رشد کشور در گرو ادغام علم و فناوری با فعالیت های اقتصادی است


زمان: 09:28
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817939

حجت الاسلام سبزی گفت: تلفیق علم و فناوری با فعالیت های اقتصادی می تواند کشور را به رشد خوبی برساند. بنابراین می بینیم که در صنایع دانش بنیان مانند صنعت موشک پیشرفت خوبی حاصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ در خصوص شعار سال و راهکارهای عملیاتی آن گفت: تولید محور پیشرفت کشور است و اگر کشوری تولید ملی قوی داشته باشد از تولید بالایی برخوردار است. درآمد ملی «سطح رفاه عمومی این کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: زمانی که تولید در یک کشور ضعیف باشد خام فروشی افزایش می یابد که بیکاری را افزایش می دهد و مشکل ایجاد می کند.

سبزی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب از تولید دانش بنیان استفاده می کنند که متاسفانه در ایران در این زمینه مناسب نیست و تعداد بسیار کمی شرکت دانش بنیان داریم. در این میان ادغام علم و فناوری با فعالیت های اقتصادی می تواند کشور را به رشد خوبی برساند. بنابراین می بینیم که در صنایع دانش بنیان مانند صنعت موشک پیشرفت خوبی حاصل شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: برای این منظور راه اندازی استارتاپ ها، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و غیره ضروری است. و مجلس و دولت حمایت مالی داشته باشند. البته در این حوزه صندوقی تشکیل می شود و شرایط خوبی بر اساس دانش در اختیار صنایع یا شرکت ها قرار می گیرد.

وی افزود: معظم له در بحث اشتغال زایی نیز تاکید کردند که باید از بنگاه های کوچک و کارگاه ها برای افزایش اشتغال حمایت شود. زیرا حمایت از این مشاغل کوچک می تواند زمینه اشتغال بیشتری را نسبت به حمایت مالی سنگین از صنایع بزرگ فراهم کند.

سبزی بیان کرد: بنابراین سه کلید واژه به کار رفته در شعار 1401 بسیار حائز اهمیت است و اگر دستگاه های دولتی، سازمان های مردم نهاد، مجلس و سایر سازمان های ذیربط تلاش کنند می توانیم در تحقق این شعار موفق باشیم. . اما برخی از شعارهای سال های گذشته به دلیل بی تدبیری دولت های گذشته بر زمین مانده و به ندرت عملی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر مسئولان همت کنند شاهد رشد اقتصادی 8 درصدی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید