روایت خبرگزاری فارس از جزئیات فوت مهسا امینی: ساعت 18 در ورودی مترو حقانی با گشت ارشاد مواجه شد/ پوشش وی در محل تعمیر نشد.

روایت خبرگزاری فارس از جزئیات فوت مهسا امینی: ساعت 18 در ورودی مترو حقانی با گشت ارشاد مواجه شد/ پوشش وی در محل تعمیر نشد.

روز جدید روز سه شنبه 22 شهریور ماه مهسا به همراه برادر و پسر عمو و پسر عمویش به تهران می آیند. پس از خروج از مترو حوالی ساعت 18:00 در ورودی ایستگاه مترو حقانی با پلیس گشت امنیت اخلاقی مواجه می شوند.

خبرنگار فارس مدعی است برای اطلاع از جزئیات و چگونگی وقوع این حادثه موضوع را از منابع مختلف پیگیری کرده است. در ادامه می توانید نتایج این تحقیق را بخوانید.

خانواده مهسا امینی پس از بازگشت از سفر شمال به دیدار عمویش در هشتگرد کرج بودند. مهسا سه شنبه 31 شهریور به همراه برادر و پسر عمو و پسر عموهایش به تهران می آیند. آنها ظاهرا قصد داشتند به پارک آب و آتش بروند اما حوالی ساعت 18 بعد از خروج از مترو با پلیس امنیت اخلاقی در ورودی ایستگاه مترو حقانی مواجه شدند.

همراهان مهسا امینی پس از هشدار پلیس، حجاب او را اصلاح می کنند، اما با توجه به ضوابط پلیس، نوع پوشش مهسا امینی (شلوار ساپورت و کت جلو)، برخلاف پسرعموهایش، در محل قابل تنظیم نیست و باید او را برده باشند. به فرماندهی نیروی انتظامی جهت استفاده از لباس مناسب و پس از اخذ تعهد و آموزش در ضوابط آزاد شود. پلیس تصریح می کند که افرادی را که امکان تنظیم لباس در محل با اطلاعیه وجود دارد به کلانتری منتقل نمی شود و پس از رعایت هنجارها می توانند به آنجا ادامه دهند.

تحقیقات خبرنگار فارس نشان می دهد وی بدون هیچ مقاومت و مشاجره ای وارد وانت پلیس شده است. این خودروی پلیس مهسا امینی و 5 زن دیگر را به مقر پلیس اعزام می کند. 3 نفر از کسانی که حاضر به صحبت در این مورد شده اند می گویند که مهسا بدون مشکل با پلیس همکاری کرده و حتی در وانت هم وضعیت نگران کننده ای نداشته و البته چندین بار اعلام کرده که از شهرستان می آید نه از تهران. .

حدود ساعت 19:00 مردم به کلانتری می آیند و در کلاس در سالن شرکت می کنند. حدود نیم ساعت بعد بر اساس تصاویر منتشر شده از دوربین مداربسته، مهسا امینی پس از صحبت با افسر پلیس از هوش رفت. اقدامات اولیه برای احیاء در مقر پلیس انجام شد، اما به دلیل وخامت حالش، 12 دقیقه بعد به سرعت به بیمارستان کسری منتقل شد. متاسفانه تلاش ها در بیمارستان به ثمر نرسید و سرانجام مهسا روز جمعه دار فانی را وداع گفت.

پس از انتشار خبر به کما رفتن مهسا امینی، رسانه های ضد انقلاب و برخی افراد غیر مرتبط بلافاصله پلیس را به ضرب و شتم و شکنجه وی متهم کردند. اما بر اساس تحقیقات خبرنگار فارس و بر اساس عکس های منتشر شده و شهادت سایرین حاضر، هیچ ملاقاتی با وی و سایر بازداشت شدگان صورت نگرفته است.

از سوی دیگر بررسی سی تی اسکن مغز و سایر سوابق پزشکی وی توسط پزشکان متخصص نشان می دهد که مهسا امینی قطعاً تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته و غده هیپوفیز خود را در کودکی (5 سالگی) عمل کرده است. برادر وی نیز در جریان معاینه اظهار داشت که مهسا پیش از این بارها (حداقل 3 بار) به این شکل از هوش رفته بود اما پس از مرگ و در راستای ادعای عمویش شهادت قبلی خود را تکذیب کرد.

پدرش برخلاف تمام شواهد پزشکی و احتمالا به دلیل رنج این حادثه تلخ، در مصاحبه های خود از جمله مصاحبه با خبرگزاری فارس به این موضوع اشاره ای نمی کند و ادعای عموی مهسا را ​​تکرار می کند. با وجود انتشار تصاویر زیادی از وضعیت مهسا در بیمارستان، او مدعی شد که بدنش کاملا پوشانده شده است به طوری که آثار جراحت دیده نمی شود. در حالی که به گفته پزشکان معالج، مطالعات متعدد هرگونه تماس فیزیکی با او را رد کرده است.

برخی از پزشکان می گویند بر اساس اطلاعات موجود، استرس ناشی از مهسا ناشی از عدم ترشح غده هیپوفیز است. البته آزمایشات کاملی توسط پزشکی قانونی بر روی نمونه های مختلف انجام شده است و احتمالا تا حدود 3 هفته دیگر دلیل دقیق آن مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید