روحانیت به وظیفه خود در جبهه جهاد تبیین/وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک اصل عمل می کند.


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916862

میزگرد رسانه ای با حضور دو تن از کارشناسان نقش روحانیت در حوادث اخیر و تاثیر وحدت حوزه و دانشگاه در حوادث رخ داده برگزار شد که مشروح این نشست را می توانید در ادامه مطلب بخوانید. گزارش زیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; دشمنان جمهوری اسلامی ایران از اواخر شهریور به بهانه درگذشت خانم مهسا امینی اقدامات ضد امنیتی، اغتشاش، آشوب و جنگ رسانه ای گسترده را علیه کشورمان آغاز کردند و برخی از این اقدامات. هنوز ادامه دارند. اغتشاش گران در این مدت با درخواست و حضور در خیابان ها علاوه بر ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اموال عمومی کشور را تخریب می کردند و در این منطقه نیروهای بسیج و امنیتی برای حفظ جان مردم در خیابان ها حضور داشتند. آنها از هیچ تلاشی دریغ نکردند و حتی شاهد شهادت بسیاری از این سربازان در زمین توسط شورشیان بودیم.

این پایگاه خبری به منظور تحلیل رویدادها و به ویژه نقش روحانیت و حضور روحانیت در این حوزه، میزگردی را با حضور دو تن از نخبگان در این زمینه برگزار کرد که مشروح این میزگرد را در ادامه می خوانید. گزارش زیر


راه آرمان: نقش و حضور روحانیت را در اتفاقات اخیر کشور چگونه ارزیابی می کنید؟

حجت الاسلام علی جعفری با بیان اینکه دوران، دوران جهاد تبیین است، گفت: در حوادث اخیر کشور شاهد بودیم که همه سازهای حزب ابلیس وارد میدان جنگ ترکیبی و طاقت فرسا شده است. در این شرایط افراد گروهک نفاق، مجاهدین خلق، نفوذی های متمایل به غرب نیز علیه کشور ما وارد عمل می شوند و در این عرصه نیز شاهد حمایت عناصر صهیونیستی و پول های آل سعود هستیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان با بیان اینکه در این اغتشاشات خیابانی شبیه به داعش را می بینیم، بیان کرد: اگر روزی بشنویم که داعش در بیابان ها پرسه می زند، اکنون شاهد این اتفاقات در بیابان ها بودیم. خیابان شهید.

وی ادامه داد: آنچه باید بدانیم این است که یاغی ها در اقلیت هستند و طبق آموزه های دین مبین اسلام این افراد بی انتها و بسیار رایج هستند. اما تعداد آنها کم است و فاقد بدنه اجتماعی هستند و برای اینکه مردم را با خود همراه کنند دست به اعمال خشونت آمیز می زنند، هموطنان خود را به آتش می کشند و این اتفاقات نشان می دهد که پول و عوامل حمایتی از جاهای دیگر می آید.


تقویت جبهه راست؛ نتیجه جهاد تبیین است

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: بر اساس تعبیر مقام معظم رهبری اگر جهاد تبیینی به درستی انجام نشود، دشمنان دروغ می گویند. پس باید روایت صحیحی کرد که الحمدلله همه اقشار در این زمینه به توانایی های خود رسیده اند.

یکی از مسئولان سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر در کشور شاهد حضور مردان بسیجی در خیابان ها برای حفظ جان و مال مردم و از سوی دیگر معترضان بودیم. که در خیابان بودند، اقدام کردند، اموال عمومی را تخریب کردند و حتی می توان گفت در جاهایی داعش را سفید کردند.

وی با بیان اینکه در این حوادث شهدای زیادی تقدیم کرده ایم، گفت: اگر این شرایط را به خوبی نقل نکنیم، دشمنان به دروغ شرایط را به نسل جدید نسبت می دهند، در این میان روحانیت و بسیجیان طلاب و روحانیت از انواع مختلفی استفاده می کنند. تریبون در مساجد، جماعات و … جهادی که به خاطر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم امنیت است را توضیح می دهد.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: دستور دستور جهاد تبیین و روحانیت است و طلاب در این امر در ابتدای جهاد تبیین به امر استاد خود به وظایف خود عمل می کنند که نتیجه آن است. تقویت عامل حقیقت خواهد بود و آنها باید بدانند که مهم است ما نباید از این شورش ها هراسی داشته باشیم زیرا این شورش ها می آیند و می روند و آنچه ظاهر می شود و ظاهر می شود جبهه حق است.

fe6c6f19 ed79 4164 8357 f695ec05aa1f خبر خاکستری

جنگ تبلیغاتی همه جانبه دشمن علیه آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی

حجت الاسلام علی اصغر کشفی با اشاره به ناآرامی ها و حوادث اخیر در کشور گفت: امروز درگیر یک جنگ رسانه ای و تبلیغاتی همه جانبه علیه نظام، انقلاب، ارزش ها و آرمان های اسلام و ملت هستیم. انقلاب اسلامی».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان تصریح کرد: جنگ ترکیبی و رسانه ای که امروز دشمن علیه ما انجام می دهد جدید نیست. با نگاهی به آغاز اسلام می بینیم که یکی از ابزارهای اصلی دشمن، جنگ رسانه ای و تبلیغاتی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دوران نبوی و علوی شاهد اقدامات و جنگ تبلیغاتی همه جانبه دشمنان علیه پیامبر(ص) و امام علی(ع) و حتی در زمان امام حسین(ع) و امام حسین(ع) بودیم. واقعه عاشورا شاهد این مشکل بودیم. پس باید علیه این جنگ جهاد کرد.

حجت الاسلام علی کشفی تصریح کرد: بیش از سه دهه است که مقام معظم رهبری تحت عنوان تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به مسائل جنگ تبلیغاتی دشمن و هجمه گسترده دشمن به مقدسات اشاره کرده اند و امروز نیز مطرح کرده اند. جهاد را مطرح کرد تا توضیح دهد که لازم، ضروری، فوری و نهایی است.

روحانیت همیشه در خط مقدم مبارزه با دشمن است

مسئول فقیه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان افزود: دشمنان به دنبال مسئله عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام بودند تا اثری از عاشورا باقی نماند و به همین دلیل عاشورا را به آتش کشیدند. خیمه ها و شهدای کربلا را دفن نکردند.» به طوری که اثری از اسلام و ارزش های اسلامی باقی نماند؛ بنابراین در این شرایط جهاد تبیین محوری می شود و حضرت زینب کبری سلام الله علیها در این منطقه جهاد تبیین می کند. .

وی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری در مورد جهاد توضیح دادند فرمودند جنگ روایت است و دشمن امروز روایت می کند و در این شرایط دلسوزان و دوستان انقلاب باید روایت صحیح را تبیین کنند و روحانیت را در میدان تبیین کنند. جهاد نقش محوری و رهبری را ایفا می کند.

حجت الاسلام علی کشفی گفت: در حوادث اخیر شاهد بودیم که روحانیت مورد هجمه گسترده دشمنان قرار گرفت و برخی مزدوران و جیره خواران باعث شهادت شهدای عزیزمان از جمله شهید آرمانعلی وردی و دیگر شهدای ما شدند. و این اتفاقات اخیراً مهم این است که روحانیت در خط مقدم مبارزه با دشمن بوده و هست و در عرصه جهاد تبیینی کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد.


راه آرمان: در آستانه روز وحدت دانشگاه و حوزه هستیم. وحدت این دو نهاد چه تأثیری در رویدادها می تواند داشته باشد؟

حجت الاسلام جعفری با اشاره به ضرورت وحدت دانشگاه و دانشگاه در شرایط مختلف کشور و تاکید بر اینکه ائمه اطهار در این زمینه ضرورت دارند، گفت: بزرگترین حربه دشمن دوقطبی سازی و ایجاد است. نفاق و دشمنی نیروهای انقلابی. و در جامعه ما دو قشر پرنفوذ از شاگردان در جامعه داریم که به تعبیر بزرگان اگر این دو قشر بیدار باشند دشمن به هیچ وجه نمی تواند از آنها سوء استفاده کند.

دانش آموزان باید مطالبه گر باشند

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان با بیان اینکه سالروز شهادت آیت الله مفتح، روز افتخار مدرسه و دانشگاه اعلام شده است، گفت: نکته این است که باید به فکر نفوذی ها باشیم. این نفوذ ممکن است در حوزه های علمیه به گونه ای باشد که حوزه کاری او تدریس و بحث باشد و به حوزه یا روحانیت سکولار به جامعه خیانت کند که بسیار خطرناکتر از دشمن خارجی است.

وی ادامه داد: دشمن می تواند با بیان اینکه طلبه با دین و شریعت کاری نداشته باشد در دانش آموزان ما نفوذ کرده و آنها را تحت تأثیر قرار دهد که این علم علمی بدون تقوا و تعهد است و می تواند آثار مخربی داشته باشد.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: باید مراقب جریان نفوذ باشیم و همچنین مشکل دیگر این است که طلاب مطالبه گر هستند و باید مطالبات خود را از مسئولان مربوطه مطالبه کنند. چون این دو قشر سخنگوی جامعه هستند.

حجت الاسلام کاشفی اظهار داشت: پس از فرمان امام در 14 آذر 1358 در 11 آذر 67 دستور تشکیل بسیج دو نهاد دانشگاهی از ناحیه و دانشگاه یعنی تشکیل دانشجو و دانشجو را صادر کرد. بسیج و مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به پیام نورانی اشاره کردند که خواستار توجه ویژه جامعه طلاب و حوزه های علمیه به این پیام است.

نماینده رسمی فقیه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان بیان کرد: در روزهای آینده سالروز شهادت شهید مفتح به عنوان یک شخصیت حوزوی و دانشگاهی را در پیش داریم که روز شهادت ایشان به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده است. و آیه الله شهید مفتح می تواند نقطه شروعی برای وحدت حوزه و دانشگاه باشد.


1cefdaa4 b2ed 4bc5 93be 96827b016163 خبر خاکستری


وحدت حوزه و دانشگاه باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، گفت: امام راحل در میان اقشاری ​​که در جامعه بودند دست به دو قشر حوزوی و دانشگاهی زدند که بسیج و مقاومت را تشکیل دادند. در این میان علوم دینی و اسلامی در کنار علوم انسانی حائز اهمیت است.

حجت الاسلام کاشفی تصریح کرد: وحدت دانشگاه و دانشگاه امری بسیار ضروری و ضروری است. وقتی دو نهاد علمی کشور یعنی دانشکده و دانشگاه در کنار هم برای رسیدن به آرمان های بلند و درخشان اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کنند، قطعا انقلاب اسلامی به هدف خود می رسد.

نماینده فقیه ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان با اشاره به اقدامات دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین حوزه و دانشگاهیان گفت: اگر بخواهیم حلقه اتصال حوزه و دانشگاه به معنای واقعی داشته باشیم و خواهیم کرد. برای رسیدن به این اهداف مقدس باید ارتباط تنگاتنگی بین حوزویان و دانشگاهیان داشته باشیم.

وی با اشاره به مقاله فوق خاطرنشان کرد: باید در خصوص علوم انسانی اسلامی در دانشگاه دقت شود و به علم و دانش و محیط زیست در این زمینه توجه جدی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید