رمضان؛ فصل سخاوت و مهربانی / کمک به آزادی زندانیان به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822748

رمضان فصل مهربانی است که مردم با نیازمندان و نیازمندان قدم می زنند و به کمک می آیند. اداره کل زندانیان نیز نقش بسیار مهمی در جلب حمایت و مشارکت مردم داشت و با کمک این اقدامات بسیاری از زندانیان استان های کشور در ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ ماه مبارک رمضان، فصل سخاوت و مهربانی است. در این فصل خیر مردم با محرومان و نیازمندان می روند و به یاری می آیند.

در نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) است، مراسم گلباران برگزار می شود و خیرین، خیرین و اقشار مختلف مردم از ترس امام دوم شیعیان گرد هم می آیند. آنها دارایی خود را با خانواده هایی که منتظر آزادی زندانیان مالی اجباری هستند، تقسیم می کنند.

در همین راستا در قالب میزگرد مجازی، واقعی، رایگان در هنگام افطار به موضوع عید گلریزان که نماد و فصل معنویت و نوع دوستی است پرداختیم.


رهایی زندانی از جرائم مالی غیرعمد ثواب دارد

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان و دردمندان گفت: همه بچه ها سر سفره افطار منتظر آمدن پدر هستند و قطعا خانواده های زندانیان جرائم مالی غیرعمد نیز منتظر آزادی آنها هستند. “

حجت الاسلام حمید حسن زاده با بیان اینکه این اتفاق ممکن است برای هرکسی بیفتد، افزود: همین که به آزادی یکی از این زندانیان از زندان کمک می کنید به این معناست که دل خانواده ای را شاد کرده اید و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه خیرین نیکوکار باید نیازمندان را دستگیر کنند، گفت: آزادی انسان شامل حدیث است و من قیامت مردانم.

امام جمعه میاندوآب گفت: اگر فردی بخواهد سرمایه گذاری کند با کارشناس مشورت می کند زیرا بدون مشورت با دیگران می تواند سرمایه خود را از دست بدهد. در مسائل معنوی باید از این فرصت ها برای ذخیره سرمایه برای زندگی اخروی استفاده کنیم. .


اهمیت و لذت دستگیری از فقرا و نیازمندان

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص با بیان اینکه همه باید افراد اسیر و نیازمند را دستگیر کنیم، گفت: کمک به نیازمندان و دستگیری آنها یکی از هیئت های مذهبی است.

مهدی عیسی زاده افزود: دستگیری از فقرا و کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنها برای مردم بسیار خوشایند است.

وی گفت: من همیشه برای رفع مشکلات و نیازهای مردم تلاش کرده ام.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید در راستای ترویج این سنت حسنه گام برداریم و هر کدام در صورت توان برای رفع مشکلات نیازمندان اقدام مفیدی انجام دهیم.


آزادی زندانیان جنایتکار اجباری آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی نیز با قدردانی از همه تلاش ها و مساعدت های مردم و خیرین گفت: و مردم نمی توانند.

محتبی محمدی افزود: جشن رهایی زندانیان از جرائم مالی غیرعمد به مناسبت های مختلف در گلریزان برگزار شد و در همین راستا نهضت خاتم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی گفت: خوشبختانه کمک های خوبی از طریق این جشن ها جمع آوری شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: البته نمی توان تنها با آسیب های اجتماعی برخورد کرد، بنابراین برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه سازمان ها، سازمان ها، خیریه ها و موسسات خیریه هستیم.

محمدی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی، تغییر اندیشه، روش و اندیشه زندانیان و کار آنان، همکاری و همراهی همه دستگاه ها و متولیان فرهنگی و حمایتی لازم است.

وی افزود: زندانیان آزاد شده برای ادامه زندگی و عدم بازگشت به زندان نیازمند حمایت و امکانات رفاهی هستند.


f7ae8c36 595c 40bb 9a30 e609660f5f9b خبر خاکستری


حمایت از اشتغال زندانیان آزاد شده

سرپرست استان میاندوآب نیز در این خصوص گفت: مردم میاندوآب همواره در کارهای خیر پیشگام بوده اند. میاندوآبی ها در صحنه ها و عرصه های مختلف خوش درخشیدند و همیشه این را نشان داده اند.

وی با بیان اینکه هر یک از بستگانی که به دلیل جرائم مالی غیرعمد زندانی می شوند، سرپرست خانواده هستند، افزود: ما نیز به نوبه خود می توانیم با ارائه وام های کم بهره و آموزش مهارت های لازم و حمایت از کارآفرینی برای استخدام و کمک به این عزیزان اقدام کنیم. “اطمینان حاصل شود.


اهل بیت (ع) الگوی نهایی انسان هستند

رئیس قاضی میاندوآب با اشاره به اهمیت انفاق و انفاق در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان بر احسان و صله رحم بسیار تاکید می شود.

حجت الاسلام عادل گل حسینی با اشاره به اینکه نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) است، افزود: اهل بیت برای ما بهترین الگو هستند و باید در زندگی از ایشان الگو بگیریم.

وی گفت: هر کدام از این زندانیان سرپرست یک خانواده هستند.

رئیس قاضی میاندوآب مردم میاندوآبی را همیشه با کارهای خیر و ابراز محبت و دلسوزی روی صحنه دانست و گفت: امسال 47 زندانی واجد شرایط از زندان آزاد می شوند.


زندانیان جرایم مالی غیرعمد در انتظار کمک خیران

دادستان میاندوآب همچنین گفت: 50 زندانی جرایم غیرعمد در زندان این شهرستان با محکومیت مالی 18 میلیارد ریالی منتظر کمک خیران هستند.

جهانگیر مسعودی افزود: بدهی سه نفر از این زندانیان کلان و بالغ بر 120 میلیارد ریال است اما مجموع بدهی 47 نفر از این زندانیان 60 میلیارد ریال و کل بدهی 30 نفر از این زندانیان 40 میلیارد ریال است. و خیر، شهرستان نباید کمک های خود را متوقف کند زیرا در سال های گذشته با مشارکت آنان و همچنین با کمک ستاد دیه استان 47 زندانی واجد شرایط از زندان آزاد می شوند.

وی گفت: این زندانیان افرادی هستند که به دلایل غیرعمد مانند دیه، حوادث کارگاهی و غیره دستگیر شده اند. ریال در آذربایجان غربی در رتبه اول قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید