روحانی: ما اسلام مهربان را می پذیریم. اسلام که در آن پیامبر ختنه زنان را یک رذیله و تکریم زن را فضیلت می دانست

روحانی: ما اسلام مهربان را می پذیریم.  اسلام که در آن پیامبر ختنه زنان را یک رذیله و تکریم زن را فضیلت می دانست

حسن روحانی در سخنانی درباره جایگاه زن از دیدگاه اسلام یادآور شد: اسلام تکریم زن را فضیلت می داند. وی گفت: اسلام مهربان و مهربانی را که پیامبر اسلام و ائمه هدی پیشگویی کرده بودند، قبول داریم. اسلام که در آن پیامبر(ص) ختنه زنان را رذیله و تکریم زن را فضیلت می دانست. پیامبری که با تمام وقار و عظمت به سخنان مردم گوش می دهد و با آنان مشورت می کند و حتی در جنگ احد با اینکه موافق خروج از مدینه نبود، نظر اکثریت را برای جنگ در خارج از شهر پذیرفت.

رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با نمایندگان دولت سابق که در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، نقش برجسته سه زن در تاریخ اسلام را برجسته کرد و گفت: خدیجه کبری (س) حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دوران تأسیس اسلام در دفاع از امامت و واسطه نبوت و امامت و زینب کبری علیهاالسلام پس از واقعه عظیم کربلا در تبیین شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) پرداختند. ) و یارانش نقش بسیار ارزنده ای داشتند. این نشان دهنده جایگاه مهم زن از دیدگاه اسلام است.

وی افزود: ما اسلام را قبول داریم که در آن زن مایه مباهات جامعه باشد و بتواند الگوی زن و مرد باشد. زیرا حضرت فاطمه عطار (علیها السلام) الگوی همه ما مسلمانان است. ما اسلام مهربان و مهربانی را که پیامبر اسلام و امام هدی در نظر گرفته بودند، می پذیریم. اسلام که در آن پیامبر(ص) ختنه زنان را رذیله و تکریم زن را فضیلت می دانست. پیامبری که با تمام وقار و عظمت به سخنان مردم گوش می دهد و با آنان مشورت می کند و حتی در جنگ احد با اینکه موافق خروج از مدینه نبود، نظر اکثریت را برای جنگ در خارج از شهر پذیرفت.

حسن روحانی در ادامه دیدارهای مستمر خود با مدیران سابق دولت روز گذشته با جمعی از استانداران کابینه یازدهم و دوازدهم دیدار کرد.

اظهارات رئیس جمهور سابق در این جلسه طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید