رسانه ها باید در «تبیینات جهاد» حضور فعال داشته باشند.


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839569

مرتضی نورباچ یکی از بال های روابط عمومی را عرصه رسانه ای دانست و گفت: در راستای جهاد تبیین رسانه ها نقش اساسی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، مرتضی نوربچش امشب در همایش روابط عمومی نمونه در شهرستان آمل با اشاره به اینکه شهرستان آمل یکی از مهم ترین شهرستان های راهبردی استان و کشور است، گفت: در سال 93 ماموریتی به من سپرده شد. فراتر از مسئولیت اجرایی تا بتوانم در هر نقطه از نظام خدمت کنم.

وی با بیان اینکه بیشترین خدماتی که در طول فعالیت های فرهنگی و تربیتی من انجام دادم در مدارس بوده است، افزود: یکی از دلایل حضور ما در دستگاه های اجرایی دغدغه رفع مشکلات استان است.

نوربخش دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد جهاد را توضیحی در رابطه با روابط عمومی خواند و گفت: کلمه جهاد چندین معانی مختلف دارد و یکسری تصمیمات مربوط به آن است و دیدگاه آن فراتر است و شب ها و در ملاء عام نمی خوابد. فعالیت های روابط با کمترین نیروی کار و اعتبار بیشترین بار را دارند و واقعا فداکاری می کنند.

وی حوزه رسانه را یکی از بال های روابط عمومی می داند و خاطرنشان می کند: در مسیر جهاد تبیین رسانه نقش اساسی دارد.

مدیر روابط عمومی استانداری مازندران به جراحی اقتصادی از نگاه استاندار اشاره کرد و افزود: جلسه ای با تولیدکنندگان تشکیل شد و همه موارد لازم با ظرفیت این کارخانه ها تولید و با توجه به نیاز مردم در بازار ذخیره شد. . .

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده حتی عرضه نفت به پایتخت نیز توسط این مازندران انجام می شود و با ظرفیت 200 تن طیور در روز در دستور کار قرار می گیرد.

نوربچ گفت: امروز با تبلیغات گسترده مخالف روبه رو هستیم و روابط عمومی ها باید نقش مهمی در مواجهه با حجم این تبلیغات داشته باشند.

فرماندار آمل همچنین به رسالت رسانه و ارتباطات اشاره کرد و افزود: ریشه در تاریخ دارد یعنی کتاب خود را از دوره بزرگ اول نوشته اند. نقش رسانه ها در تاریخ بشر پر رنگ شده است. ریشه دوانده و این کمال انسانی با کمال رسانه همراه است.

سید عباس حسینی با بیان اینکه رسانه ابزاری برای تسخیر مردم و اندیشه است، گفت: در این عرصه ثابت شده که رسانه نبود، اندیشه بشری رشد نمی کند و توسعه جامعه بشری با وجود رسانه موثر بوده است. “

فرماندار آمل، رسانه های سنتی را نقش مهمی در شکل گیری انقلاب و تحول ایران دانست و گفت: هر چه جامعه بشری تکامل بیشتری داشته باشد، از نظر کمی و کیفی زندگی انسان موثرتر است.

وی نقش روابط عمومی ها در عرصه جهاد را بسیار مهم می داند و می گوید: باید در این زمینه نظر کارشناسی وجود داشته باشد، رسانه عقل، چشم و گوش مدیر و کمبود رسانه است. مشاور باعث نمی شود شنونده ببیند.

حسینی نگاه نماینده عالی را در ایجاد فضا و بستر مناسب برای توسعه و تعالی شهرستان موثر خواند و افزود: برای برقراری ارتباط خوب مردم با دولت، دو نکته مهم در این زمینه ارتقای تولید محتوایی است. رسانه برای توسعه رسانه ها بسیار مهم است و باید گفت و گو بین دو کشور برقرار شود.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم این ارتباط را ایجاد کنیم نمی توانیم بازخورد بگیریم و مردم را قانع کنیم از طرفی فعالیت ها و کارهای روسای دستگاه های اجرایی به گوش مردم می رسد.

حسینی به نکته دوم در مورد نقش مهم مشاور رسانه ای اشاره کرد و افزود: بازخورد جامعه و زبان مدیران بیانگر است و این نقش باید از مدیران خواسته شود و این جایگاه و نقش باید ایفا شود و باعث ایجاد رسانه می شود. موفقیت.”

وی خاطرنشان کرد: فضای عمومی مردم با حالات روانی خاصی همراه است و اگر نتوانیم آن فضا را بشکنیم نمی توانیم به آن موفقیت دست پیدا کنیم.

فرماندار آمل روابط عمومی را در اعتمادسازی بین مردم و دولت موثر خواند و گفت: امیدواریم اتفاق خاصی بین رسانه و روابط عمومی بیفتد تا شاهد اتفاقات خاصی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید