روابط عمیق ایران و پاکستان همیشه پیش رو بوده است


ساعت: 23:13
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856099

وزیر امور خارجه درباره رایزنی های امروز خود با همتای پاکستانی خود در تهران در توئیتی نوشت: روابط عمیق دو کشور بزرگ و تأثیرگذار جهان اسلام ایران و پاکستان همواره امیدوارکننده و پیشرفته بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که میزبان بالاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه جدید پاکستان بود، امروز (سه شنبه 24 خردادماه) در توییتی نوشت: امروز در تهران برادر عزیزم وزیر خارجه پاکستان بود.

وی افزود: روابط عمیق دو کشور بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام ایران و پاکستان همواره امیدوارکننده بوده است.

وزیر امور خارجه افزود: رایزنی های مهمی در زمینه روابط سیاسی و امنیتی، گردشگری، تجارت، ورود زائران، افغان ها و رفع تحریم ها داشتیم.

امیرعبداللهیان امروز در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود گفت: امروز روابط دوجانبه را در ابعاد مختلف همکاری از مناطق مرزی، پایانه ها و بازارچه های مرزی و توسعه تجارت محلی و همکاری های استانی تا رویکردها و مواضع سیاسی مشترک بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار دادیم. کشورها. ما در مورد توسعه همکاری های فرهنگی، گردشگری، همکاری در سازمان های منطقه ای و بین المللی و همچنین در حوزه های اقتصادی و تجاری گفتگو کردیم.

وی گفت: در دو حوزه ای که مدت هاست در دستور کار دو کشور بوده و اسناد اولیه امضا شده و حتی اقدامات عملی در محل در این زمینه ها انجام شده است، بحث صادرات گاز از ایران به پاکستان و همچنین افزایش صادرات برق از ایران است. به پاکستان همسایه پاکستان یا تبادل برق به پاکستان که در مورد آن صحبت کردیم. علیرغم تحریم های یکجانبه آمریکا، سازوکارهایی در مسیر حقوق بین الملل وجود دارد که می تواند این همکاری را به بهترین شکل تقویت کند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه افزود: درباره مسائل منطقه ای تحولات اخیر در افغانستان، اوکراین، یمن و فلسطین را بررسی کردیم. ما با ادامه جنگ در اوکراین مخالفیم و بر راه حل سیاسی تاکید می کنیم و به عنوان جمهوری اسلامی ایران بین اوکراین و روسیه تلاش می کنیم تا بحران اوکراین را هر چه سریعتر از طریق مذاکره و راه حل سیاسی با درک موسسان و موسسان پیش ببریم. ریشه های این بحران (ادامه مطلب)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید