روزنامه فرهیختگان: هرکس از عهده هیچ کاری بر نمی آید اینترنت را لگد می زند

این یک موقعیت سورئال و عجیب است. هر کسی که چیزی را از دست بدهد و از عهده هیچ چیزی بر نمی آید، ضربه خود را به اینترنت می فرستد. یکی از آنها نمی تواند پلتفرم ها را مدیریت کند، اینترنت را محدود می کند، یکی در امنیت نشت می کند، اینترنت را محدود می کند، یکی در حوزه فرهنگ، یکی در حوزه سیاست و دیگری در حوزه های دیگر، اینترنت را مقصر هر شکستی می داند. آن را محدود می کند. اما تا به حال همه اینها تحمل شده و برای همه اینها توجیه شده است، اما این آخری مورد عجیبی است که اگر فیلم و متن در دسترس نبود، نمی شد درباره آن نوشت.

دیروز یکی از مسئولان ارشد وزارت علوم پیشنهاد قطع اینترنت کل کشور را برای جلوگیری از تقلب در برگزاری آزمون سراسری داد! خواهی دید؟ خیلی ساده و بدون هیچ لکنت، اولین راه حل برای رفع مشکل از ریشه است. ماجرا به قدری عجیب است که آدم لحظاتی را به یاد می آورد که مثلاً کامپیوترش خراب می شود یا فرصتی برای انجام کاری ندارد، مستقیماً دوشاخه را از پریز می کشد.

اکنون مسئولان برای جلوگیری از تقلب در آزمون سراسری به اجماع رسیده اند و به یک نتیجه عالی دست یافته اند و آن تعطیلی کل کشور و سلب اینترنت از دست 85 میلیون ایرانی است چرا که ما هیچ راهی برای حفاظت و حراست از رفتار ایمن نداریم. امتحان ورودی سلام!

دیدگاهتان را بنویسید