رسانه های گروهی، دستاوردهای اصلاح طلبان/ مقابله ابزاری با افکار عمومی و تحریف ها ادامه دارد

ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780263

در شرایط کنونی رسانه های اصلاح طلب؛

پذیرش شکست ناشی از عدم مشروعیت و پذیرش اصلاح طلبان این گروه را چنان مستأصل کرد که برای اهانت به آقای رئیسی دست به هر گونه خار و کبودی زدند تا از حرکت بازدارند و این نشان دیگری از شکست این اقتصاد است. فرقه حفاظت از منافع نامشروع اقتصادی خود به لانه سیاست پناه برده و اکنون در هر دو اردوگاه شرکا و مزدوران به کار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ هر چیزی در دنیای واقعی و حتی مجازی منطق خودش را دارد، حتی رویکرد غیرمنطقی هم برای خودش از منطق پیروی می کند. اصول جوانمردی تابع قوانینی است، همچنان که نامردی دارای ایمان و مسلکی است که اگر به آن عمل نشود، اولین انسان را به نامردی می نویسد، چنانکه در برخورد با ظالمان و اسراف کنندگان با پیامبران و رسولان آسمانی می بینیم. خشم بر خدا و سازندگان.
دشمنی با همه و جریان باید منظم و به نام عدالت و نیکی باشد. کسانی که در جمهوری اسلامی ایران، اعم از مثبت یا منفی، از هر دو جنبه فعالیت می کنند، ملزم به رعایت عدالت و اخلاق هستند تا دچار لعنت ملی نشوند.

مهندسی افکار عمومی لازم است، اما …
حسن قاسمی فر، فعال اجتماعی، ارزیابی رسانه‌ها از دولت‌ها را اقدامی ضروری اما مشروط خواند و گفت: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و از نظر کارکردی مثبت یا منفی ارزیابی می‌شوند، اما آنچه افکار عمومی انتظار دارد عدالت و اخلاق است. رسانه ها در مواجهه با ارزیابی ها، جایگاهی برای تحلیل علمی و منصفانه دارند و در سال های اخیر با ورود فضای مجازی به ایدئولوژی ها، انتظار رویکرد عقلانی و عادلانه بیش از پیش نیاز به تاکید و توجه قانونی از سوی ذی ربط دارد. مسئولین نهادهای فرهنگی و همانطور که در کشورهای دیگر مرسوم است، قضایی است.

وی افزود: آزادی در همه عرصه ها تعریف شده و دارای حد و مرزی است، به ویژه در حوزه رسانه که مربوط به افکار و رفتار جامعه است و اگر محدود به چارچوب های خاص و مشخص نباشد، آنچه به حراج گذاشته می شود، آبرو و جامعه است. و نابودی افراد و شخصیت‌ها دلیلی خواهد بود که در تمام کشورهای غربی و اروپایی دقیق‌ترین تعریف از وظایف، اختیارات و ظرافت‌های کار رسانه ارائه و اعمال شود تا هرکسی توان ارسال قلم خود را نداشته باشد. مزدوری که باید دستمزد بگیرد فروش آبرو و وجدان خود و جامعه را حرام کند.

رسانه ها در غرب و اروپا
این فعال اجتماعی با اشاره به نگرش غرب و اروپا نسبت به فعالیت رسانه ای گفت: کسانی که هدفشان غرب و اروپاست باید توجه داشته باشند که با فعالان رسانه ای سروکار دارند. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق رسانه ها اعم از واقعی و مجازی در دست سرمایه داران صهیونیست است و آنها مسئول مهندسی افکار عمومی این کشورها هستند، اما هیچکس حتی در هیچ زمینه دیگری نمی تواند وارد رسانه شود. . . مسائلی مانند هولوکاست و روشنگری در مورد حقایق و جنایات تاریخی امروز تأثیری بر یهودیان و صهیونیست ها ندارد و با آنها به سخت ترین روش قانونی برخورد می شود. چرا که حتی پرونده های ممنوعه را به مجلس ارائه کردند و به قانون تبدیل کردند تا هیچکس توان اقدام خلاف قانون را نداشته باشد.

قاسمی فر گفت: منافع یک گروه سیاسی و اقتصادی در غرب محور رفتار آنهاست. زیرا در اسلام قاعده «لاضرر و لاضرر» مبنای تنظیم روابط اجتماعی و قوانین و مقررات است. بیمبالات کشید.

برخورد ابزاری با افکار عمومی
افکار عمومی بر اساس دین و احترام و امانت الهی ما مورد توجه وزرایی است که باید مورد توجه دولت های در راه خدا باشند. برخورد ابزاری با مردم و افکار آنان در نظر نظام اسلامی مذموم و غیر توحیدی است. رسانه ها نیز مانند دولت ها موظفند در مسیر رشد و کمال و در مسیر اخلاق و معنویت به مردم و افکارشان خدمت کنند. والاترین وجه رسانه از دیدگاه اندیشمندان این است که رابط بین مسئولان و مردم و انتقال دهنده دیدگاه های دو طرف برای رسیدن به آرمان اسلامی یعنی تشکیل «امت واحده» باشد. وظیفه مهم و دشواری است که آنها باید انجام دهند و از اهمیت این مقام عالی آگاه باشند.

محمد فاطمی، فعال رسانه ای، رسانه ها و فعالان این عرصه را احیاگر حیات طیبه و پرورش دهنده فضایل انسانی و الهی عنوان می کند و می گوید: نگرش مهندسان افکار عمومی نسبت به مردم خود باید مبتنی بر هدایت الهی و جذب انسان ها باشد. مقام خلیفه الهی یک عنصر رسانه ای نمی تواند در جهت گمراه کردن مخاطب خود حرکت کند. زیرا افکار عمومی اعتماد به خداست و نباید با دادن اطلاعات نادرست به آن اعتماد خیانت کرد.

وی با انتقاد از رویکرد سیاسی و جناحی به افکار عمومی در رسانه ها گفت: مردم وابسته به هیچ جناح سیاسی نیستند و تنها به انقلاب و ارزش های دینی و رهبر آن اعتقاد دارند و رسانه ها باید صدای آن باشند. جامعه آنها حق دارند.» علاوه بر این، جناح خاصی را تبلیغ نمی کنند و منافع قشر خاصی را منعکس می کنند. همتایان غربی آنها الگویی است که آنها از آن پیروی می کنند و به طور کلی دولت های جناحی رسانه های جناحی را تضمین کرده اند تا افکار عمومی را آن طور که می خواهند شکل دهند.

رسانه، دستاورد اصلاح طلبان
محمد محمدی یکی دیگر از فعالان رسانه ای نیز گفت: زمانی که یک دولت جناحی رسانه خود را ایجاد می کند به دنبال تغییر تدریجی افکار و عقاید مردم در طول چهار یا هشت سال در جهت اعتقاداتشان است. به عنوان مثال در چند دوره از دولت اصلاحات به ویژه از سال 1376 که دولت به صورت رسمی کار خود را اصلاح طلب آغاز کرد، هجمه شدید دولت و رسانه ها به ارزش های دینی و اعتقادات عمومی به این حد رسید. اوج. کسانی که مستقیماً به ائمه معصومین و حتی شخص پیامبر اکرم (ص) توهین کردند و حتی در رسانه های خود گفتند که حد آزادی در جامعه جایی است که همه می توانند هر روز در جامعه آزادانه حتی علیه خدا تظاهرات کنند و جرات توهین و جرأت کنند. کسی را داشته باشید که دوستش دارید این رویه و تفکر مغشوش اصلاح طلبان که اقداماتشان در این راستا مستند شده است، امروز نیز کاملاً شهودی است.

وی در این خصوص افزود: در دوره هشت ساله آقای روحانی که اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی ایشان را مزدور می دانستند، رویکرد دولت و توجیه وضعیت موجود یکی از روش های روزمره این رسانه های دولتی بود. دولت اصلاحات محقق نشد و حتی به تمجید از وضع موجود پرداختند و دل مردم را داغ و شاداب تر کردند و این نوع رسانه ها چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی خود را از رسالت انسانی و الهی خود جدا کردند و به جای تربیت مردم و روشنگری. و روشنگری، راههای انحرافی و توجیه کننده ظلم را برگزیدند.

این عنصر رسانه ای بر این باور است که امکان ندارد دولت با این رسانه ها به میزان معیشت و نان به نرخ روز برخورد نکند و می گوید: دولت اصلاحات که مجوز انبوه به نیروهای غیر مرتبط با نظام اسلامی داده است، هیچ گونه مجوزی ندارد. برخورد طولانی تر با تخلفات آنها؛ چون این رسانه ها بهانه و مبلغ حکومت بودند و طبیعی بود که همیشه مورد حمایت دولت قرار می گرفتند و این حمایت ها کار این عناصر را بی فایده می کرد، لذا اکثر این افراد در حال حاضر در رسانه های متخاصم علیه ملت و کشور ما فعالیت می کنند.

اصلاح رسانه های زرد و سکوت حامی دولت!
زهرا طبری، فعال سیاسی و رسانه ای، اقدامات عناصر اصلاح طلب علیه دین و اعتقاد جامعه به رسانه ها را خیانت دانست و گفت: اگر به دنیا بیایند نتیجه این است که با دغدغه های مردم و حرف های اهل بیت زندگی نمی کنند. قدرت را می توان برای آنها منتشر کرد و اکو کرد. مردم در شرایطی که پرونده آنها علیه دولت روحانی به بهشت ​​رسید که این آقایان اصلاحات را در رسانه های زرد انتخاب نکردند و در بین آنها خبری نبود.

وی انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد و دستگاه های نظارتی در دوران روحانی را مصداق تخلفات سیستمی و تضییع اعتماد عمومی به نظام اسلامی دانست و گفت: برخورد با این رسانه ها و رسانه ها بر عهده دولت است. تریبون ها، اما چون این رسانه ها متعلق به دولت آقای روحانی بودند، کوچکترین واکنشی به مصائب جامعه نشان ندادند و حتی پاشنه های خود را زیر و رو کردند و از دولت تمجید کردند. ابتدایی ترین و مطمئن ترین توصیه ها را به دولت می دادند.

این فعال اجتماعی دلیل اصلی برخی اغتشاشات و اغتشاشات در زمان آقای روحانی را فضای ایجاد شده توسط رسانه های اصلاح طلب به ویژه در فضای مجازی می داند و می گوید: و معرفی آتش افروزان رسانه ای به دادگاه های ذی صلاح درس عبرتی برای دیگران و آینده، به بهانه آزادی بیان و قلم، علیه مردم و انقلاب کاری نکنند.

تحریف ها ادامه دارد
زینب سیدیکی یکی دیگر از فعالان فرهنگی با انتقاد از تداوم فعالیت رسانه های اصلاح طلب در دوره کنونی و تعصب این رسانه ها نسبت به دولت آقای رئیسی گفت: این رسانه ها از همان روز اول به ویژه در فضای مجازی با رئیس جمهور منتخب برخورد لجاجت و غیرمنطقی داشتند. انتقادها از معرفی زودهنگام کابینه در سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان ها نشان می دهد که این رسانه ها تنها در صدد تضعیف و انتقاد از دولتی هستند که نمی شناسند و بر خلاف منافع باند وی به ادامه آن دولت می اندیشند.

وی خطاب به وزارت ارشاد گفت: برخی از رسانه های زنجیره اصلاحات از پایه های فرهنگی و سیاسی دشمنان انقلاب هستند. زیرا این رسانه ها قادر به تخریب افکار عمومی و عملیات روانی علیه ملت ایران هستند.

و در نهایت …

به گزارش بالا؛ وضعیت فعلی رسانه های موسوم به اصلاحات در فضای واقعی و مجازی علیه دولت آقای رئیسی نیازمند بازنگری در وزارت ارشاد و نظارت است. بدون شک رسانه های رسمی در هر نظام حکومتی وظایفی را مشخص کرده اند که انحراف یا قرار گرفتن در مسیر اهداف دشمنان این کشور مغایر با رسانه ملی و اهداف و مقاصد مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید