رهبر انقلاب: مسائل مختلف کشور قابل رفراندوم نیست

رهبر انقلاب: مسائل مختلف کشور قابل رفراندوم نیست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، ماه رمضان را مایه معنویت و عبادت دانستند و گفتند: جوانی مایه حیات است. از این رو رمضان چشمه ای برای جوانان است و این دوگانگی زیبا در حراست مقدس نیز وجود داشت. یعنی زمین و امکان اعتلا و تعالی در اختیار همه رزمندگان بود، اما رزمندگان جوان به دلیل فرصت جوانی، از فرصت اعتلا و اعتلا نهایت استفاده را بردند و به قدری رسیدند که امام راحل غبطه می خورد. آنها با رفتار و عرفانشان شما هستید

وی با تاکید بار دیگر بر لزوم ایجاد بنیان مستحکم معرفت برای دانش آموزان و گروه های دانشجویی، افزود: در این صورت قلب جوان قوی، گام آن استوار و حرکت آن مستمر و خستگی ناپذیر خواهد بود. بنابراین، طلبه های جوان باید با استفاده از قرآن، نهج البلاغه و کتب متفکرانی چون «مطهری»، «بهشتی» و «مصباح» کار، مطالعه، تعقل و بحث در مسائل معرفتی داشته باشند.

رهبر انقلاب عدالت را یکی از پایه های معرفت می دانند و می فرمایند: مصداق مهم عدالت رفع نابرابری است، اما گستره وسیع عدالت از ذهن و قلب، نظر و قضاوت شخصی شروع می شود و در آن جای می گیرد. مبارزه با استکبار برای عدالت خواهی بین المللی که متاسفانه برخی از شعار عدالت خواهی استفاده می کنند و مبارزه با ظالمان جهانی را مصداق عدالت خواهی نمی دانند.

وی درباره آزادی به عنوان یکی دیگر از پایه های معرفت گفت: از نظر اسلام «آزادی از چارچوب و مقتضیات مادی» مهمترین جزء مقوله آزادی است که زمینه ساز ترقی و تعالی و رهایی از رکود و تحجر است. اعصاب، واکنش و ابرقدرت ها، دیکتاتورها و دیگر محدودیت ها هموار می شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره یکی دیگر از پایه‌های مهم فکری و دینی «انتظار قیامت» نیز گفتند: انتظار قیامت یعنی اعتقاد به اینکه با کار و تلاش و توکل می‌توان بر همه کاستی‌ها و مشکلات فائق آمد.

وی در همین زمینه افزود: خداوند در قرآن، غلبه حق و پیروزی مستضعفان را قانون نهایی خود می داند و این وعده صادقانه را در پیروزی انقلاب و مقابله پیروزمندانه با همه مستکبران جهان و دشمنان ایران در جنگ تحمیلی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود در جمع فعالان دانشجویی، مخالفت خود را با کسانی که فعالیت دانشجویی را تهدید می‌دانند، بیان کردند و تأکید کردند: نظر من راسخ و صریح این است که دانشجو، فعالیت‌ها و مطالباتش، احساس مسئولیت در قبال مشکلات دارد. کشور، انگیزه و تمایل او به حل مشکلات و حضور پرشور او در رویدادهای اجتماعی و رویدادهای سیاسی یک فرصت و ارزش است.

افشای مشکلات فعالیت دانشجویی از دیگر سخنان رهبر انقلاب در این دیدار بود.

وی دو قطبی شدن جامعه دانشجویی و کشور، نگاه ها و مطالبات غیرواقعی بدون ارائه راهکارهای علمی و عملی را از آفات فعالیت دانشجویی برشمرد و با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان گفت: برخلاف آنچه گفته شد، ما باید از روز اول درباره موضوعات مختلف رفراندوم بحث کنیم. ما آن را برگزار کردیم تا حساسیتی ایجاد نشود، مسائل مختلف کشور موضوع رفراندوم نمی شود زیرا هر رفراندوم شش ماه کل کشور را شامل می شود. همچنین در کجای دنیا در مورد همه مسائل رفراندوم برگزار می کنند؟

رهبر انقلاب عجله، تمرکز بر نکات منفی و بی توجهی به نکات روشن، تنش، تبدیل مشکلات محلی به ملی، فعالیت به قصد دیده شدن و غرق شدن در فضای مجازی را از دیگر آفات فعالیت دانشجویی دانستند و افزودند: به هر حال. ، این یک واقعیت است اما برخی اخبار و تحلیل ها را از فضای سیل زده مجازی می پذیرند در حالی که باید سعی کنند اخبار و اطلاعات صحیح را در این فضا و شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

یکی دیگر از توصیه های رهبر انقلاب به دانشجویان این است که حرکت خود را با نگاه به افق های دور تنظیم کنند.

وی در پاسخ به سوال برخی از دانشجویان مبنی بر اینکه وظیفه یک دانش آموز مشتاق و بصیر چیست، گفت: ابتدا در ذهن و واقعیت جامعه خود تحول ایجاد کنید و سپس در ذهن و واقعیت جهان تحول ایجاد کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای دستیابی به این توانایی را عجیب و دور از دسترس ندانستند و افزودند: دانشجوی امروز مدیر سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک فردا، فیلسوف و محقق فردا، فعال سیاسی و رسانه ای فردا و رهبر و رهبر و تأثیرگذار فردا است. ” ، همه می گویند دنیا در حال تغییر است، این تغییر توسط ذهن های متفکر و افراد فعال اعم از شما جوانان و طلاب مذهبی ایجاد می شود.

وی با اشاره به احتمال ایجاد تحول منفی از سوی افراد منحرف، جوانان را به حرکت در مسیر صحیح و تقویت بنیان های دینی، علمی، فکری و داوطلبانه خود سفارش کرد و گفت: هرکس در این زمینه ها نیاز به پیشرفت داشته باشد، خواهد داشت. فرصت بیشتری برای نفوذ فردا باشد.» وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب عنوان «دانشجو» را با عناوینی چون علم آموزی، جوانی، پویایی، نوآوری و نوسازی و احساسات انسان دوستانه مانند دشمنی با فساد و بی عدالتی همراه دانستند، اما فرمودند: برای دانشجو، مهمتر از همه، داشتن بنیان فکری است که باید تقویت شود که این تقویت به معنای تعطیلی فعالیت ها و پرداختن صرف به تفکر و مطالعه نیست، بلکه باید همزمان با منابع دینی، انسان ها و متفکران موثق و عمیق ارتباط برقرار کرد. فعالیت های دانشجویی

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه «همه باید همگام با زمان باشند تا نقشه و راهبرد دشمن را بدانند»، خاطرنشان کردند: حتی وقتی نام دشمن را می‌بریم، عده‌ای با عصبانیت تلقین می‌کنند که به دنبال انکار نقاط ضعف و ضعف هستیم. اگر چه نقاط ضعفی وجود دارد، اما چه بفهمیم و چه نفهمیم، دشمن دائماً علیه جبهه حق کار می کند و پول و منابع خرج می کند و به تعبیر مؤمنان اگر در سنگر بخوابیم، دشمن خواب نیست. .

وی راهبرد کنونی دشمن در قبال ملت ایران را «بدبین بودن به خود» خواند و با رد این ادعا که ناامیدی منشأ درونی دارد، با ذکر مصادیق راهبرد بدبینی، گفت: دانش آموز با انگیزه بالا را ناامید و بدبین می کند. استاد یا یک فرد غیرفعال که می گوید با وجود این مشکلات چرا اینجا می مانی و درس می خوانی؟ کشور را ترک کن و برو.

رهبر انقلاب افزودند: البته پاسخ گویا یک جوان مؤمن، مبارز، دانا و فهیم این است که بله، مشکلاتی وجود دارد، اما من و فرزندان و هموطنانم می خواهیم سال ها در این کشور زندگی کنیم، بنابراین مطالعه کنید و برای حل مشکلات مبارزه کنید.

«اصرار رسانه‌های بدخواه خارجی و پیروان آنها در برخی رسانه‌های داخلی برای روی‌گردانی ملت ایران از اعتقادات دینی و احساسات انقلابی» نمونه دیگری از بدبینی بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و گفتند: این القائات در حالی است که سالانه جلسات شب قدر پر از گرمتر از پارسال بود و حضور و اشک جوانان بیشتر بود، جمعیت روز قدس نسبت به سال گذشته پرتراکم تر بود و جمعیت در 22 بهمن مضاعف بود، اما برعکس خود را می سازند. وسوسه ها .

«خروج معدودی سرمایه‌دار یا کارآفرین از کشور» با وجود تعداد زیادی کارآفرین و فعالیت روزافزون هزاران شرکت دانش‌بنیان، مصداق دیگری از بدبینی و ناامید کردن مردم بود. ، به دولت و محیط دانشجویی ما.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما در کشور کمبودهایی داریم و توقع و درخواست من از مسئولان برای رفع کاستی ها بیشتر از شماست، اما در عین حال می بینیم که بحمدالله کشور در حال پیشرفت است و وجود دارد. صدها هزار مؤمن، جوانان با انگیزه و باهوش، قبلاً نبود.

وی همچنین به یک واقعیت مهم اشاره کرد و گفت: جوانان ایرانی مورد نفرت شدید دشمنان هستند و همه جوانان ما باید این واقعیت را بدانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح علت استکبار و خباثت کارتل‌های صهیونیستی تسلط بر آمریکا و اروپا با جوانان ایرانی، خاطرنشان کردند: آنها با مقامات ایرانی بسیار بد هستند، اما با جوانان ایرانی بدتر هستند، زیرا بدون حضور و حضور و … کار و انگیزه جوانان هیچ کاری از دست مسئولین بر نمی آید و از اول انقلاب تا امروز این جوانان بودند که در جبهه ها و عرصه های مختلف کارهای بزرگی انجام دادند.

وی مدیران کشور را به توجه و استفاده از جوانان توصیه کرد و افزود: البته از جوانان زیادی استفاده کردند اما باید بیشتر استفاده کنند.

رهبر انقلاب از جوانان مؤمنی که در عرصه های حکومتی، ارتشی و علمی خوش درخشیدند و کشته شدند، یاد کردند و خاطرنشان کردند: این رگه درخشان همچنان ادامه دارد و در دوره معاصر شما شهیدان حاجی، صدرزاده، علیوردی، عجمیان و امروز خیل عظیم شهدا هستند. جوانان ایرانیان مسئولیت پذیر موتور محرکه کشور هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان گفتند: راه روشن انقلاب و اسلام را با جدیت و آرمان‌گرایی، امید و عقلانیت دنبال کنید.

آنها آرمان گرایی و توجه به افق های دور را به عنوان موتور محرک حرکت، امید را به عنوان سوخت آن موتور و عقلانیت را به عنوان فرمان موتور حرکت تشبیه کردند.

وی با تاکید به وزیر علوم درباره انتخاب دقیق رشته های علمی و پذیرش دانشجو در آنها با توجه به نیاز کشور، افزود: برخی رشته های علمی در ایران مورد نیاز نیست و کاری برای آنها وجود ندارد، بنابراین شما باید بر اساس نیاز عمل کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از سخنان عمیق، قانع‌کننده و مدون دانشجویانی که دیدگاه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند، گفتند: البته با برخی از مطالب بیان شده موافق نیستم، اما کیفیت بیان و نظم را قبول ندارم. مطالب بسیار دلنشین بود و لازم است با تنظیم برنامه و بودجه همه موضوعات، به موارد مطرح شده توجه و رسیدگی شود.

وی با اشاره به برخی از نکات مطرح شده از سوی دانشجویان گفت: اصل خصوصی سازی و سیاست اجرایی اصل 44 اندیشیده شده، منطقی و صحیح است. زیرا دولت نمی تواند همه امور را اداره کند. البته انتظارات ما برآورده نشد اما در حوزه خصوصی سازی کارهای خوبی انجام شد.

رهبر انقلاب در خصوص انتقاد یکی از دانشجویان از نشست اقتصادی سران قوا گفتند: این جلسه دائمی نیست، بلکه برای چند منظور از جمله اصلاح ساختار بودجه و… برنامه ریزی شده است. پیشرفت مورد انتظار در دستیابی به اهداف دور از دسترس است. علاوه بر این، نشست رهبران راهی منطقی برای نزدیک شدن به نقطه نظرات و حل مشکلات است.

دیدگاهتان را بنویسید