روابط ایران و عراق منحصر به فرد و عمیق است

زمان: 18:14
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778075

مشاور رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر سابق عراق روابط بین دو کشور را منحصر به فرد و عمیق توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر ولایتی ، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ، امروز (پنجشنبه) عراق در دیدار با عادل عبدالمهدی عراق را دوست و برادر کشور خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و مردم عراق خواهد بود. و ما یک رابطه عمیق و تاریخی با یکدیگر داریم و کمتر از دو ملت در جهان وجود دارند که این مقدار منحصر به فرد را مشترک داشته باشند و راهپیمایی چهل نمونه از این همکاری ها و تعاملات است.

ولایتی افزود: نقش افراد برجسته و با تجربه مانند شما بسیار ارزشمند است و انشاءالله اقدامات عمده ای به نفع مردم عراق انجام می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک و همکاری با دولت و ملت عراق را دارد و خوشبختانه در حوزه دانشگاهی گام های مثبتی برداشته شده است که با قوت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به انتخابات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: انتخابات عراق نشان دهنده رشد و فرهنگ فکری عمیق و غنی مردم عراق است و انشاءالله نتیجه آن می تواند رشد و توسعه کشور را بیش از پیش تامین کند. به “

عادل عبدالمهدی با ابراز خرسندی از این دیدار ، از افتتاح شعبه دانشگاه آزاد در عراق به سمت استاندار استقبال کرد و تاکید کرد: این همکاری در همه زمینه ها بیشتر گسترش می یابد.

وی سپس به تشریح اوضاع سیاسی و روند انتخابات در عراق پرداخت و افزود: مشکلات وجود دارد اما با قدرت و اراده مردم عراق ، انشاءالله بر مشکلات فائق می آییم.

عبدالمهدی در بخشی دیگر از سخنان خود نقش پر رنگ و حضور م ofثر شهدای والا مقام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با داعش در آن کشور را توصیف کرد و از قربانیان آنها تجلیل کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هر روز قوی تر می شود و ایالات متحده و غرب ضعیف تر از گذشته هستند و ایالات متحده باید عراق را ترک کند و این خواسته کل مردم عراق است.

نخست وزیر سابق عراق همچنین از راهپیمایی اربعین به عنوان نشانه همبستگی و وحدت بین دو ملت عراق و ایران یاد کرد.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد: ما یک ملت قوی هستیم و نباید اجازه دهیم غربی ها و آمریکایی ها به جای ما تصمیم بگیرند و هیچ قدرتی در جهان نمی تواند بر روابط ایران و عراق تأثیر بگذارد و این روابط برادرانه ادامه خواهد داشت.

در نهایت ، نخست وزیر سابق عراق با تشکر از همکاری جمهوری اسلامی ایران و خطاب به ولایتی گفت: جناب عالی ، شما شخصیت بسیار برجسته ای هستید و ما به شما افتخار می کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید