روزانه 3000 تن نفت وارد بازار می شود/ مشکلی در زمینه عرضه نداریم


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838962

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی گفت: روزانه حدود 3000 تن نفت وارد می کنیم. وی افزود: ممکن است در روزهای آینده قیمت کالاهایی مانند مرغ و شیر که غیر قابل دوام تلقی می شوند کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد قربانی با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه شبکه خبری 21 سیما گفت: اگر بازار بخواهد کارکرد واقعی خود را داشته باشد باید همه محافل به درستی و به موقع عمل کنند و نیاز واقعی مصرف کنندگان را تامین کنند.

وی گفت: آمار تولید و توزیع را منتشر می کنم اما در بخشی از شبکه توزیع اصلی و بخشی از شبکه توزیع و فروش اختلالاتی وجود دارد که ممکن است به دلیل خستگی باشد.

قربانی افزود: با توجه به تقاضای بیش از حد در روز اول و دوم به ترتیب خستگی شبکه ایجاد شد چرا که توزیع در شبکه اصلی صورت گرفت اما شبکه اصلی به عنوان فروشگاه های زنجیره ای ، هنوز در زیر شبکه خود توزیع نشده است.”

وی افزود: برخی از آنها توزیع شده، اما در برخی مناطق در قفسه ها ظاهر نشده است، البته بازدید از سایت نشان می دهد که وجود کالا در فروشگاه ها کافی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه روزانه حدود 3000 تن نفت وارد می کنیم، گفت: فرآیند تولید با توزیع متفاوت است به ویژه در فروش که میزان روانی نیز دارد. باید فوراً پر شوند و شبکه توزیع کالاها را از کارخانه یا انبارهای اصلی به فروشگاه های زنجیره ای منتقل کند.

قربانی افزود: در روزهای اول هر عملیات بزرگی ممکن است مغایرتی وجود داشته باشد اما با جلسات مشترکی که با وزارت صمت داشتیم این روند رو به بهبود است و امیدواریم به زودی یعنی. فردا یا پس فردا عملیات هماهنگی به 100 و در واقع مصرف کننده می رسد.«نگران نباشیم و اتفاقات روز اول و تا حدودی روز دوم تکرار نشود.

وی گفت: بر اساس اطلاعات موثق 3000 تن روغن، 7600 تن گوشت مرغ، 1500 تن گوشت مرغ منجمد، حدود 30 تن شیر، حدود 3000 تن تخم مرغ، 310 تن گوشت قرمز و 60 تن شکر است. روزانه توزیع می شود. “

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی افزود: این روندی است که سال هاست ادامه دارد اما زمانی که تقاضا در مقطعی به اوج می رسد، وقفه خاصی در شبکه تولید، لجستیک ایجاد می شود. و شرایط حمل و نقل.”

قربانی گفت: روند قیمت گذاری هم مهم است یعنی زمانی که قیمت را اعلام می کنیم کارخانه باید قیمت جدید را حک کند، چاپ جوهر افشان خود را تغییر دهد که زمان می برد.

وی افزود: با توجه به اعلام اینکه تمامی محصولات با قیمت قدیم با قیمت جدید عرضه می شوند، این مشکل قیمت برطرف شده است.

قربانی با تاکید بر اینکه باید تقاضا را کنترل کنیم و عرضه را افزایش دهیم نه اینکه دو قیمت در بازار داشته باشیم، افزود: در واقع هدف از آزادسازی خرید محصول به قیمت واحد مصرف کننده بود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انباشت نفت باعث کمبود موقت یا موقت نفت می شود، گفت: به عنوان مثال در یکی از استان ها 25 تن روغن جامد و 631 تن روغن مایع وجود دارد. انباشته شدند، شادی کشف شد.

قربانی افزود: 71 تن قاچاق به یکی از استان ها و 10 تن آرد و 19 تن گندم ذخیره شده است.

وی افزود: دولت و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت در تلاش هستند تا مردم دچار مشکل و نارضایتی نشوند، اما عده ای بازار را مخدوش می کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه برای تحویل کالا در کشور مشکلی نداریم، افزود: قبل از اجرای طرح و طرح آزادسازی تمهیدات لازم برای داشتن ذخایر استراتژیک بالای 70 و 100 و عدم مشکل در اجرا اندیشیدیم. روند.”

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی گفت: بابت اختلالات پیش آمده در اولین روز توزیع عادلانه یارانه ها از مردم عذرخواهی می کنیم و همچنین انتظار داریم در صورت عدم خرید یارانه ها اقدام کنند. برخی از کالاها مانند نفت حداقل یک تا دو روزه می‌گویند: «شبکه تولید، انتقال، توزیع و فروش را کاهش دهید تا آماده باشید و کالا را به سطح زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها منتقل کنید.

قربانی افزود: سیستم عرضه و تقاضا کار خود را آغاز کرده و ممکن است در روزهای آینده قیمت کالاهایی مانند مرغ، تخم مرغ و شیر که نوسان تلقی می شوند کاهش یابد.

وی افزود: تشکل ها و تولیدکنندگان نگران نباشند چرا که جامعه حمایت از دامپروری و سازمان مرکزی تعاون روستایی ورود کرده و خرید انجام می دهند تا تولیدکننده محصولات خودش را داشته باشد و ما هم ذخایر و صادرات داشته باشیم. “ما انجامش خواهیم داد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی گفت: آزادسازی شرایط عرضه و تقاضا را فراهم کرده است تا قیمت ها تعیین شود و هم مصرف کننده و هم تولیدکننده منتفع شوند.

قربانی افزود: دولت سعی می کند کمترین دخالت در بازار را داشته باشد، مگر اینکه اختلالی در بازار ایجاد شود، مثلاً مازاد یا مازاد باشد که وزارت جهاد کشاورزی با دو شرکت و سازمانی که در اختیار دارد وارد آن شده و برای تولید خرید می کند. در صورت کمبود، تامین کننده ضرر نمی کند یا اصلاح نمی کند.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد با بررسی دهک های درآمدی مشمول این طرح نشدند. اقتدار کامل و موفقیت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید