روزنامه های امروز در سرمقاله های خود چه می نویسند؟

ساعت: 08:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921676

با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور می توانید مطالبی چون اسماعیل کعانی در راه قاسم سلیمانی، شمشیر سلیمانی به شهید سلیمانی، رسانه ملی و نمای کلی را مشاهده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با مرور سرمقاله ها و یادداشت های روزانه روزنامه های کثیرالانتشار کشور می توانید مطالبی چون اسماعیل کعانی در راه قاسم سلیمانی، شمشیر سلیمانی به شهید سلیمانی، رسانه ملی و نمای کلی را مشاهده کنید.

کائنات: وی در یادداشت روز خود با عنوان «اسماعیل قاآنی در مسیر قاسم سلیمانی» نوشت: ساعت 20:1 بامداد 13 ژانویه 2018، صفحه دیگری از جنایات دولت تروریستی آمریکا در تاریخ ثبت شد. تروریست های آمریکایی با ناجوانمردی و وحشیگری در تاریکی شب ماشین حاج قاسم را یواشکی هدف قرار دادند و این رهبر بزرگ و یارانش را به هلاکت رساندند. صبح روز 22 دی ماه خبر شهادت حاج قاسم منتشر شد. این حادثه تلخ و تلخ مردم ایران و دیگر مسلمانان منطقه و آزادی خواهان جهان را در شوک فرو برده است. نبود شخصیتی چون سردار سلیمانی در آغاز ملت ایران باعث وحشت، یأس، خشم و سرخوردگی مسلمانان و آزادی خواهان شده است.. اما خون حاج قاسم و سلسله حوادثی که در آن زمان رخ داد از جمله تشییع پیکرهای ده ها میلیونی سردار سلیمانی و یارانش در شهرهای مختلف ایران، راهپیمایی عظیم مردم عراق و رگبار رگبارها. موشک به پایگاه آمریکایی عین الاسد و غیره. ورق زد. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب – 29 بهمن 1398.گفتند: در شهادت سردار سلیمانی ضایعه تلخی بر ما وارد شده است… برای خودمان محفوظ است. غالب می شود

وطن امروز: اسماعیل کوثری در یادداشتی با عنوان اعتبار سلیمانی در مقاومت نوشت: نقش راهبردی سردار سلیمانی در ایجاد و راه اندازی جبهه مقاومت نقشی بسیار اساسی و اساسی بود و باید بگوییم که هم در راستای حمایت از جبهه مقاومت و هم در احیای ایشان همچنین از تجربه 8 سال دفاع مقدس و مبارزه با جنایتکاران و قاچاقچیان بزرگ منطقه جنوب شرق این تجربیات را در حد توان خود به همراه داشت و در نهایت با علاقه ای که جبهه مقاومت نشان داد بزرگ شد. خیلی خوب در همه زمینه ها امروز باید بگوییم که جبهه مقاومت تا حد زیادی متکی به خود است و نیازهای اولیه خود را در همه ابعاد و مسائل آموزشی، تجهیزاتی و تشکیلاتی تامین کرده و رشد کرده و این تحولات خشم استکبار جهانی را برانگیخته و صهیونیسم بین الملل را تهدید کرده است. کشورهای مرتجع منطقه; اگر امروز این کشورها در منطقه توطئه می سازند و اجرا می کنند به دلیل پیشرفت جبهه مقاومت است.

اطلاعات: فتح الله آملی در مطلبی با عنوان «یک تغییر و چند نکته» نوشت: همزمان با تغییر رئیس کل بانک مرکزی، تب طلا و دلار کمی فروکش کرد و قیمت را بین 5 تا 10 درصد کاهش داد. شاید در نگاه اول این اتفاق به عنوان فرصتی برای شادی تلقی شود اما آیا با تغییر می توان همه چیز را حل کرد و آیا می توان امیدوار بود که از این پس و در بازه زمانی قابل قبولی شاهد ثبات و ثبات قیمت باشیم. از طلا و ارز و به ترتیب مسکن و… و در نهایت مهار تورم؟ چند نکته در این زمینه باید بیان شود: رئیس جدید بانک مرکزی و مسئولان دولتی در همان ابتدا اعلام کردند که دیگر شاهد تکانه های قیمتی نخواهیم بود و بنابراین قیمت ارز برای خرید کالاهای اساسی را لمس نخواهیم کرد. کالا و مواد اولیه به مدت 2 سال قیمت آن 28 هزار و 500 تومان باقی می ماند. در عین حال اعلام شد که قیمت انرژی اعم از بنزین و گازوئیل افزایش نمی یابد و در بودجه سال آینده سیاست دولت تثبیت قیمت خواهد بود.

ایران: حسام الدین برومند در یادداشتی با عنوان «شمشیر سلیمانی به شهید سلیمانی» در نامه 38 نهج البلاغه می نویسد، حضرت امیر (ع) ویژگی های آقای مالک اشتر را ذکر کرده و در این میان عبارتی دارند که نشان از کرامت، تأثیر و تأثیر آن حضرت دارد. تاريخ سازي قهرمان ميدانهاي سخت است: او شمشير شمشيرهاي خداست كه نه لبه‌اش كدر مي‌شود و نه ضربه‌اش بي‌اثر. جنگ جنگ است و دشمنان اسلام از ابتدا تا به امروز هر چه در چنته دارند برای حذف اسلام و حکومت اسلامی از عرصه سیاسی سازماندهی کرده اند. این جنگ در هر دوره و عصری ابعاد و مختصاتی دارد. امروز هم نماد دشمنی کامل با اسلام و هر حکومتی که پرچم اسلام را برافراشته است، آمریکای جنایتکار و فریبکار است که جنگ ترکیبی و ترکیبی را به راه انداخته تا کار را با هزینه خود تمام کند. آمریکایی ها برای قرن جدید برنامه ویژه ای تدوین کرده بودند. در واقع پروژه آمریکایی ها پروژه به اصطلاح قرن جدید آمریکا بود که یکی از اهداف آن تشکیل خاورمیانه آمریکا بود. بر اساس این پروژه، استراتژی آمریکا در منطقه، جلوگیری از الگوهای دولتی است که توانایی به چالش کشیدن هژمونی آمریکا را دارند.

جام جم: امین صبحی در مقاله ای با عنوان «تا ابد زنده ماندن» چنین نوشت: سال ها فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بر نیروی قدس سپاه، معنای واقعی و تازه ای به مقاومت و همسایگان ویران کرد و در عین حال با تدابیر دفاعی و امنیتی، نیروی قدس با تهدیدها و فرصت‌های مشترک فراوانی روبرو شد که تنها یکی از آنها روابط ایران و عراق بود که بهتر از همیشه شد و منجر به تشکیل حشدالشعبی شد.

جوان: محمد رحیم گل محمدی در مقاله ای با عنوان «انسان بی نهایت» می نویسد: «انسان بی نهایت» عنوان اغراق آمیزی نیست. و بی نهایت کیفیتی دست نیافتنی یا رویایی نیست. فقط می گوییم قاسم سلیمانی شهید شد و خدا از شهدای او فرمود. حاج قاسم نزد پروردگارش است و هر که آنجا باشد فنا ناپذیر است. او زنده است، بیدار است، مؤثر است، ملت و خون ملت را به هم زده است. حس حاج قاسم شدن و حاج قاسم بودن را زنده نگه می دارد. حس شرم از حاج قاسم نبودن تا ابد در رگ غیرت یک ملت می چرخد. این است که حاج قاسم بی پایان است. اسطوره باید مثل حاج قاسم باشد که جانش را فدای ملت کرد، پاک، صادق، فهیم، با بیشترین ترس از خدا و بزرگترین شجاعت در برابر جهانیان. این اسطوره بی پایان است و نه بادکنک و بادبادکی مثل کسانی که می خواهند خود را قهرمانی جلوه دهند که سوزن می زنند و با نسیم به این طرف و آن طرف می روند. حاج قاسم در میان ما استوار ایستاده و دل ها و ذهن ها را برای دهه ها و قرن ها تسخیر کرده است.

IR: وی در مطلبی با عنوان «رسانه ملی و نگاه کلی» نوشت: رسانه ملی با تدارک برنامه های مختلف به مناسبت بزرگداشت این قهرمان بزرگ و تلاش چشمگیری برای معرفی وی در سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم تلاش می کند. سلیمانی. معرفی شخصیت بزرگ و ایثارگری چون شهید حاج قاسم سلیمانی به نسل حاضر و آینده ضروری است چرا که بهترین راه برای پرورش انسان های ایثارگر و شکوفایی استعدادهای آماده، معرفی قهرمانان واقعی، فداکاران و نخبگانی است که آنها را ساخته اند. امور بزرگی در جامعه بوده و کارهای مهمی را به نفع مردم و کشور به جا گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید