رستم قاسمی: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار سخت است/ سامانه املاک و مسکن هک شد.

رستم قاسمی: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار سخت است/ سامانه املاک و مسکن هک شد.

روز جدید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: با ساماندهی مشاوران املاک قراردادهای زیرزمینی مسکن را مدیریت می کنیم و گفت: تعیین سقف افزایش اجاره بهای بازار تا حدودی کنترل می شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن گفت: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار سخت و برنامه ریزی طولانی است.

وی با بیان اینکه تخصیص زمین برای یک میلیون و 400 هزار واحد باقی مانده مشخص شده است، افزود: در نهضت ملی مسکن بر خلاف مسکن، فضای سبز و تراکم بسیار متفاوت خواهد بود و کیفیت همه واحدها افزایش می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه 190 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و بیشتر این واحدها در قالب تعاونی بوده و این تعاونی ها توسط مدیران ناکارآمد اداره می شد، گفت: به صورت تسهیلاتی به این قسمت نگاه می کنیم و تا پایان سال تکمیل می شود. سال .

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه «7 تا 8 میلیون مستاجر در کشور داریم»، ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد که نرخ 25 درصدی پرداخت اجاره بها و تسهیلات توانسته این بازار را تا حدودی کنترل کند. بخش قابل توجهی از جابجایی ها کاهش می یابد.

قاسمی از معرفی 100 هزار نفر در بانک ها برای دریافت وام سپرده مسکن خبر داد و توضیح داد: این کار برای اقشار کم درآمد موثر است. از سوی دیگر سازمان مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است. قراردادهای زیرزمینی به طور کامل مدیریت می شود و تمام واحدهایی که خالی هستند و در قالب قراردادهای زیرزمینی بودند مدیریت و کنترل می شوند.

وی با یادآوری اینکه 2 میلیون نفر در سامانه املاک و مسکن خود اظهاری کرده اند افزود: سال گذشته این سامانه هک شد و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون همه افراد باید در این سامانه ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام، طبق قانون نباید خدمات بانکی ارائه شود و تمامی ثبت نام مدارس باید با ثبت اطلاعات در این سامانه انجام شود. این سیستم یک زیرساخت اصلی و ضروری است که تاکنون کمتر دستگاهی به اتصال به آن توجه کرده است.

وی گفت: اطلاعات 62 میلیون نفر را در سامانه املاک و اسکان داریم و برای همه این متقاضیان پیامک ارسال می شود. در چند ماه گذشته 600 هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی کرده ایم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است که از این تعداد تنها 60 نفر اعتراض داشته اند.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور، مطابق تبصره 1 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، خدمات قابل ارائه در زیر مشروط به داشتن کد صید یا کد منحصر به فرد اموال غیرمنقول است. سامانه اسکان و بدون ثبت وضعیت املاک و مسکن متقاضی در سامانه املاک و مسکن ارائه این خدمات توسط دستگاه های اجرایی در کشور ممنوع است:

افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خدمات مددکاری و یارانه، خدمات امداد خانوار، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعابات آب، برق، گاز و تلفن، اخذ گواهینامه، اخذ گذرنامه، اسناد خودرو، اخطاریه، ابلاغیه، ثبت نام مدارس محدوده محل سکونت، پذیرش خوابگاه دانش آموزی، صدور قبوض آب، برق، گاز و تلفن.

دیدگاهتان را بنویسید