رشد چشمگیر مهاجرت پزشکان اهوازی به کشورهای عربی

رشد چشمگیر مهاجرت پزشکان اهوازی به کشورهای عربی

روز جدید علی جواهرفروش با حضور در صحن علنی این شورا در هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر اهواز افزود: مهاجرت پرسنل پزشکی، متخصصان، پزشکان و اخیراً پرستاران از اهواز رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که این موضوع هر روزه شده است. کار کردن

وی ادامه داد: در ماه های اخیر مهاجرت پزشکان از کشورمان از جمله اهواز به عمان، بحرین، قطر و کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز مهاجرت پزشکان به خارج از استان و کشور را تهدیدی جدی برای سلامت جامعه دانست و گفت: ممکن است شرایط به گونه ای پیش برود که مجبور شویم پزشک متخصص خارج از کشور را برای قلب بزرگ بیاوریم. عملیات
وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت در جامعه گفت: سازمان نظام پزشکی مجموعه ای زیر نظر وزارت بهداشت است که اعضای آن توسط پزشکان و کادر درمانی هر شهرستان و استان انتخاب می شوند و این سازمان قبلا در کوچکترین شهرها در کنار شکل گرفته است.

این جواهرساز رسیدگی به حقوق بیماران و مردم و همچنین صیانت از حقوق صنفی را مهمترین رسالت سازمان نظام پزشکی دانست و ادامه داد: نگاه مجموعه پزشکی اهواز و خوزستان باید بازنگری شود. .

مردم به کلینیک های غیرمجاز مراجعه نکنند

وی با بیان اینکه نظارت بر تبلیغات بهداشتی و درمانی در شهر اهواز به صورت جدی در دستور کار کمیسیون تبلیغات سازمان نظام پزشکی اهواز قرار گرفته است، گفت: این نظارت بر تبلیغات سلامت و درمان در سطح شهر اهواز نیز در دستور کار کمیسیون تبلیغات قرار گرفته است.

جواهرلوش با اشاره به فعالیت بسیاری از کلینیک های غیرمجاز در اهواز گفت: با وجود اطلاع رسانی گسترده در خصوص فعالیت کلینیک های غیرمجاز و معرفی کلینیک های مجاز در اهواز، همچنان شاهد مراجعه مردم به کلینیک های غیرمجاز هستیم و فعالیت این گونه کلینیک ها عوارض جدی ایجاد می کند. برای بیماران و مردم دنبال کرده اند.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی اوج ایثار خود را در کرونا نشان دادند، گفت: پذیرش مالیات، مالیات مشاغل و ضایعات انگیزه پزشکان را برای ادامه کار در اهواز کاهش داد و می توان با همکاری نزدیک برخی از این مشکلات را برطرف کرد. سازمان نظام پزشکی و دولت شهری یا کاهش آن وجود دارد.

تعیین مهلت پیمانکار جمع آوری پسماندهای عفونی غرب اهواز

این جواهرساز ادامه داد: جمع آوری پسماندهای عفونی طبق قانون بر عهده سازنده است که به دلایل مختلف در اهواز و کشور به معضلی تبدیل شده است.
او اضافه کرد

د: برای رفع مشکل جمع آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی در اهواز، قرارداد جمع آوری زباله از این کلینیک ها با 2 پیمانکار شرق و غرب اهواز منعقد شد. جمع آوری پسماندهای عفونی به زودی بهبود می یابد.

وی گفت: 6 میلیارد و 300 میلیون ریال از سوی پزشکان به پیمانکار غرب اهواز داده شد و با توجه به اینکه این پیمانکار وظایف خود را به خوبی انجام نداده است تا روز شنبه هفته آینده به این پیمانکار مهلت داده شد. این تعهد به برخورد با این پیمانکار در دادگاه.

همه پزشکان موظف به نصب کارتخوان هستند

این جواهرساز برگزاری چنین جلسات مشترک سازمان نظام پزشکی و شورای اسلامی شهر اهواز را بسیار پیچیده می داند و می افزاید: هر متخصص باید حداقل 15 دقیقه، هر پزشک عمومی حداقل 20 دقیقه و هر روانپزشک در حداقل 35 دقیقه برای هر ویزیت بیمار

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: پزشکان دستگاه های کارتخوان را در مطب ها نصب می کنند و با معدود پزشکانی که در این حوزه مقاومت می کنند در صورت عدم همراهی برخورد قانونی می شود.
وی با بیان اینکه شکاف درآمدی در بین جامعه پزشکی بسیار زیاد است، تصریح کرد: در عین حال که برخی از پزشکان درآمدهای بسیار بالایی دارند، بسیاری از پزشکان برای امرار معاش با مشکل مواجه هستند اما به دلیل نوع نگاه مردم و وجود این تصویر ذهنی که همه پزشکان وضعیت مالی خوبی دارند، مشکلات پزشکان به خوبی دیده نمی شود و باور نمی شود.

جواهری نرخ مالیات پزشکان را در سال جاری از 10 درصد به 65 درصد افزایش داد که این امر پزشکان را با مشکلات جدی مواجه کرد و گفت: فشارهای اقتصادی متاسفانه باعث شده تعداد کمی از پزشکان از دستگاه کارتخوان در مطب استفاده نکنند.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر اینکه ویزیت بیماران سایر کشورها در برخی از کلینیک های اهواز گرانتر است، گفت: طبق قانون ویزیت بیماران کشورهای دیگر انجام می شود. 2 تا 3 برابر ویزیت بیماران خانگی که تخلف در این راستا است.درمانگاه ها ساخته نشد.

دیدگاهتان را بنویسید