رفع مشکلات واحدهای تولیدی با اجرای طرح تامین مالی تولید و زیرساخت


ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921179

جعفر قدری گفت: در صورت قانون شدن طرح تامین مالی ساخت و ساز، مشکلات تامین مالی در حوزه های تولیدی حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: در حال رفع خلأهای موجود هستیم تا از ظرفیت بانک ها، بازار سرمایه و سرمایه گذاران خارجی برای دریافت سفارش های مشخص برای تامین مالی استفاده کنیم.

وی افزود: در دوره گذشته به پیشنهاد کمیسیون جهش تولید، لایحه ای با موضوع رفع مشکلات تامین مالی در حوزه تولید و زیرساخت توسط وزارت اقتصاد، بورس تهیه شد. سازمان و بانک مرکزی و سپس این لایحه در قالب طرح تامین مالی تولید و زیرساخت در مجلس تهیه شد.

کادری خاطرنشان کرد: به دنبال تصویب و اجرای طرح تامین مالی تولید و زیرساخت و تشکیل شورای تامین مالی با کمک نهادهایی مانند سازمان بورس، سرمایه گذاری خارجی و بازار پول و بخش های غیردولتی هستیم تا حل شود. مشکل تامین مالی

نایب رئیس کمیسیون ویژه رشد و توسعه تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: طرح مذکور در چند فصل در دستور کار قرار گرفت و ساختار تامین مالی تولید نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزارتخانه های ذیربط، روسای بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار.

قادری با تاکید بر لزوم بررسی محدودیت هایی مانند بیمه، مالیات، عوارض و سازوکارهای تسویه، خاطرنشان کرد: تولید دارایی و اوراق بهادار دولتی نیز در طرح تامین مالی ساخت و ساز و زیرساخت مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح هایی از جمله رفع موانع تولید، قانون حداکثر ساخت و رفع موانع پروانه کسب در کمیسیون ویژه جهش تولید به تصویب رسیده است، افزود: برای رفع خلأهای تامین مالی تولید، طرح تامین مالی تولید در نظر گرفته شده است. در کمیسیون ویژه جهش تولید تصویب شد و زیرساخت ها دوطرفه می شوند.

قدری اذعان داشت: اکنون در تلاش هستیم تا در هفته های آتی خلاصه ای از جزییات طرح ساخت و تامین مالی زیرساخت ها را ارائه کنیم تا قبل از بررسی لایحه بودجه در مجلس، این موضوع در مجلس مطرح شود.

وی با برشمردن خلاءهای قانونی در حوزه تامین مالی از طریق بازار سرمایه خارجی گفت: باید از ظرفیت بنگاه های اقتصادی در راستای تامین مالی استفاده شود.

نایب رئیس کمیته ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، طرح تامین مالی تولید و زیرساخت ها را مهم و موثر دانست و اظهار داشت: اگر این طرح به قانون تبدیل شود، مشکلات مربوط به تامین مالی در مناطق تولید حل خواهد شد.

قادری با اشاره به نحوه جذب سرمایه گذاری و فرآیند کسب و کار در کشورهای پیشرفته خاطرنشان کرد: متاسفانه دانش و اطلاعات مربوط به تامین مالی در ایران به روز نمی شود.

نایب رئیس کمیته ویژه رشد و توسعه تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی افزود: امیدواریم طرح تامین مالی تولید و زیرساخت ها به زودی تکمیل شود تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید