روابط با همسایگان تقویت می شود / نیاز به احیای توافقنامه چهارجانبه ترانزیت

ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799402

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم با توجه به نگاه دولت سیزدهم به سیاست همسایگی بتوانیم روابط را با کشورهای حاشیه خلیج فارس تقویت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه که صبح امروز (دوشنبه) به عمان سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه مسقط در جمع خبرنگاران گفت: سفر من و هیئت همراه به مسقط یک روزه است. در این سفر با نمایندگان عالی‌رتبه عمان و وزیر امور خارجه درباره توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهیم کرد.

امیر عبداللهیان روابط تهران – مسقط را بلندمدت و با ثبات توصیف کرد و گفت: علاقمندیم همکاری های سیاسی و فرهنگی را در سطح بالاتری از همکاری های اقتصادی و تجاری به سمت روابط پایدار و مستحکم ارتقا دهیم.

وی با اشاره به توافق چهارجانبه برای احیای خط ترانزیتی گفت: این قرارداد توسط چهار کشور ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان امضا شده است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم در این سفر با توجه به نگاه دولت سیزدهم به سیاست همسایگی و اتفاقات خوبی که در ماه های اخیر در روابط ما با همسایگان شمالی افتاده است، بتوانیم ارتباط برقرار کنیم و این همسایگی شبکه در کشورهای خلیج فارس. «تقویت و توسعه مشارکت ها.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید