روزنامه ایران: تا امروز حتی یک معترض کشته نشده است!| چرا مسئولان تعداد قربانیان اغتشاشات را اعلام نمی کنند؟

روزنامه ایران: تا امروز حتی یک معترض کشته نشده است!|  چرا مسئولان تعداد قربانیان اغتشاشات را اعلام نمی کنند؟

روزنامه ایران مرتبط با دولت رئیسی مدعی شده است که تاکنون هیچ معترضی کشته نشده است. این در حالی است که حداقل مقامات تا کنون کشته شدن برخی از معترضان در شهرهای مختلف را تایید کرده اند.

در حالی که در جریان اعتراضات اخیر ده ها نفر کشته و زخمی شدند، روزنامه ایران مرتبط با دولت رئیسی مدعی شد که نیروهای امنیتی حداقل 35 شهید تقدیم ملت کرده اند اما هیچ یک از طرف مقابل کشته نشده است.

روزنامه ایران نوشت: نیروهای امنیتی در جریان ناآرامی های اخیر کشور حداقل 35 نفر از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رسانده اند. اما در طرف مقابل کسی کشته نشد. در عین حال نشان دهنده موفقیت نیروهای امنیتی در فرج و بسیج و در عین حال نشان دهنده ظلم و ستم این نیروها است. زیرا این وضعیت نشان می دهد که این نیروها نه تنها هرگز از سلاح های رزمی استفاده نکرده اند، بلکه در بسیاری از موارد از اجرای پروژه های ترور توسط طرف مقابل نیز جلوگیری کرده اند.

این را روزنامه حکومت در حالی مدعی شد که ده ها نفر در اعتراضات پس از مرگ تلخ مهسا امینی کشته شدند. اگرچه مسئولان آمار رسمی و شفافی در این زمینه ارائه نکرده اند، اما مرگ چند نفر را به ویژه در زاهدان و شهرهای کردنشین تایید کرده اند.

نکته دیگر اینکه برخی از مسئولان کشتار معترضان در اغتشاشات اخیر را کار «دشمن» و «عناصر ضد انقلاب» می دانند که در قالب یک پروژه «قاتلانه» و برای تحریک مردم به ادامه کار انجام می شود. شورش

این در حالی است که اگرچه مسئولان در عملیات های سریع عاملان شهادت نیروهای امنیتی را شناسایی و دستگیر کرده اند، اما هنوز اعلام نکرده اند که چند تن از عاملان مرگ معترضان در حوادث اخیر را شناسایی یا دستگیر کرده اند.

برخی از افرادی که در اعتراضات اخیر جان باختند، مقامات علت مرگ آنها را خودکشی، مصرف مواد مخدر، ایست قلبی، سقوط از ارتفاع، پشت بام و … اعلام کردند.

به نظر می رسد با توجه به بلاتکلیفی افکار عمومی لازم است مسئولان درباره قربانیان اعتراضات اخیر شفاف سازی کنند و اعلام کنند که آیا تاکنون علل مرگ معترضان مشخص و دستگیر شده اند یا خیر. توانسته است علل مرگ ده ها معترض را شناسایی کند و…

دیدگاهتان را بنویسید