تاریکخانه ها رهبر اخلال در اروپا و آمریکا هستند


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913414

کاردار سابق سفارت ایران در لبنان گفت: بی بی فارسی در فتنه 88 تأسیس شده است، اینترنشنال، منوتو، بی بی سی العربیه و صدای آمریکا از جمله سامانه های رسانه ای آمریکا هستند که اکثر آنها توسط عربستان سعودی تامین می شود. ، و اکنون آنها به اتاق جنگ ترکیبی تعلق دارند. جنگ رسانه ای، جنگ شناختی و جنگ اطلاعاتی و نظامی اتفاق افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدهادی سیدفقهی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی «حوزه های علمیه بصیر» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد، به تشریح تقابل راهبرد آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پرداخت. یا اینکه خاورمیانه جدیدی را پیش بینی کرده بود، بخشی از ایران در شرق و بخشی از افغانستان و پاکستان برای ایجاد بلوچستان بزرگ باید از هم جدا شوند. در شمال غرب بخشی از عراق، سوریه، ترکیه و ایران باید به عنوان کردستان بزرگ جدا شود. همین طرح در عراق ادامه دارد. آمریکا مدت هاست که به دنبال تجزیه منطقه است.
وی ادامه داد: پس از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا در تعامل آمریکا با تمام دنیا، منطقه غرب آسیا و کشور جمهوری اسلامی ایران دست به اقدامات عجیبی زد. بحث در مورد آشفتگی اخیر بخش کوچکی از سطح درگیری ما با آمریکا است.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان افزود: اقدامات ترامپ بر خلاف تمامی معاهدات، قوانین و کنوانسیون ها نوعی اعلان جنگ است. خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و خروج آمریکا از یونسکو، خروج از کنوانسیون سازمان ملل و… از دیگر اقدامات ترامپ بود. در دوران آقای ترامپ، اتحادیه اروپا با آمریکا درگیر شده است.
وی با اشاره به اقدامات آمریکا در غرب آسیا گفت: اعلام قدس به عنوان پایتخت متحد ابدی اسرائیل، الحاق سرزمین های اشغالی و بلندی های جولان سوریه به رژیم صهیونیستی، طرح معامله قرن برای نابودی. از جمله اقدامات آمریکا در غرب آسیا می توان به فلسطین، پایان کمک های آمریکا به آژانس، کمک به آوارگان فلسطینی و عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب اشاره کرد.
سید اوگاهی با اشاره به معامله قرن گفت: معامله قرن پیشنهاد می کند که فلسطین را کنار بگذاریم و بین اسرائیل و کشورهای عربی قرارداد صلح ببندیم.
با اشاره به اهداف آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ، خاطرنشان کرد: تقسیم کشورهای منطقه بر اساس دین، مذهب، نژاد و قومیت، حفظ تداوم و حیات و اقتدار رژیم صهیونیستی، گسترش هژمونی آمریکا در منطقه در غرب، آسیا و شمال آفریقا؛ تسلط آمریکا بر ذخایر و منابع انرژی در منطقه و مخالفت و سرکوب شورش های اسلامی مورد حمایت ایران که محور مقاومت است. اقدامات آمریکا سرمایه گذاری های عمده ای را برای دستیابی به این اهداف انجام داده است.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه ما سیستم نظامی دارد، گفت: آمریکا 40 پایگاه نظامی در منطقه ما ایجاد کرده است. آمریکا علاوه بر نظام نظامی در منطقه خاورمیانه دارای نظام سیاسی است، برخی از کشورها مانند بحرین، کویت، عمان، قطر، مصر و اردن هم پیمان هستند و برخی نیز حامی هستند.
وی با اشاره به نظام دینی-رسانه ای آمریکا در خاورمیانه گفت: گروهی از علما در منطقه هستند که جنایات آمریکا را در منطقه توجیه و سفیدپوش می کنند. آنها می گویند ما باید با آمریکا همکاری کنیم و یکدیگر را درک کنیم. بی بی فارسی در فتنه 88 تاسیس شد، اینترنشنال، منوتو، بی بی سی العربیه و صدای آمریکا از جمله سیستم های رسانه ای آمریکا هستند که اکثر آنها توسط عربستان سعودی تامین مالی می شوند و اکنون به آن اتاق جنگ ترکیبی، جنگ رسانه ای، شناختی می گویند. جنگ و اطلاعات جنگ.و نظامی شد.
سیدافکی با اشاره به مخالفت با استراتژی آمریکا در ایران گفت: آمریکایی ها در 5 مرکز و بخش علیه ایران توطئه می کنند، کاخ سفید، رئیس جمهور و وزارتخانه های زیرمجموعه همه در مقابل ایران، کنگره آمریکا که از دو حزب جمهوری خواه تشکیل شده است. کاه و دموکرات ها علیه ایران کار می کنند. اتاق فکر از دیگر سایت های فعال آمریکا علیه ایران است. 40000 اتاق فکر در آمریکا وجود دارد و فعال هستند و ما باید در این زمینه فعال باشیم.
وی ادامه داد: آیا تا به حال تصور می کردید که یک سلبریتی در مقابل کشور و هموطنش بایستد؟ تیم فوتبال که نماد اقتدار و عزت یک کشور است رفتار غیرمنطقی از خود نشان می دهد. دشمن سرمایه گذاری می کند و حمایت می کند.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان گفت: بایدن همان خط ترامپ را ادامه می دهد. پمپئو وزیر سابق آمریکا گفت که ایران ابتدا باید شرایط ما را بپذیرد، کارتر تحریم ها را به 1853 تحریم افزایش داد. خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم‌ها علیه ایران، 12 شرط برای بازگشت به میز مذاکره، شروع جنگ روانی، شناختی، مذاکره، جنگ نفتکش‌ها و جنگ اقتصادی، تروریست خواندن سپاه، نفوذ و تخریب در داخل ایران از طریق جاسوسی‌هایی مانند چگونگی و عملیات نظامی. (شهادت سردار سلیمانی و نقض حریم هوایی) همه اقدامات آمریکا علیه ایران است.
وی افزود: برخی از سرکردگان اغتشاشات در داخل دستگیر می شوند اما اتاق های تاریک آنها در اروپا و آمریکاست. مدظله العالی رهبر معظم انقلاب فرمودند: مراقب باشید دشمن در مراکز تصمیم گیری نفوذ کرده است.
سیدا فکی ادامه داد: وقتی کشور قوی شود، دشمن جرات حمله را نخواهد داشت. عربستان سعودی دو روز پیش 45 شهروند سعودی را سر برید اما کسی حرفی نزد، سپس دختری در ایران به مرگ طبیعی جان خود را از دست داد و همه آه کشیدند. از کدام حقوق بشر صحبت می کنند؟
وی افزود: امروز دستاوردهای محور مقاومت به جایی رسیده است که ترامپ می گوید ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم اما همه نقشه های ما شکست خورده و دلیل آن ایران است.
کاردار سابق سفارت ایران در لبنان گفت: آمریکا با شرکای اروپایی خود اختلاف دارد، آمریکا به دنبال مذاکره نیست، دنبال چیز دیگری است. رهبری فرمودند اگر ما همیشه بدهیم بالاخره آمریکا از سیاست دین می خواهد چون خواسته اصلی آنها همین است.
وی با اشاره به پیش نیازهای مقابله با آمریکا گفت: سه پیش نیاز وجود دارد، یا وارد جنگ با آمریکا می شویم یا مذاکره می کنیم یا با تحریم ها مخالفت می کنیم. روشن است که گزینه سوم بهترین گزینه است، به گفته رهبر معظم انقلاب مدظله العالی قیمت سازش و تسلیم در برابر آمریکا بسیار بالاتر از مقاومت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید